حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Fujifilm Finepix S4800

این مدل از دوربین های فوجی فیلم  خیلی هم شلوغ و پر محصول هستند و هر سال تعداد زیادی ازاین مدل  دوربین تولیدمیشود فوجی فیلم S4800 مدل دیگری از دوربین های سری S این شرکت که تقریبا همگی در سطح ابتدایی بریج ها قرار می گیرنداین ظاهراین دوربین شبیه به دیگر دوربین های سری S می باشد. معمولا این دوربین ها خیلی شبیه به هم ساخته می شوند. بدین ترتیب که همان دستگیره ی بزرگ و عمیق، همان بشکه ی لنز بزرگ و همان پیچ تنظیم بزرگ بالای دوربین را مشاهده می کنیم. ظاهرا که فوجی فیلم به این نتیجه رسیده که این نوع طراحی برای این نوع دوربین ها بهترین است. تا حد زیادی هم ما را به یاد سری L دوربین های نیکون می اندازند. به هر صورت ارگونومی خیلی خوبی دارد و به راحتی می توانید آن را در دست بگیرید.

این دوربین سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی CCD  است. البته این سنسور تصویر برخلاف Nikon L820 از نوع BSI-CMOS نیست ولی این سنسور باعث شده که قیمت دوربین پایین باشد. این دوربین مجهز به لنز واید 24 میلی متری با قابلیت زوم 30 برابر و کمینه ی نسبت کانونی f/3.1 است. این مقدار توانایی زوم خیلی خوب و در حد دوربینی در همین حد و اندازه است. این دوربین مجهز به نمایشگر 3 اینچی 230000 پیکسلی و چشمی الکترونیکی با توانایی پوشش 87 درصد میدان دید نیز هست. انرژی این دوربین نیز از طریق باتری های قلمی سایز AA تامین می گردد.

سیستم لرزش گیر تصویر و زوم اپتیکال قدرتمند

لرزش دست در عکاسی اهمیت بالایی دارد. هر دو مدل سری S فوجی فیلم از لنز 24-720 میلیمتر پیروی میکنند و بزرگنمایی 30 برابر را به ارمغان خواهند آورد.لنز واید 24 میلیمتری آن مناسب عکاسی از مناظر و یا پرتره می باشد.لنز این دوربین ها از 17 عنصر در 12 گروه تشکیل شده اند و شامل عناصر ای دی و آسفریکال می شوند که کمک موثری به کاهش انحرافات و ترویج سطح برتر کیفیت تصاویر میکنند.دوربین های فوجی سوپر زوم S4800 و S6800 امکان کلوزآپ را به سوژه فراهم میکنند و با قابلیت ماکرو آنها تا 78 اینچی سوژه میتوان نزدیک شد و عکسبرداری کرد.

به گفته ی دیوید تروی رییس بخش تجارت دوربین های دیجیتال و اتحادیه تصویر سازی دیجیتالی شرکت بین المللی فوجی فیلم آمریکای شمالی :”هر دو مدل سری اس سطح بریج فوجی دوربین هایی همه کاره هستند که کارایی آنها بسیار راحت بوده و تصاویری با کیفیت ثبت خواهند کرد و علاقه مندان میتوانند از آن لذت ببرند.این دوربین ها امکانات ، کارایی ساده و عکس های جالبی را در فواصل دور ونزدیک و همینطور تصاویر دوستانه و به یاد ماندنی را به شما هدیه خواهند داد.”

فوکوس خودکار و زمان شروع به کار سریع

فوکوس دوربین عکاسی میتواند در شارپ شدن یا بلور شدن تصاویرتان نقش خود را بخوبی ایفا کند. S6800 دارای سنسور BSI-CMOS 1/2.3 اینچی 16 مگاپیکسلی می باشد و کیفیت تصاویری عالی را با حداقل نویز در ایزو 12800 ارائه می کند.فاین پیکس  S6800با فوکوس خودکار سریع ، زمان شروع به کار 1 ثانیه ای ، استاپ 5 ثانیه ای میان شات و عکاسی پیاپی 8 فریم در ثانیه عکاسی بی استرسی را به شما هدیه خواهد داد.

