حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

اشنایی با فیلترهای VSCO یعنی تغییر اساسی در ویرایش تصاویر (آموزش)

 

vsco یکی از بهترین،کارامدترین و معروف ترین اپلیکیشن های عکاسی موجود برای افکت گذاری و ایجاد تغییرات بر روی عکس میباشد که خیلی پیشتر از آنکه به دنیای آندروید ها وارد شود ،در iOS حکمرانی میکرد. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از اشخاص معروف و هنرمندان،عکس های خود رو با VSCO  ادیت میکنند.برخلاف بسیاری از نرمافزارها کار کردن با این برنامه بسیار ساده و دلنشین و لذت بخش میباشد. محیط این برنامه محبوب بسیار مدرن و مینیمال است که افکت های پیشفرض بسیارخاصَـش همگی از مشهورترین ها در دنیا هستند.ولی VSCO  فقط و فقط یک ادیتور و افکت دهنده به عکس نیست قابلیت های فراوانی دارد که در مقاله پیش رو بدان میپردازیم.

در ابتدا باید بگوییم فیلترهای اپلیکیشن VSCO راهی ساده می باشند برای اعمال ویرایش‌ هایی طبیعی و زیبا به عکس‌ هایی که با دوربین گوشی موبایل خود ثبت می‌نمایید. اگر تمایل دارید ویرایش عکس‌های خود را ظریف و ساده نگه‌ دارید، مطمئنا مجموعه‌ی پیش‌تنظیمات زیبای این اپلیکیشن ویرایش عکس شما را مجذوب خود خواهد نمود. این فیلترها ظاهر عکس‌های گثبت شده با نگاتیو را تداعی می‌نمایند. در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه از فیلترهای VSCO برای رسیدن به نتایجی زیبا با حس و حالی شگفت‌انگیز و جذابیت بصری ویژه استفاده نمایید. با ما همراه باشید.

چه چیز فیلترهای VSCO را انقدر خاص می‌نماید ؟

گفتنیست  فیلترهای VSCO  که با عنوان پیش‌تنظیم یا Preset هم از آن‌ها یاد می‌گردد به شما این اجازه را می‌دهد ظاهر و حس عکس را با یک ضربه تغییر دهید. هر کدام از این فیلترها در واقع مجموعه‌ی مشخصی از ویرایش‌ها را به عکس اعمال می‌نمایند که می‌تواند شامل مواردی مانند تغییر ته‌رنگ تصویر، غلظت رنگ، روشنایی، کنتراست یا میزان رنگ‌پریدگی باشد. خیلی از دیگر اپلیکیشن‌های ویرایش عکس هم در خود مجموعه‌ای از فیلترها را دارند که قادر هستید آن‌ها را به عکس‌هایتان اعمال نمایید. ولی در اغلب موارد این فیلترها تند و زننده می باشند و بیشتر از این‌ که عکس را بهبود دهند آن را خراب می‌نمایند.

قابل ذکر است که اپلیکیشن VSCO‌ از معدود اپلیکیشن‌های ویرایش عکس می باشد که به داشتن فیلترهایی ظریف و طبیعی مشهور شده است. فیلترهای VSCO‌ که از فیلم‌های عکاسی الهام گرفته شده‌اند ویرایش شما را ساده و تمیز نگه می‌دارند و به عکس کیفیتی زیبا و کلاسیک می‌دهند. درست به همین دلیلی می باشد که بسیاری از عکاسان موبایل برجسته از فیلترهای VSCO برای عکس‌های خود استفاده می‌نمایند. با در نظر داشتن این‌ موضوع که اپلیکیشن VSCO مجموعه‌ی مفیدی از ابزارهای تنظیم دستی را هم برای کنترل دقیق‌تر ویرایش عکس در خود دارد، تمرکز ما در این مقاله بر  روی نحوه‌ی استفاده از فیلترهای پیش‌تنظیم برای ایجاد حال و هوایی خاص در عکس خواهد بود.

۱. چگونه فیلترهای اپلیکیشن VSCO را به عکس اعمال نماییم؟

شایان ذکر است قبل از هر چیز از اگر تا کنون هنوز اپلیکیشن رایگان VSCO را دانلود نکرده‌اید قادر هستید آن را با استفاده از لینک‌های زیر از اپ استور برای آیفون و آیپد و از پلی استور برای گوشی‌های اندرویدی دانلود نمایید.

توجه داشته باشید که  پس از باز کردن اپلیکیشن VSCO باید عکس یا عکس‌هایی را که قصد ویرایش آن‌ها را دارید به داخل اپلیکیشن وارد نمایید. برای این عمل ابتدا دکمه‌ی + را که در سمت چپ بالای صفحه دیده می‌شود را فشار دهید.

سپس در مرحله‌ی بعدی عکس یا عکس‌های مورد نظرتان را انتخاب و سپس دکمه‌ی دایره مانندی را که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد بزنید. در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن VSCO دکمه‌ی دایره معادل تیک در سایر اپلیکیشن‌ ها می باشد.

