حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین سونی Sony HDR-SR10

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم کمپانی  سونی به عنوان یکی از کمپانی های معروف ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری، دوربین جدیدی از مدل‌های سری HD را به بازار دوربین‌های فیلم‌برداری ارئه کرد.

 

دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-SR10 از جمله‌ مدل‌هایی می باشد که بر اساس تکنولوژی AVCHD کار می‌کند و به قابلیت ضبط با رزولوشن کامل 1080×1920 تجهیز شده است. کیفیت و وضوح تصاویر دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-SR10 جدید عالی می باشد و جزییات را بخوبی به ثبت می رساند. دوربین بی نظیر سونی مدل SR10 با بعترین رزولوشن ممکن کار می‌کند. سیستم ثبت تصویر این دوربین زیبا نیز بسیار کارآمد است.

 

 

توجه داشته باشید که دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-SR10 بر اساس استاندارد MPEG-4 AVC/H.264 کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های ویرایشی نسل سوم سازگارمی باشد.

 

در مجموع باید بگوییم ، مدل‌های AVCHD سونی بهترین کارآیی را هنگام ضبط تصویر ارائه می‌کنند. دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-SR10 نیز همین طور می باشد. این دوربین عالی با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته‌ی تصویربرداری، به امکان تشخیص چهره مجهز شده است که هم برای فیلم‌ها کاربرد دارد، هم برای عکس‌ها.

 

این مشخصه می‌تواند حداکثر 8 چهره را به طور هم‌زمان در کادر LCD شناسایی کند. به این صورت، تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و رنگ برای داشتن چهره‌های طبیعی‌تر و تونالیته‌ی به‌تر پوست به طور اتوماتیک انجام می‌گردد. در هنگام عکاسی نیز تنظیمات مربوط به فلاش انجام خواهد شد. توانایی تنظیم نور اتوماتیک قابلیت دیگری است که در این دوربین ارائه شده است.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 بر خلاف دیگر هندی‌کم‌های موجود در بازار دوربین های فیلمبرداری، تعداد پیکسل‌های بیش‌تری را هنگام ضبط AVCHD برای چهره‌های مشخص شده محاسبه می‌نماید و در نتیجه، تصاویر با کیفیت به‌تری ضبط می‌گردند. حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor از ویژگی‌های مهم این دوربین به شمار می‌روند. این تکنولوژی به صورت دیجیتال و آنالوگ از نویز تصویر کم می‌کند. سرعت خوب پردازش، سیستم کاهش نویز پردازش‌گر Bionz و بهینه‌سازی محدوده دینامیکی در کنار هم طوری عمل می‌کنند که فیلم‌ها و عکس‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SR10 علاوه بر رزولوشن بالا، کیفیت رنگی و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.

در ادامه باید توضیح دهیم ظرفیت حافظه‌ی داخلی دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10  یک حافظه‌ی 40 گیگابایتی می باشد که به شما  این امکان را می‌دهد برای مدت زمان بسیار خوبی حداکثر تا 15 ساعت و با رزولوشن کامل (حالت 1920) فیلم بگیرید. از دیگر امکانات HDR-SR10 می‌توان به قابلیت ضبط هیبریدی بر روی کارت‌های حافظه PRO Duo علاوه بر هارد دیسک اشاره کرد. توجه داشته باشید که بر روی کارت 16 گیگابایتی جدید سونی قادر هستیدحداکثر تا 2 ساعت (در حالت 1920) فیلم ضبط نمایید. قابلیت انتقال فیلم‌ها و تصاویر از روی هارد دیسک بر روی کارت حافظه بدون نیاز به PC وجود دارد.
فراموش نکنید که لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot و لنز کارل زایس Vario-Sonnar T از دیگر امکاناتی می باشند که در دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 به چشم میخورد. به کمک این دو ویژگی، فیلم‌ها و تصاویر شما بسیار نرم و شفاف به نظر خواهند رسید.قابلیت های صوتی این دوربین نیز بسیار پیش‌رفته می باشد. ضبط صدای دیجیتال دالبی مزیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. امکانات دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد میکروفون داخلی دوربین برای زوم صدا می باشد دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SR10 از بلوتوث ECM-HW1 سونی برای ضبط بی‌سیم از حداکثر فاصله‌ی 100 پایی نیز پشتیبانی می‌نماید.

 

و در آخر اینکه انتقال اطلاعات از طریق USB در دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 کار ساده‌ای است. در این دوربین فوق العاده از قابلیت فیلم‌برداری AVCHD و با رزولوشن 1080×1920 استفاده می‌گردد.

 

 

ویژگیهای اصلی دوربین سونی HDR-SR10

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری مدرن سونی HDR-SR10 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• 1-دارای دوربین هارد دیسکی با ظرفیت 40 گیگابایت حافظه
• 2-دارای حس‌گر 4 مگاپیکسلی 5/1 اینچی CMOS
• 3-دارای توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 1080×1920
• 4-استفاده از کارت‌های حافظه PRO Duo
•5- دارای زوم اپتیکال 15 برابر
•6- دارای زوم دیجیتال 180 برابر
•7- نمایشگر 2.7 اینچی
• 8-دارای صدای دالبی 1/5 کاناله
•9- مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره و تنظیم نور اتوماتیک
• 10-دارای مرورگر Picture Motion Browser
• 11-دارای مشخصه‌ی جبران نور زمینه
•12- دارای لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
•13- استفاده از PictBridge
• 14-دارای خروجی A/V، HDMIو HDMI
• 15-ابعاد: 76×129×81
• 16-وزن: 480 گرم

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X