حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

استفاده از فتوشاپ در عکاسی از ماه

عکاسی طبیعت یکی از وسیع‌ترین رشته‌های عکاسی است که شامل عکاسی از مناظر، چشم انداز ها ، حيات وحش، گياهان، حشرات  و البته ماه و ستاره ها میباشد. البته عکاسی از ماه بیشتر در زمره عکاسی در شب قرار میگیرد تا عکاسی طبیعت . احتمالا تا اینجای کار عکس هایی حیرت انگیز از ماه دیده و به این فکر کرده‌اید که به چه نحو تهیه شده‌اند. اکنون میتوانید با مراحل تولید یکی از آنها آشنا شوید.

 

در این مقاله قصد داریم مقاله ای از عکاسی مشهور با نام Erik Johansson  برای شما ذکر کنیم. عکاس و فتوشاپیست حرفه‌ای به اسم Erik Johansson استاد ایجاد عکس هایی است که هرکس با دیدنشان مات و مبهوت می‌شود. چندی قبل وی آموزش رایگان تکنیک‌های این شیوه از عکاسی را شروع کرده است. با اینحال این دفعه تصمیم گرفته تا از مراحل ایجاد یکی از شاهکارهای خود به اسم Full moon service معرفی کند.

این ترفند تا به نتیجه رسیدن 8 ماه طول کشید و از جایی شروع شد که Johansson شروع به نقاشی کردن فرضیه‌های خود کرد. بعد از آن فرصت تهیه لوازم ضروری برای اجرای این فرضیه بود. از نمونه لامپ‌های ضروری، یک ژنراتور الکتریکی و یک ون. تصویر نهایی به وسیله دوربین Hasselblad H6D-50c گرفته شد و شاهکار این شخص با کمک فتوشاپ نهایی شد.

Johansson  در مورد این روش عکاسی بیان می کند:

در چنین موقعیتی یک تصویر می‌تواند ترکیبی از صدها تصویر گوناگون باشد، با اینحال تلاش من این است تا تصویر را به گونه‌ای نشان دهم که تصور شود با یکدفعه تصویر‌برداری، تهیه شده است.

در زیر تصاویری از این روش عکاسی برای شما میاوریم.

ترفندهای عکاسی فتوشاپ قمر ماه

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X