اکنون شما آماده می باشید تا ویرایش را آغاز نمایید. روی عکسی که قصد دارید آن را ویرایش نمایید ضربه بزنید. کادری رنگی دور عکسی که در حالت انتخاب قرار داشته باشد ظاهر می‌شود. حال آیکن ویرایش را بزنید که دومین آیکن از سمت چپ در پایین صفحه می باشد.

توجه داشته باشید که اگر بیشتر از یک عکس را انتخاب کرده باشید، قادر نخواهید بود آیکن ویرایش را بزنید. به این سبب که امکان ویرایش تنها یک عکس در آن واحد وجود دارد. اگر بیش از یک عکس را انتخاب کرده اید ابتدا با ضربه زدن روی آیکن X در پایین صفحه تمام آن‌ها را از حالت انتخاب خارج و سپس تنها یک عکس را برای ویرایش انتخاب نمایید.

شما به‌محض این‌که وارد بخش ویرایش شوید، ردیفی از فیلترهای VSCO را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.

گفتنیست هر فیلتر با ترکیبی از یکی از حروف الفبای انگلیسی و یک عدد نام‌گذاری شده می باشد. به‌ صورت پیش‌ فرض تعدادی از فیلترهای اصلی همراه با اپلیکیشن VSCO هستند ولی تعداد بسیار بیشتری از فیلترها هم وجود دارند که قادر می باشید آن‌ها را از فروشگاه VSCO دانلود نمایید. بعضی از این فیلترها را می‌توانید به‌صورت رایگان دانلود نمایید و برای دانلود برخی دیگر باید هزینه‌ی اندکی را بپردازید. برای دانلود فیلترهای بیشتر در فهرست به انتهای سمت راست فهرست فیلترها بروید و روی آیکن Shop ضربه وارد کنید.

فیلترها در مجموعه‌هایی دور هم گردآوری شده‌اند که هر کدام نامی دارد؛ برای نمونه: The Legacy Collection یا The Aesthetic Series.

شما اگر روی نام هر مجموعه ضربه بزنید قادر هستید اطلاعات بیشتری را در مورد فیلترهایی که در آن مجموعه وجود دارد به دست آورید. برای خریدن مجموعه فیلتر می‌توانید روی گزینه‌ی Buy که در پایین صفحه دیده می‌شود ضربه بزنید یا اگر قصد خروج از این صفحه را دارید کافی است دکمه‌ی فلش مانند بالای چپ صفحه را انتخاب نمایید.

شما بعد  از این‌که کار بازبینی و دانلود فیلترهای جدیدی را به پایان رساندید کافی می باشد روی دکمه‌ی X بالای صفحه ضربه بزنید تا به صفحه‌ی ویرایش برگردید. برای اعمال کردن یک فیلتر به عکس کافی می باشد روی نام آن فیلتر در فهرست پایین صفحه ضربه ارد کنید. برای نمونه: در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید که فیلتر F2 به عکس اعمال شده و آن را روشن‌تر کرده می باشد.

شما قادر هستید با لغزاندن فهرست فیلترها به چپ و راست  فیلترهای بیشتری را امتحان نمایید تا زمانی که فیلتری را بیابید که از آن راضی می باشید. به نحوه‌ی تغییر رنگ‌ها و روشنایی عکس برحسب فیلتری که انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید.

باید بگوییم برای مقایسه کردن تصویر ویرایش شده با نسخه‌ی اصلی کافی می باشد انگشت خود را روی تصویر نگه‌ دارید تا نسخه‌ی ویرایش نشده را مشاهده کنید. با رها کردن انگشت مجددا عکس را به‌صورت ویرایش شده خواهید دید. اگر تاثیر فیلتر به نظر بیش‌ازحد قوی می‌رسد قارد هستتید به‌سادگی قدرت آن را کاهش دهید. زمانیکه  فیلتر مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید آیکن آن همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید به رنگ مشکی درمی‌آید.

شما باید برای نظیم قدرت فیلتر روی آیکن فیلتری که مشکی شده مجددا ضربه بزنید و سپس نوار لغزنده را به سمت چپ بکشید تا تاثیر آن کم شود. هرزمان به تنظیم دلخواه رسیدید روی آیکن دایره در سمت پایین راست صفحه ضربه بزنید.

در پایان هرزمان از ویرایش کلی عکس راضی بود روی نوار سفید باریکی که در پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید. با این کار چند گزینه برای شما به نمایش درخواهد آمد.

شما در این مرحله قادر هستید با استفاده از تنظیمات دستی (روشنایی، رنگ، شارپنس و…) ویرایش عکس خود را فراتر ببرید. برای دسترسی به این گزینه‌ها باید روی آیکن دوم از سمت چپ (آیکنی که شبیه دو نوار لغزنده است) ضربه بزنید. البته ما در این آموزش قصد نداریم این بخش را هم پوشش دهیم.