در قلب دوربین S4800 سنسور CCD 1/2.3 اینچی گنجانده شده است و با فوکوس خودکار 0.3 ثانیه ای ، زمان شروع به کار 1.3 ثانیه ای میتوانید بهترین عکاسی را انجام دهید.

 

مشخصات اصلی دوربین عکاسی فوجی فیلم فاین‌ پیکس S4800

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 30, 2013
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر : 16 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 24–720 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F3.1–5.9

عملکرد آسان

راحتی استفاده از دوربین میتواند تعیین کننده باشد. هر دو مدل از مود دایل برای گزینش عکاسی بهره مندند و S6800 با نمایشگر 3 اینچی 460k و S4800 با نمایشگر 3 اینچی 230k امکان مرور تصاویر و کادر بندی را به خوبی فراهم می آورند.

فیلمبرداری Full HD با ضبط صدای استریو

اگر شما نیز به فیلمبردرای علاقه مند هستید باید بدانید که فیلمبرداری با Fujifilm Finepix S4800 با وجود دکمه ی اختصاصی و میان بر ضبط ویدئو  آسان تر از عکاسی با آن است .وجود دکمه ی اختصاصی عملکرد و سرعت ضبط را ارتقاء خواهد داد.فیلمبرداری آن به صورت Full HD همراه ضبط صدای استریو با سرعت 60 فریم در ثانیه می باشد همچنین امکان ضبط اسلوموشن با سرعت 480 فریم در ثانیه در دوربین مجهز شده است.همچنین امکان عکاسی پیاپی حین فیلمبرداری نیز مقدور شده است.البته ویژگی ویرایش فیلم با S6800 را فرموش نکنیم.با انتخاب مودهای MOVIE TRIMMING و MOVIE JOIN میتوان قسمتی از فیلم ناخواسته را قطع کرد و یا کلیپ دلخواه خود را به کلیپ دیگری وصل کرد.

فیلمبرداری S4800 به صورت HD وبا سرعت 30  فریم در ثانیه نیز می باشد . با استفاده از کانکتور HDMI مینی آن میتوانید به یاد ماندنی لحظاتتان را با دوستان و خانواده خود به اشتراک گذارید.فاین پیکس S4800 هم مانند S6800 دارای دکمه ی میانبر ضبط ویدئو می باشد و با این دکمه ی میانبر دیگر هیچ رویدادی را از دست نخواهید داد.

دو دوربین سری Fine Pix S در ماه مارچ 2013 و با قیمت های 249.5 دلار برای S6800 و 299.5 دلار برای S4800 به فروش خواهند رسید. هر دو مدل رنگ مشکی دارند ولی S4800 FinPixدر رنگ سفید نیز قابل دسترس است.

قابلیت های دوربین عکاسی فوجی فیلم فاین‌ پیکس S4800

  • دارای طراحی و ارگونومی عالی
  • دارای لنز واید 24 میلیمتری و تله 720 میلیمتری و پیروی از کمینه ی کانونی F3.1-5.9
  • دارای سنسور BSI-CMOS 16 مگاپیکسلی
  • توانایی فوکوس خودکار سریع 3 ثانیه ای
  • توانایی عکاسی پیاپی 8 فریم در ثانیه
  • دارای زمان شروع به کار 1 ثانیه ای
  • دارای لرزش گیر تصویر اپتیکال (سنسور شیفت)
  • فیلمبرداری Full HD با ضبط صدای استریو 60 فریم در ثانیه
  • ضبط اسلوموشن با سرعت 480 فریم در ثانیه
  • نمایشگر 3 اینچی 460k
  • کنترل نوردهی دستی (مودهای  P,S,A,M)
  • برخورداری از زوم دیجیتال
  • استفاده از باطری های قلمی سایز AA و توانایی گرفتن 320 عکس در هر بار شارژ کامل
  • رنگ بندی سفید ، مشکی و قرمز

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X