حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Fujifilm FinePix S8600

دوربین جدید فوجی فیلم با نام S8600 عضو تازه ای از خانواده پر جمعیت سوپر زوم‌های فوجی فیلم است که به تازگی از سوی این شرکت روانه بازار دوربین شده است. این دوربین که به یک لنز توانمند Fujinon با بزرگنمایی 36 برابر تجهیز شده است توانایی ثبت دورترین سوژه ها را نیز برای عکاسان فراهم می‌سازد.

دوربین فوجی فیلم Finepix S8600 که توانایی ثبت عکس‌های 16 مگاپیکسلی را دارد، از یک سنسور CCD با ابعاد 1/2.3 اینچ استفاده می‌کند. باید بدانید که مدل S4800 فوجی فیلم هم که از سنسور تصویر CCD استفاده می‌کرد و شاید بتوان آن را نسخه قدیمی‌تر S8600 دانست تنها قادر بود با سرعت 1.2 فریم بر ثانیه به صورت پی در پی عکاسی نماید، این رقم در این دوربین به 8 فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. هرچند هنوز با عدد 10 فریم بر ثانیه که متعلق به عموزادگان خود که از سنسورهای CMOS استفاده می‌کنند اختلاف دارد، اما در نوع خود عدد قابل تحسینی به شمار می‌آید.

علیرغم عدم استفاده از سنسور های پیشرفته CMOS از سوی فوجی در این دوربین، بسیاری از ویژگی‌های دوربین‌های رده بالا در این دوربین به چشم می‌خورد. به‌کارگیری انواع حالت های خودکار عکاسی و حالات عکاسی آسان که شامل یک مود جدید به نام Baby Mode نیز است، سیستم تشخیص چهره ای که تا ده چهره را در تصویر تشخیص می‌دهد و سایر مود های عکاسی که در دیگر دوربین‌ها به چشم می‌خورد بر روی این دوربین نیز دیده می‌شوند. مود های خلاقانه و بامزه نیز مانند بسیاری از دوربین‌های امروزی در این دوربین در نظر گرفته شده‌اند. مجموعه فیلتر های و افکت‌هایی مانند Fisheye، Miniature، Toy Camera و حالت HDR هم در این دوربین وجود دارند.

دوربین فوجی S8600 توانایی فیلم برداری به صورت HD را با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. البته توانایی فیلم برداری با دقت VGA و QVGA نیز با سرعت 30 فریم بر ثانیه در این دوربین همچنان به قوت خود پابرجاست. این دوربین می تواند عکس‌ها و ویدیو های خود را بر روی کارت حافظه SD ذخیره نماید. به‌کارگیری درگاه میکرو HDMI از نوع C در کنار پورت USB 2.0 مجموعه انعطاف پذیری را برای انتقال تصویر و داده برای این دوربین به همراه آورده است.

 

این دوربین ظاهری شبیه به دوربین‌های DSLR داشته اما بر خلاف روال معمول در دوربین‌های شبه SLR فاقد هر گونه چشمی می‌باشد. این مسئله کار را برای طبقه بندی این دوربین دشوار می‌کند. زیرا ابعاد و ظاهر آن اجازه ثبت این محصول را در رده سوپر زوم‌های کامپکت نمی‌دهد. نهایتا پس از بحث طولانی تصمیم بر قرار دادن این دوربین در بین دوربین‌های بریج یا همان شبه DSLR گرفتیم.

S8600 که قدرت خود را از طریق 3 عدد باتری قلمی تامین می‌کند می‌تواند با 3 باتری قابل شارژ از نوع NiMh مطابق با استاندارد CIPA 410 قطعه عکس را به ثبت رساند. جالب است که بدانید در صورت استفاده از باتری قلمی لیتیومی که معمولا ظرفیت بالاتری نسبت به انواع NiMh و آلکالاین دارند این عدد به 590 افزایش پیدا می‌کند که افزایش چشمگیری به شمار می‌آید. البته باید بدانید که این دسته از باتری‌های لیتیومی قابل شارژ مجدد نبوده و یک‌بار مصرف هستند و علاوه بر آن قیمت آن‌ها تقریبا با انواع قابل شارژ NiMh برابری می‌کند.

این دوربین که در ماه مارچ 2014 به بازار عرضه شده است قیمتی معادل 230 دلار دارد. این قیمت تنها 70 دلار کمتر از مدل پیشرفته تر فوجی فیلم یعنی S9200 است. گفتنیست این دوربین تنها با یک رنگ و آن هم سیاه به بازار عرضه شده است.

فوجی فیلم سخاوت به خرج داده و فقدان وجود چشمی را با قرار دادن یک نمایشگر 3 اینچی با کیفیت تا حدی جبران نموده است. این نمایشگر که از نوع LCD بوده دارای دقت 460,000 نقطه می‌باشد که این مقدار دو برابر دقت نمایشگر مدل گذشته این دوربین است.

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X