حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Fujifilm FinePix S200EXR

پندی پیش شرکت فوجی فیلم مدل پیشرفته تر دوربین دیجیتال فوجی Fuji S100 را برای علاقه مندان عکاسی معرفی کرد. با استفاده از سنسور CCD این دوربین میتواند تا حد زیادی رضایت کاربر را کسب نماید. در ادامه به نقد و بررسی دوربین Fujifilm FinePix S200EXR میپردازیم.

• لنز زوم 14.5 برابر در S200EXR
لنز بسیار با کیفیت Fujinon که بر روی این دوربین قراردادند بسیارخوب و با کیفیت است و توانایی دارد که در هر فاصله‌ی کانونی بالاترین دقت را به‌دست آورد. بازه‌ی فاصله‌ی کانونی که این لنز در آن کار می‌کند 436mm تا 30.5mm معادل با گشودگی F.28 تا F5.3 می‌باشد. به علت طراحی بدنه‌ی Fujifilm FinePix S200EXR و ساختار لنز آن دیگر نباید نگران خطراتی مانند گرد و غبار و یا خاک و این گونه موارد که ممکن است برای سنسور تصویر 12 مگاپیکسلی به وجود آید باشید. این دو، یعنی بدنه و لنز با دقت بسیاری هم‌خط شده‌اند تا بهترین کیفیت تصویر را حاصل کنند. زوم مکانیکی آن باعث می‌شود که کاربر بتواند با دقت زیادی به کادربندی تصویر دست بزند و حس کار کردن با بهترین دوربین‌های DSLR را به او منتقل می‌سازد.

•استفاده از سنسور تصویر EXR
نوع سنسور CCD سنسور تصویر EXR 12 مگاپیکسلی موجود  این دوربین طوری قرار دادند تا بتواند با لنز Fujijon با 14.5X زوم بیشترین سازگاری را داشته باشد وهدفش این بوده است که بتوان ترکیبی از لنز و سنسور تصویر را بدست آورد تا S200EXR بتواند تصویری را بسیار شبیه به آن چه چشم انسان می‌بیند تولید کند. سنسور تصویر این دوربین در حقیقت سنسوری با قابلیت سویچ کردن بین مودهای مختلف می‌باشد که در زیر در باره‌ی این مودها توضیح بیشتری می‌دهیم :

 

خصوصیات دوربین عکاسی فوجی فیلم فاین‌ پیکس S200EXR (FinePix S205EXR)

  • تاریخ معرفی به بازار: Jul 22, 2009
  • اندازه سنسور : (8 x 6 mm)
  • پیکسل های موثر : 12 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 31–436 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F2.8–5.3

 

 

• حالت های سنسور تصویر EXR
سنسور تصویر EXR موجود بر روی دوربین فوجی فیلم S200EXR دارای توانایی سویچ کردن بین 3 مود مختلف است که این مودها عبارنتد از :

– حالت HR – High Resolution
این مود از همه‌ی 12 میلیون پیکسل بهرمندبود و برای به دست آوردن بالاترین کیفیت از سوژه‌های مورد نظر استفاده می‌شود.

– حالت DR – Wide Dynamic Range
این مود نوردهی‌های متفاوتی را با دو سری 6 میلیون پیکسلی تهیه می‌کند. وقتی این دو با یکدیگر ترکیب می‌شوند دقت بسیار بالایی را در های‌لایت‌ها ارایه می‌کند.

 

– حالت SN – High Sensitivity And Low Noise
این مود این امکان را فراهم می‌آورد تا دو پیکسل مجاور با یکدیگر ترکیب شوند و یک سنسور 6 مگاپیکسلی با فتودیودهای درشت را به وجود آورند که آنقدر بزرگ هستند تا در ضعیف‌ترین شرایط نوری بهترین عکس‌ها را با پایین‌ترین نویز تهیه کنند.

 

 

• نمایشگر LCD در S200EXR
دوربین FinePix S200EXR با نمایشگر 230 هزار نقطه‌ای – 2.7 اینچی تجهیز شده است. این یک LCD با کنتراست بالا می‌باشد، بدین معنا که می‌توان از زوایای مختلف تصاویر روشن بر روی آن را مشاهده کرد و به عمل عکاسی پرداخت. می‌توان از زاویه‌ی 160 درجه چه به صورت عمودی و چه افقی با آن نگاه کرد. همچنین این LCD آنقدر روشن می‌باشد که کاربر در هنگام تماشای عکس‌های گرفته شده احساس راحتی می‌کند.

