حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Fujifilm Finepix XP60

اگر خصوصیات اصلی این دوربین را بخواهید باید بگوییم که دوربین Fujifilm Finepix XP60  از شرکت فوجی از سنسور تصویر CMOS 16 مگاپیکسل با کیفیت تصاویر فوق العاده و بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر برخوردار می باشد.
همچنین این دوربین مناسب مسافرت های سخت بوده و از دیگر توانایی های این دوربین ضد آب ، ضد ضربه ،ضدیخ و ضد گرد و غبار بودن آن می باشد .از این دوربین عکاسی جدید تا عمق 6 متری آب به راحتی میتوان استفاده کرد و سرمای منهای 10 درجه سانتی گراد چیزیست که این دوربین به آن مقاوم است.همچنین از مهر و موم بسیار عالی بهره مند است و باعث میشود از نفوذ آب و ذرات ریز گرد و غبار جلوگیری کند.این دوربین کامپکت پیشرفته مناسب برای تمام اعضای خانواده است و هرکسی به راحتی میتواند از آن استفاده کند و حمل آن راحت می باشد و دوربینی بسیار مقاوم است و با استفاده از آن عکاسان میتوانند عکس های زیبا و با کیفیتی را ثبت نمایند.
فوجی فیلم XP60 مدل دیگر از دوربین های رده ی کامپکت مقاوم این شرکت است  ارزان قیمت تر دست کم از این نظر که ویژگی های مقاومتی چون قابلیت ضد آب تا عمق 6 متر و افتادن از ارتفاع تا 1.5 متر امروزه دیگر XP60 را در کنار بهترین دوربین های مقاوم قرار نمی دهد. البته همچنان ساده تر و ارزان قیمت تر از XP60 نیز در بازار وجود دارد. به هر حال این دوربین نیز همانند سبک و سیاق و ظاهر دیگر دوربین های سری XP فوجی فیلم ساخته شده، مجهز به سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی می باشد، توانایی فیلم برداری Full HD را دارد و لنز آن نیز می تواند تا 5 برابر زوم کند.
Fujifilm Finepix XP60  نیز همانند مدل های پیشین XP ساخته شده است. اتفاقا قبل از این هم گفته بودیم که طراحی دوربین های XP دوست داشتنی هستند. این طراحی و به خصوص لنز ما را به یاد چیزهایی مربوط به دریا می اندازد. شاید سوژه هایی چون کشتی های کوچک با تیوب ها و پنجره های دایره ای یا موجودی دریایی که یک چشم گرد بزرگ دارد یا پریکسوپ یک زیر دریایی و چیزهایی شبیه به آن.

این دوربین از بدنه کاملا فلزی ساخته شده و استحکامی عالی را ارائه می دهد. به صورتی که اگر از ارتفاع 1.5 متر، یعنی دقیقآ از همان ارتفاعی که دوربین را در دست می گیرید و عکاسی می کنید زمین بخورد آسیبی نمیبیند. هرچند که امروزه بهترین دوربین های کامپکت مقاوم قابلیت ضد آب تا عمق 12 متر را نیز دارند، ولی به هر حال 6 متر نیز برای این دوربین بسیار عالیست. به هر صورت در این جا بحث قیمت پایین تر نیز مطرح می شود

اما این دوربین مجهز به سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی CMOS است و توانایی فیلم برداری Full HD را نیز ارائه می کند.. لرزش گیر مکانیکی تصویر هم دارد. با این حال همانند بیشتر لنزهای پریسکوپی، کمینه ی نسبت کانونی نسبتا بالایی را ارائه می دهد. چیزی در حد f/3.9-4.9. این باعث می شود که خیلی لنز سریعی نباشد. در قسمت پشتی دوربین نیز نمایشگر 2.7 اینچی 270000 پیکسلی قرار گرفته است.XP60 دوربین کامپکت مقاوم خیلی خوبیست.

 

خصوصیات اصلی دوربین عکاسی فوجی فیلم فاین‌ پیکس XP60

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 7, 2013
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر : 16 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 28–140 mm
  • نوع سنسور : CMOS
  • قیمت جهانی: 199.95
  • بازترین دیافراگم : F3.9–4.9

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X