حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دقیق دوربین Sony HDR-PJ260

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی یعنی دوربین Sony HDR-PJ260 را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 را در واقع می توانیم نسلی جدید از دوربین های فیلم برداری کمپانی سونی که دارای پروژکتور داخلی هستند بدانیم. این دوربین فیلم برداری زیبا براحتی می تواند انتظارات را برای همه برآورده کند.

 

که البته قیمت این دوربین نیز نسبتا زیاد بالا می باشد.دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 دارای طراحی کاملا معمولی می باشد و تنها ویژگی خیلی خاص که دارد می توانیم به پروژکتور قرار گرفته بر روی درب نمایشگر اشاره کنیم که آن را از دیگر دوربین ها متمایز می نماید.

از دیگر توانایی های این دوربین جذاب می توانیم به سنسور تصویر 5 مگاپیکسلی، قابلیت ضبط ویدیویی Full HD 50p و لنز واید 29.8 میلی متری با توانایی زوم اپتیکال 30 برابر اشاره کنیم.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 یک دوربین فیلم برداری بسیار خوب می باشد. این دوربین کارآمد از نمایشگر لمسی بسیار خوبی بهره گرفته است که سبب می شود در کنترل دوربین با راحتی زیادی عمل نمایید.

این نمایشگر 3 اینچی است و رزولوشن 230000 پیکسل را ارائه می نماید. که می توانست از این هم بهتر باشد. مانند بسیاری از دوربین های فیلم برداری سونی، این دوربین فوق العاده هم دارای یک حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی می باشد و از کارت حافظه ی SD نیز پشتیبانی می نماید.

این مسئله سبب می شود که حتی اگر به همراه بردن کارت حافظه را فراموش کردید به دلیل وجود حافظه ی داخلی هیچ صحنه ای را برای فیلم بردرای از دست ندهید. شما بر روی کارت حافظه ی داخلی قارد هستید تا 1 ساعت و 15 دقیقه ویدیوی با کیفیت بالای 1080p Full HD 50p یا 5 ساعت ویدیو در پایین ترین کیفیت را ضبط کنید.

 

با باز کردن نمایشگر دوربین روشن می شود و سپس می توانید با بستن یا فشردن دکمه ی پاور آن را خاموش نمایید. دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 مجهز به باتری لیتیوم-یونی FV-50 می باشد که می تواند تا حدود 2 ساعت فیلم برداری را پشتیبانی کند. کابل USB این دوربین از نوع داخلی می باشد که در زیر بند مچی قرار گرفته و این بسیار خوب می باشد چرا که سبب می شود نگرانی از بابت فراموش کردن کابل USB نداشته باشید.بهتر است در اینجا به مهمترین ویژگی و البته خاص دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 یعنی پروژکتور بپردازیم.

قبل از این دوربین زیبا هم چند دوربین با پروژکتور داخلی را از شرکت سونی مشاهده کرده بودیم و هرچند که در اوایل نسبت به آن ها کمی بد بین بودیم ولی به مرور زمان این بد بینی از بین رفت. این خیلی ایده ی جالبی است که بتوانید تصویر را بر روی دیوار یا پرده بیندازید و سپس بتوانید به صورت دسته جمعی آن را مشاهده نمایید. که البته باید در یک محیط نسبتا کم نور باشید.با وجود پروژکتور این یک دوربین خوب می باشد در غیر اینصورت قیمت این دوربین شکیل خیلی کمتر از این می باشد.

 

پروژکتور داخلی روشنایی 13 لومن داراست و رزولوشن 640X360 پیکسل را ارائه می نماید. در یک بار شارژ کامل باتری می تواند به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه تصاویر را نشان دهد.و اما یکی دیگر از ویژگی خیلی خاص ، GPS داخلی دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 می باشد. با استفاده از GPS قادر هستید موقعیت دقیق مکانی هر کلیپی را که می گیرید به همراه آن ثبت کنید.

 

همچنین می توانید بر روی یک نقشه، مکان هایی که بوده اید و در آن ها فیلم برداری کرده اید را مشاهده کنید.

روی هم رفته دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 از کیفیت خوبی در فیلمبرداری برخوردار است. کیفیت رنگ ها نسبتا خوب می باشد و شارپنس و روشنایی نیز در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد.

ولی اگر بخواهیم آن را در میان دیگر دوربین ها مقایسه کنیم باید بگوییم که در سطحی متوسط قرار می گیرد. در واقع مدل های ارزان قیمت تری که فاقد پروژکتور هستند می توانند ویدیوهایی با این کیفیت تولید نمایند. بزرگترین مشکلی که در مورد دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 وجود دارد این است که در هنگام زوم کردن، به خصوص در فواصل کانونی بیشتر تصویر مقداری تار می شود.

 

این را نیز باید اضافه کنیم که این دوربین فوق العاده مجهز به سنسور تصویر 1/3.91 اینچی Exmor R CMOS می باشد که رزولوشن 5.4 مگاپیکسل را ارائه می دهد.تصاویر را می تواند در هر دو فرمت AVCHD و MPEG4 ضبط نمایید.

در پایان می توانیم بگوییم که اگر به دنبال دوربین فیلم برداری مجهز به پروژکتور هستید، دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 می تواند انتخاب خوبی باشد، ولی اگر پروژکتور نمی خواهید می توانید دوربین های ارزان قیمت تری را تهیه کنید که تقریبا همین کیفیت فیلم برداری را ارائه می نمایند.

همچنین دوربین هایی که تقریبا هم قیمت دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ260 می باشند ولی پروژکتور ندارند می توانند فیلم های با کیفیت تری را تولید نمایند. هر دو ویژگی پروژکتور و GPS سبب می شوند که این دوربین زیبا برای مسافرت ایده آل باشد.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X