حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین (Panasonic Lumix DMC-FX75 (FX70

دوربین پاناسونیک DMC-FX75 محصولی دیگر از سری Lumix پاناسونیک و دوربینی بسیار باریک می‌باشد. این دوربین مجهز به لنز بسیار واید 24mm LEICA DC VARIO-SUMMICRON با بیشترین گشودگی دهانه‌ی دیافراگم F2.2 است. این لنز توانایی زوم 5 برابر را دارد که می‌توان از آن در هنگام ضبط ویدیوهای HD نیز بهره برد.

این دوربین مجهز به سنسور تصویر 14.1 مگاپیکسلی می‌باشد که از نوع High-Performing Hybrid پاناسونیک است و نه تنها قابلیت گرفتن عکس‌های بسیار با کیفیت را دارد، بلکه می‌تواند به ضبط ویدیویی HD در فرمت AVCHD نیز بپردازد. این دوربین مجهز به نمایشگر لمسی 3 اینچی می‌باشد که می‌توانید تنها با لمس کردن سوژه بر روی آن فوکوس نمایید. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

دوربین پاناسونیک Lumix DMC-FX75 مجهز به لنز بسیار واید 24mm می‌باشد که این ویژگی برای یک چنین دوربین کامپکتی یک ویژگی تقریبا نادر به حساب می‌آید. بسیاری از مشتریان به توانایی زوم یک دوربین توجه خاصی نشان می‌دهند ولی قابلیت لنز در گرفتن تصاویر واید نیز بسیار مهم است و در حقیقت این دوربین با این لنز توانایی گرفتن تصاویری در حدود 213% وایدتر از یک لنز 35mm را دارد.

این دوربین توانایی ضبط ویدیویی HD در فرمت AVCHD Lite را دارد که تقریبا حجم ویدیوهای ضبط شده نصف فرمت Motion JPEG می‌باشد. در ضمن وقتی ویدیوها با فرمت AVCHD Lite ذخیره شوند کیفیت آن‌ها بر روی HDTV مثلا Panasonic VIERA Plasma بیشتر خواهد بود. در کنار ضبط ویدیو با کیفیت این دوربین قابلیت ضبط صدای Dolby Digital Creator را نیز دارد. برای افرادی که می‌خواهند ویدیوهای HD ضبط شده را بر روی رایانه ی خود تماشا کنند؛ قابلیت ضبط شدن در فرمت Motion JPEG و همچنین WVGA (848×480) و VGA (640×480) وجود دارد.

این دوربین مجهز به یک نمایشگر لمسی 3 اینچی 230,000 رنگ با قابلیت فوکوس خودکار لمسی می‌باشد. بدین صورت که فقط کافی است سوژه را با نوک انگشتان خود بر روی نمایشگر لمس کنید تا دوربین به طور خودکار بر روی آن سوژه فوکوس نماید. در ضمن بدین طریق می‌توانید دوربین را وادار کنید همواره آن سوژه را تعقیب نماید تا تنظیمات فوکوس و نوردهی را در شرایط مختلف بر روی آن تنظیم کند. نمایشگر لمسی بسیار حساس و نرم می‌باشد و در هر دو مود Playback و Recording به خوبی کار می‌کند.

دوربین پاناسونیک FX75 از فن‌آوری Intelligent Auto بهره می‌برد. این فن‌آوری به معنی تمام خودکار بودن دوربین می‌باشد. فقط کافی است که دوربین را به سمت سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا دوربین همه‌ی تنظیمات از قبیل سرعت شاتر، ایزو و دیافراگم را بر روی بهترین حالت برای به دست آوردن بهترین عکس تنظیم نماید. در ضمن این دوربین مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر می‌باشد تا اگر در حین عکس گرفتن دست شما لرزید به صورت مکانیکی آن را جبران نماید و از تارشدگی عکس جلوگیری شود. فن‌آوری‌های تشخیص خودکار چهره، تشخیص حرکت سوژه و دیگر فن‌آوری‌های نوین عکاسی نیز شامل آن می‌شوند.

این دوربین مجهز به پردازشگر تصویر Venus Engine HD II می‌باشد که می‌تواند کیفیت تصویر را در مودهای عکاسی و نیز ضبط ویدیو تضمین نماید. بعلاوه از فن‌آوری Intelligent Resolution نیز بهره می‌برد تا عکس‌ها بیش از پیش واقعی و طبیعی جلوه کنند. در ضمن این پردازنده‌ی قدرتمند باعث شده است که زمان تاخیر بین هر عکس تنها 0.005 ثانیه باشد. باتری لیتیوم-یونی شارژی آن نیز توانایی پشتیبانی تا 360 عکس را دارد. در ضمن با استفاده از خروجی Mini HDMI می‌توان تصاویر ضبط شده را بر روی HDTV مشاهده کرد. این دوربین مجهز به حافظه‌ی داخلی 40 مگابایت می‌باشد و از کارت‌های حافظه ی خارجی SD / SDHC / SDXC نیز پشتیبانی می‌کند.

پاناسونیک FX-75 فلاش داخلی نیز دارد که برد بیشینه‌ی آن 7.4 متر می‌باشد. در کل FX-75 را می‌توان دوربینی کاملا مناسب برای استفاده‌های خانوادگی و دوربینی همیشه همراه دانست که می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیتی را به ارمغان بیاورد و لحظات خوش زندگی شما را با بیشترین کیفیت ثبت کند.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X