حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Sony Cyber-shot DSC-WX70

دوربین Sony Cyber-shot DSC-WX70 در ماه ژانویه سال 2012 معرفی گردید. دوربین عکاسی سونی DSC-WX70 دارای بدنه کامپکت می باشد.

حسگر دوربین دیجیتال سونی Cyber-Shot DSC-WX70 دارای 16/2 مگاپیکسل موثر است و حسگرهای دریافت کننده نور آن 16/8 مگاپیکسل می باشد. دوربین  WX70 دارای حداکثر تفکیک 3456*4608 پیکسل است دوربین عکاسی سونی WX70 می تواند در تفکیک های بین 4608*2592 تا 460*480 پیکسل عکاسی کند.

دوربین سونی سایبرشات  DSC-WX70 مجهز به سنسور تصویر 16.2 مگاپیکسلی BSI-CMOS معروف به Exmor-R CMOS می‌باشد. به دلیل اینکه مدارات این سنسورها در قسمت پشتی آن‌ها به کار رفته، در ایزوهای بالا عملکرد خیلی بهتری را از خود نشان می‌دهند و نویز کمتری تولید می‌کنند. به همین دلیل هم بوده که سونی گستره‌ی حساسیت سنسور را تا 12,800 بالا برده که گستره‌ای کاملا حرفه‌ای می‌باشد. سنسور تصویر دقیقا همان سنسور 1/2.3 اینچی استاندارد است که بر روی دوربین های کامپکت استفاده می‌شود. علاوه بر توانایی عکاسی معمولی در رزولوشن 16.2 مگاپیکسل، این دوربین توانایی عکاسی 3D، Sweep Panorama و 3D Sweep Panorama را هم دارد.

همانطور که انتظار داشتیم، WX70 اصولا دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس است. بدین ترتیب که برای کاربرانی ساخته شده که عکاسی اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. کافیست که دوربین را بر روی مود عکاسی iAuto قرار دهید تا کار عکاسی شما به نشانه رفتن دوربین به سوی سوژه و فشردن دکمه‌ی شاتر ختم شود. دوربین خود همه‌ی تنظیمات را برای گرفتن بهترین و با کیفیت ترین عکس انجام می‌دهد. در مود Program AE شما بیشترین اختیار را بر روی نوردهی خواهید داشت. ولی به جز این‌ها مودهای صحنه‌ی بسیار متنوع و زیادی هم بر روی این دوربین وجود دارند که می‌توانید به صورت دستی از بین آن‌ها انتخاب کنید

این دوربین مجهز به لنز 25-125 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر می‌باشد. این لنز در حالت واید میدان دید خیلی گسترده و خوبی را پوشش می‌دهد و عملکرد آن بهتر از لنزهای با کمینه‌ی فاصله‌ی کانونی 28 میلی متر است. زوم 5 برابر هم برای عکاسی پرتره مناسب می‌باشد. البته با فن آوری Clear Image Zoom می‌توان بیشینه‌ی زوم اپتیکال را بدون کاهش محسوس در کیفیت تصویر به صورت مجازی تا 10 برابر افزایش داد. اما کمینه‌ی نسبت کانونی که توسط این لنز ارایه می‌گردد؛ f/2.6 می‌باشد که برای عکاسی در شرایط ضعیف نوری عالیست. فلاش داخلی این دوربین هم با برد 5.3 متر نسبتا قدرتمند می‌باشد. این دوربین توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را هم دارد.

Sony Cyber-shot DSC-WX70 می‌تواند با کیفیت 1920X1080p Full HD و سرعت 60 فریم بر ثانیه و صدای استریو فیلم برداری کند. با استفاده از پورت HDMI نیز می‌توان فیلم‌ها و عکس‌ها را بر روی تلوزیون های دیجیتال مشاهده کرد. این دوربین می‌تواند در هنگام فیلم برداری، بدون اینکه مکثی در فیلم ایجاد کند با رزولوشن 12 مگاپیکسل عکس بگیرد. عکس‌ها و فیلم‌ها در ضمن می‌توانند بر روی کارت های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC/Memory Stick Duo/Memory Stick Pro Duo, Memory Stick Pro-HG Duo نیز ذخیره شوند. باتری لیتیوم-یونی NP-BN نیز توانایی شارژدهی تا 240 عکس را به دوربین دارد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X