 

• فلاش هوشمند در S200EXR
فلاش هوشمند فناوری کنترل فلاشی است که اجازه می‌دهد تا به کمک نور آن عکس بگیرید بدون اینکه نگران سفید شدن تصویر به علت نور شدید باشید. این فناوری اجازه می‌دهد که از سوژه و نیز از پس‌زمینه عکس‌هایی روشن و با کیفیت بالا تهیه نمایید. این فناوری برای عکاسی ماکرو از سوژه‌های نزدیک بسیار مناسب می‌باشد.

• فناوری لرزش‌گیر دست دوتایی در S200EXR
دوربین FinePix S200EXR از فناوری اپتیکال لرزش‌گیر دست بهره مندبود که به کاربر اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا و بدون تار شدگی حتی در نور ضعیف تهیه کند. این فناوری از لرزش‌گیر اپتیکال و نیز ISO بسیار بالا برای کم کردن اثر لرزش دست عکاس استفاده می‌کند.

 

• کنترل‌های دستی دوربین S200EXR
داشتن تنظیمات دستی یکی از نقاط مقبت این دوربین است. این دوربین قابلیت آن را دارد که بتوان سرعت شاتر آن را به صورت دستی 30/4000 ثانیه تا 8 ثانیه تنظیم کرد. با چنین تنظیمات دلخواهی شما می‌توانید میزان حساسیت یا همان ISO را بر روی مقدار مورد علاقه‌ی خود تنظیم نمایید. همچنین میزان گشودگی دیافراگم نیز بین F2.8 تا F5.3 متغیر است که می‌توان آن‌را نیز به دلخواه تنظیم کرد. رنگ، تنظیم کاهش نویز و شارپنس نیز می‌توانند به صورت دلخواه تنظیم شوند.

• عکاسی با فرمت‌های RAW و JPG
عکاسی با کیفیت RAW یک خصوصیت خوب است که این دوربین میتواند تا عکس‌هایی در هر دو فرمت RAW و JPG تهیه نماید. فرمت RAW بالاترین کیفیت عکس را ارایه می‌نماید. JPG نیز کیفیت خوبی دارد و پردازش پس از گرفتن عکس را نمی‌خواهد.

• باتری
مصرف صحیح باتری، فوجی فیلم FinePix S200EXR این توانایی را دارد که در هر بار شارژ شدن کامل باتری 370 عکس بیندازد بر روی این دوربین یک باتری لیتیوم – یونی NP-140 کار گذاشته شده است. بنابراین نگرانی زیادی از بابت تمام شدن باتری در حین عکاسی، فیلم‌برداری و یا کار با S200EXR را نخواهید داشت.

 

مشخصات فنی فوجی فیلم FinePix S200EXR

تقدم دیافراگم دارد
مشخصات باتری Lithium-ion NP-140 rechargeable battery &
نوع باتری Battery Pack
فلاش داخلی دارد
ابعاد 133 x 94 x 145
جبران نوردهی ±2 (at 1/3 EV steps)
نصب فلاش دارد
تنظیمات فلاش Auto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش 7.20 متر
عکاسی پیاپی 1.6 fps
موقعیت یاب GPS ندارد
خروجی HDMI ندارد
تصویر زنده Live View دارد
فاصله ماکرو 1 cm
نورسنجی دستی دارد
رزولوشن تصویر 4000 x 3000
حداکثر سرعت 1/4000 ثانیه
روش های نورسنجی Multi Center-weighted Spot
کیفیت ضبط صدا مونو
حداقل سرعت شاتر 30 ثانیه
فرمت فیلم Motion JPEG
حداقل فاصله 50 cm
کنترل از راه دور Yes (Optionalƒ) Physical
دقت صفحه نمایش 230,000
سایز صفحه نمایش 2.7″
عکاسی خودکار Yes (2 or 10 sec)
نوع کارت حافظه SD/SDHC, داخلی
صفحه نمایش لمسی ندارد
تقدم شاتر دارد
خصوصیات USB USB 2.0 (480 Mbit/sec)
رزولوشن فیلم 640 x 480 (30 fps),
نوع چشمی الکتریکی
ابعاد حسگر (8 x 6 mm)
ایزو Auto, Auto (3200), Auto (1600),
بیشینه دیافراگم 14.3×
پردازشگر تصویر EXR
خصوصیات LCD Fixed
دقت موثر حسگر 12 مگاپیکسل
زوم اپتیکال 14.3×
زوم دیجیتال Yes (2x)
سطوح کیفیت JPEG Fine, Normal,
فاصله کانونی 31–436 mm
فرمت غیر فشرده Unknown
فوکوس دستی دارد
نسبت ابعاد عکس 4:3, 3:2, 16:9
نوع حسگر CCD
نوع لرزشگیر Optical
تاریخ معرفی Jul 22, 2009
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X