حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HDR-HC9

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم در این‌ مقاله سعی خواهیم کرد به معرفی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9  بپردازیم. این دوربین زیبا تغییری نسبت به مدل های پیشین خود نداشته اما مشخصه‌ها و امکانات تازه‌ای به آن اضافه شده که می‌توان به مشخصه‌های فاصله‌یابی نقطه‌ای، فوکوس نقطه‌ای، نشان‌گر مرکزی و نوار رنگ اشاره کرد. حس‌گر به کار رفته در HDR-HC9 یک حس‌گر 3.2 مگاپیکسلی 2.9/1 اینچی ClearVid CMOS می باشد. زوم اپتیکال 10 برابر و لرزش‌گیر اپتیکال از امکانات شاخص این دوربین عالی می‌باشند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 

 
توجه داشته باشید که دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 به عنوان یکی از دوربین‌های فیلم‌برداری HDV به شما این توانایی را می‌دهد با فرمت HDV و رزولوشن 1080×1440 و بر روی نوار mini DV فیلم بگیرید. این فیلم‌ها با برنامه‌های ویرایشی سازگار می باشند.
از دیگر امکانات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 می توانیم به لنز کارل زایس Vario-Sonnar T و توانایی ارائه‌ی عکس‌های 6.1 مگاپیکسلی  که ارائه شده می باشد اشاره کنیم.

 

باید بدانید این دوربین جذاب به تنظیمات دستی زیادی تجهیز شده و نیاز فیلم‌برداران حرفه‌ای را به شکل قابل توجهی برطرف می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر تنظیم فوکوس و فاصله‌یابی نقطه‌ای، نوردهی و فوکوس را نیز به طور هم‌زمان تغییر دهید. نشان‌گر مرکزی دوربین هم برای کادربندی مناسب روی منظره‌یاب یا نمایش‌گر LCD دوربین عمل‌کرد خوبی دارد.

 

و دیگر اینکه دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 این امکان را می‌دهد که به راحتی و با دقت بسیار بالایی بر روی سوژه فوکوس کرده و کیفیت خوبی را هم ارائه می‌دهد. تراز سفیدی، سرعت شاتر و فوکوس نیز به صورت دستی قابل تنظیم هستند.
بد نیست بدانید نمایشگری که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 مشاهده می‌کنید یک صفحه نمایش 2.7 اینچی 211.000 پیکسلی با نسبت نمایش 16:9 است که زاویه دید خوبی را نیز ارائه می‌کند. کیفیت نمایش رنگ‌ها، شارپنس تصویر و جزییات آن بسیار خوب می باشد. این نمایش‌گر با زاویه 270 درجه‌ای قابلیت چرخش داراست.

 

شما قادر هستید با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9  تمام فیلم‌های خود را با کیفیت واقعی High Definition و Standard Definition و بر روی کاست‌های MiniDV ضبط نمایید. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 می‌توانیم به پشتیبانی از USB 2.0 برای اتصال دوربین به PC به منظور انتقال ویدیو و عکس جهت ویرایش اشاره کنیم.

 

 

قابل ذکر است در قسمت بیرونی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 سه دکمه تعبیه شده که به صورت دل‌خواه قابل تنظیم هستند و می‌توانید وظایف خاصی را برای آن‌ها تنظیم نمایید. به این صورت، کاربری دوربین بسیار ساده‌تر از قبل خواهد شد. بعلاوهدکمه‌ی Easy Handycam Button نیز ارائه شده که به کمک آن به بسیاری از مشخصه‌های پیش‌رفته دست‌رسی خواهید داشت. در عین حال، هنگام شارژ باتری و وقتی که دوربین خاموش است می‌توانید تنها با فشار دادن یک دکمه به اطلاعات مربوط به باتری دست‌رسی داشته باشید. این اطلاعات بر روی نمایش‌گر LCD دوربین نشان داده می‌گردد.

 

اینرا فراموش نکنید که به شما امکان داده شده تا عکس‌های خود را مستقیما بر روی کارت‌های حافظه‌ی PRO Duo ثبت کنید. به این صورت، انتقال این عکس‌ها مستقیما بر روی کامپیوتر کار بسیار ساده‌ای خواهد شد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، با ای‌میل ارسال نمایید یا حتی چاپ نمایید.
شایان ذکر است برای تنظیمات بیش‌تر دکمه‌هایZoom و Record تعبیه شده و حالت های ویژه‌ای هم برای جلوه‌های تصویری (Picture Effect) ارائه شده که آ‌ن‌ها را می‌توانید در مود Camera مشاهده نمایید: Monotone، Pastel و Sepia. این افکت‌ها در مود Playback هم وجود دارند. حالت‌های انتخاب صحنه (Scene Selection) هم در شرایط غیر عادی بسیار کارآمد ظاهر شده‌اند. از این میان می‌توان به حالت Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports، Sunrise و Spotlight اشاره نمود.

شما قادر هستید با افزایش سرعت ضبط از 60 فریم بر ثانیه به 240 فریم بر ثانیه   تا 3 ثانیه از حرکت‌های بسیار سریع را ضبط نمایید و بعد از 12 ثانیه، آن را در مود پخش نمایش دهید. مود Smooth Slow Record برای مثلا بررسی حرکت‌های یک مسابقه‌ی گلف یا پرواز سریع یک پرنده بسیار عالی می باشد.

و در آخر اینکه لرزش‌گیر اپتیکال SteadyShot سونی به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 نیز اثرات نامطلوب ناشی از لرزش دست و دوربین را جبران می‌کند. این لرزش‌گیر از نوع اپتیکال است و مانند خیلی از مدل‌های دیجیتال از کیفیت ویدیوی شما کم نمی‌کند. سیستم دیگری که در این دوربین جذاب ارائه شده سیستم Super NightShot Infrared است که به شما این توانایی می‌دهد در تاریکی مطلق و حداکثر از فاصله‌ی 10 پایی کار نمایید.

 

ویژگیهای اساسی دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-HC9

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-HC9 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• 1-دارای حس‌گر 3.2 مگاپیکسلی 2.9/1 اینچی ClearVid CMOS
•2- دارای زوم اپتیکال 10 برابر
•3- دارای زوم دیجیتال 20 برابر
• 4-دارای صفحه نمایش 2.7 اینچی 211.000 پیکسلی با نسبت نمایش 16:9
• 5-دارای پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی PRO Duo
• 6-دارای قابلیت ارائه‌ی عکس‌های 6.1 مگاپیکسلی
• 7-قابلیت پشتیبانی از USB 2.0
•8- قابلیت اتصال HDMI

 

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X