حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Sony Cyber-shot DSC-TX200V

دوربین سونی شایر شات Cyber-Shot DSC-TX200V در ماه ژانویه سال 2012 معرفی گردید دوربین سونی TX200V از نوع فوق کامپکت است.

حداکثر تفکیک این دوربین 4896*3672 پیکسل می باشد اما دوربین Sony Cyber-shot DSC-TX200V می تواند در تفکیک های مختلف از 4912*1080 تا 640*480 عکاسی کند.

Sony Cyber-shot DSC-TX200V مجهز به سنسور تصویر 18.1 مگاپیکسلی BSI-CMOS است. این سنسورها نسبت به سنسورهای معمولی CMOS حساسیت بیشتری به نور دارند و در ایزوهای بالاتر نویز کمتری تولید می‌کنند. حساسیت سنسور نیز در گستره ای از 100 تا 12,800 می‌باشد که عالیست. به خصوص به کمک بهره گیری از پردازشگر BIONZ کیفیت تصاویر تولید شده توسط این دوربین می‌تواند بسیار عالی باشد. ابعاد سنسور نیز همان 1/2.3 اینچ بیشتر دوربین های کامپکت و Bridge می‌باشد. رزولوشن 18.1 مگاپیکسل هم تفکیکی بسیار عالی را در جزئیات تصویر ایجاد می‌کند. این دوربین توانایی عکاسی 3D یا سه بعدی را هم دارد.

TX200v مجهز به لنز 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر می‌باشد. این لنز کمینه‌ی نسبت کانونی f/3.5-4.8 را ارایه می‌دهد که برای دوربینی با لنز پریسکوپی نسبتا خوب است. معمولا چنین دوربین هایی لنزهای خیلی سریعی ندارند و همچنین حالت واید خلی زیاد یا زوم اپتیکال خیلی قدرتمندی ارایه نمی دهند. کمینه‌ی فاصله‌ی فوکوس این لنز هم در مود ماکرو 3 سانتی متر است که بسیار خوب است. حالت واید 28 میلی متر نیز میدان دید خیلی گسترده و خوبی را پوشش می‌دهد. زوم 5 برابر هم برای گرفتن عکس های پرتره مناسب است.

این دوربین این بار مجهز به نمایشگر 3.3 اینچی با کیفیت 1,229,760 پیکسل می‌باشد که کیفیت بسیار بالاییست. این نمایشگر از نوع لمسی است تا مجبور شوید کنترل بیشتر عملکردهای دوربین را از طریق آن انجام دهید. به خصوص فوکوس لمسی از طریق نمایشگر عملکرد بسیار کارآمد و لذت بخشی است.
همانطور که انتظار داشتیم، TX200v اصولا دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس است. بدین ترتیب که برای کاربرانی ساخته شده که عکاسی اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. کافیست که دوربین را بر روی مود عکاسی iAuto قرار دهید تا کار عکاسی شما به نشانه رفتن دوربین به سوی سوژه و فشردن دکمه‌ی شاتر ختم شود. دوربین خود همه‌ی تنظیمات را برای گرفتن بهترین و با کیفیت ترین عکس انجام می‌دهد. در مود Program AE شما بیشترین اختیار را بر روی نوردهی خواهید داشت. ولی به جز این‌ها مودهای صحنه‌ی بسیار متنوع و زیادی هم بر روی این دوربین وجود دارند که می‌توانید به صورت دستی از بین آن‌ها انتخاب کنید. TX200v توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را دارد که عالیست. فلاش داخلی آن هم بردی در حد 3.1 متر دارد که فلاش چندان قدرتمندی نیست ولی برای دوربینی در این ابعاد خود است.

همانطور که گفتیم، این دوربین توانایی فیلم برداری 1080p Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه با صدای استریو را دارد. فیلم‌ها در فرمت های MPEG 4 و AVCHD ذخیره می‌شوند. با استفاده از پورت HDMI می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌ها را بر روی تلوزیون های دیجیتال مشاهده کنید. عکس‌ها و فیلم‌ها می‌توانند بر روی کارت حافظه های Memory Stick Duo/Pro Duo/Pro-HG Duo ذخیره گردند. البته این دوربین از کارت حافظه‌ی Eye-Fi هم پشتیبانی می‌کند که بدین ترتیب می‌توانید به صورت مستقیم و بیسیم عکس‌ها و فیلم‌ها را بر روی لپ تاپ منتقل نمایید. این دوربین برای تامین انرژی از باتری لیتیوم-یونی NP-BN بهره می‌برد که توانایی شارژدهی تا 220 عکس را دارد.

اما به GPS و ویژگی ضد آب می‌رسیم. TX200v مجهز به گیرنده‌ی داخلی GPS می‌باشد. با روشن کردن GPS این دوربین، موقعیت دقیق مکانی هر عکسی که می‌گیرید به همراه دیگر اطلاعات آن ثبت می‌شوند. این دوربین همچنین دوربینی ضد آب است. بدین ترتیب که می‌تواند فشار آب تا عمق 5 متری را تحمل کند. بنابراین TX200v را می‌توان پیشرفته ترین دوربین ضد آب هم دانست. همچنین ضد نفوذ ذرات ریز و ضد سرما تا دمای -10 درجه‌ی سانتیگراد را دارد.

Cyber-shot DSC-TX200V پیشرفته ترین دوربین این کلاس سونی می‌باشد که از امکانات بسیار متنوع و خوبی بهره می‌برد. علاوه بر امکانات پیشرفته در عکاسی و فیلم برداری، ضد آب، ضد سرما و ضد غبار نیز هست که آن را پیشرفته ترین دوربین با چنین ویژگی هایی می‌کند.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X