حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین فیلمبرداری سونی Sony DCR-SR300

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

ابتدا باید بگوییم در این مقاله به نقد و بررسی دوربین فیلم‌برداری خوش دست سونی مدل DCR-SR300 خواهیم پرداخت. طراحی و ساخت دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به دلیل نیاز فراوان کاربران صورت گرفت.

 

زمان بلند مدت ضبط بر روی هارد دیسک این دوربین می‌تواند برای تمام کاربرانی که نمی‌خواهند لحظه‌های زندگی را از دست بدهند خبر خوش‌آیندی باشد. علاوه بر این، تاوانایی پخش موسیقی از دیگر ویژگی‌های این دوربین زیبا به شمار می‌رود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 

باید بگوییم از آن‌جایی که دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 تصاویر را بر روی هارد دستگاه ضبط می‌کند می‌توانید مطمئن باشید که برای چندین ساعت پی در پی امکان فیلم‌برداری خواهید داشت. این دوربین دارای یک هارد 40 گیگابایتی است.همچنین دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به قابلیت های پیش‌رفته ضبط فیلم و صدا مجهز شده می باشد. سیستم لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot سونی که در این دوربین جذاب نیز مشاهده می‌شود به داشتن فیلم و عکس‌هایی شفاف بدون هر گونه محوشدگی کمک بسیار زیادی می‌نماید.

 

نکته قابل توجه اینکه توانایی جالبی که در دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 ارائه شده می باشد توانایی ضبط Smooth Slow است که سرعت ضبط را از 60 فریم در ثانیه به 240 فریم در ثانیه افزایش می‌دهد. بدین ترتیب، ثبت حتی حرکت سریع توپ گلف نیز امکان پذیر می باشد. فیلم‌ها با نسبت سه دوم نیز در عرض 12 ثانیه در حالت پخش مجدد، پخش می‌گردند. کاربران می‌توانند روی فیلم‌ها صحبت کنند. در واقع امکان ضبط تراک‌های صوتی برای تدوین فیلم‌ها نیز وجود دارد. حالت ضبط دوگانه نیز جهت داشتن عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا و هم‌زمان با فیلم‌برداری از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

 

شایان ذکر است حس‌گری که در دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به کار رفته است حس‌گر ClearVid CMOS سونی است که ضبط به صورت Smooth Slow و ضبط در حالت ضبط دو‌گانه را امکان پذیر کرده است.
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری جالب سونی مدل DCR-SR300 قادر می باشد هم‌زمان با فیلم‌برداری، عکس‌های 4 مگاپیکسلی بگیرد و زمانی که در حالت صرفا عکاسی باشد عکس‌های 6 مگاپیکسلی را ارائه نماید. دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به  سیستم هوشمند HDD Smart Protection System در نظر گرفته شده است که عمل‌کرد خوبی دارد. این سیستم برای جلوگیری از از بین رفتن احتمالی و تصادفی اطلاعات دوربین به کار می‌رود.

باید اینجا عنوان کرد که حس‌گر 3G دوربین نیز به شکل هوشمندی کار می‌کند. به این ترتیب که هر گونه حرکت ناگهانی به طور مثال ناشی از سقوط را تشخیص می‌دهد و به طور هوشمند هدهای رایتر را از روی هارد دستگاه جدا می‌کند تا به این ترتیب، از خش برداشتن یا هر گونه آسیب دیگری که ممکن است بر هارد دوربین وارد شود جلوگیری ‌شود.دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 به نحوی طراحی شده که اگر دوربین در هنگام ضبط بر روی زمین افتاد یا آن‌که از جایی پرت شد، تا زمانی که در وضعیت باثباتی قرار بگیرد عمل‌کرد خود را به طور موقت متوقف می‌نماید.

سیستم حفاظتی این دوربین جدید از جمله‌ مزیت‌هایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 قابلیت Handycam Station  این دوریبن می باشد که به کمک آن قادر هستید دوربین خود را به کامپیوتر شخصی‌، تلویزیون یا یک DVDirect DVD مجهز کابل‌های USB و AV به متصل نمایید. مشخصه Handycam Station با دکمه One Touch Disc Burn کار می‌کند که سبب می‌شود فیلم‌ با استفاده از کامپیوتر متصل به ضبط کننده DVDirect یا بدون آن و به طور اتوماتیک بر روی دیسک DVD ثبت گردند. دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 نیز به این توانایی مجهز شره می باشد. نرم‌افزاری هم برای ویرایش فیلم‌ها بر روی کامپیوتر در نظر گرفته شده می باشد.
یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 با سیستم‌های عامل Microsoft Windows 2000 Professional، XP Home Edition و XP Professional سازگاری دارد.

خصوصیات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR300

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل DCR-SR300 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•1- دارای لنز زوم اپتیکال 10 برابر
•2- دارای زوم دیجیتال 20 برابر
• 3-دارای لرزش‌گیر هیبریدی کارآمد
• 4-کفشک برای لوازم جانبی
• 5-توانایی عکاسی با فرمت JPEG
• PictBridge6
• USB 2.07
• 8-توانایی ضبط Dolby Digital 5.1
•9- هارد 40 گیگابایتی و پشتیبانی از کارت‌های حافظه Duo
• 10-استفاده از سیستم‌های عامل Microsoft Windows 2000 Professional، XP Home Edition و XP Professional
• 11-حس‌گر ClearVid CMOS
•12- سیستم حفاظتی هوشمند HDD Smart Protection System
• 13-سیستم لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot سونی
•14- توانایی ضبط Smooth Slow

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X