مرحله‌ی آخر ذخیره کردن تصویر ویرایش‌شده می باشد. برای این کار روی آیکن دایره مانند در سمت پایین راست صفحه ضربه بزنید. حال ویرایش شما در داخل اپلیکیشن VSCO ذخیره شده است ولی هنوز امکان دسترسی به آن در گالری عکس‌های خود گوشی را نخواهید داشت. برای ذخیره کردن عکس ویرایش شده در گالری عکس‌های گوشی یا تبلت روی آیکن «سه نقطه» در پایین راست صفحه ضربه بزنید و از منوی ظاهرشده گزینه‌ی Save To Camera Roll (در iOS) یا Save To Gallery (در اندروید) را بزنید.

فراموش نکنید اگر اپلیکیشن از شما درخواست کرد اندازه‌ی فایل خروجی را تعیین نمایید، روی گزینه‌ی Actual Size ضربه بزنید تا عکس با رزولوشن کامل ذخیره گردد.

در ادامه شما قادر می باشید عکس اصلی و عکس ویرایش شده‌ای را که برای توضیح مراحل استفاده شده بود با هم مقایسه نمایید.

در این نمونه از فیلتر H3 استفاده شده است. این فیلتر تصویر را اندکی روشن کرده و ته رنگی صورتی را به گل‌ها و پس‌زمینه افزوده می باشد.

توجه داشته باشید که هنگام ویرایش در اپلیکیشن VSCO تنها امکان استفاده از یک فیلتر وجود دارد. اگر تمایل داشته باشید چند فیلتر را به یک عکس اعمال نمایید باید ابتدا فیلتر اول را اعمال، نتیجه را در گالری گوشی ذخیره، مجددا آن را به اپلیکیشن VSCO وارد و سپس فیلتر بعدی را اعمال کنید. این پروسه را قادر می باشید به هر تعداد دلخواه تکرار نمایید، ولی به یاد داشته باشید که هدف اصلی اپلیکیشن VSCO استفاده از فیلترهایی ساده و ظریف می باشد تا یک عکس واحد را با مجموعه‌ای از فیلترها و ویرایش‌های غیرضروری خراب نکنید.

۲. ایجاد فضاهای حسی متفاوت با استفاده از فیلترهای اپلیکیشن VSCO

باید توضیح دهیم که ایجاد یک فضای حسی مشخص در عکس اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌توانید به شما در بازگویی یک روایت یا برانگیختن احساساتی خاص در بیننده کمک نماید. قطعا فضای حسی عکس اغلب در زمان عکاسی ساخته می‌شود. برای مثال درون‌مایه، محل و شرایط نوری، همگی بر نحوه‌ی ادراک عکس تاثیرگذار خواهند بود. بااین‌ وجود قادر هستید فضای حسی عکس را با ویرایش آن تقویت نماییید یا حتی تغییر دهید. فیلترهای اپلیکیشن VSCO برای تغییر دادن ظریف فضای حسی عکس بسیار مناسب می باشند.

توجه کنید که دو تکنیک اصلی در ویرایش وجود دارد که می‌تواند فضای حسی عکس را تغییر دهد: رنگ و نور. برای نمونه عکس زیر را در نظر بگیرید. این عکس ویرایش‌ نشده‌ای از یک پسربچه می باشد که در فصل زمستان روی ساحل دریا ایستاده است.

اکنون بیایید نگاهی به تاثیر متفاوت برخی از فیلترهای اپلیکیشن VSCO بیندازیم. دقت نمایید که چگونه سطوح مختلف رنگ و نور ظاهر و حس عکس را تغییر می‌دهد.

در این نمونه فیلتر F2 به نظر مناسب‌ترین انتخاب می باشد. این فیلتر اندکی رنگ‌ها را (برای تاکید بر حس سرما) به سردی متمایل می‌کند، بدون این‌که تصویر را بیش‌ازحد تیره نماید.

در نکات بعدی به برخی نمونه های ویژه می‌پردازیم تا نشان دهیم چگونه می‌توان برای تقویت یا تغییر فضای حسی عکس از فیلترهای اپلیکیشن VSCO استفاده نمود.

۳. ایجاد فضایی سبک و باروح

قابل ذکر است برای رسیدن به فضایی سبک و باروح در عکس‌ها، فیلتری را انتخاب نمایید که تصویر را روشن کند و تنالیته‌های سفید باطراوت را به عکس اضافه نمایید. در نمونه پایین عکس ویرایش‌نشده‌ی چند گل سفید در یک گلدان را مشاهده می کنید

توجه داشته باشید که برای ویرایش این عکس فیلتر S3 انتخاب شده تا گل‌ها و پس‌زمینه‌ی سفید عکس روشن‌تر شوند. ببینید نتیجه‌ی کار چقدر تمیزتر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

و اینکه فیلترهای دیگری که می‌توانند به ایجاد فضای سبک و شاداب در عکس کمک نمایند شامل فیلترهای K1 و F2 می‌گردند. زمانی که با سوژه‌ها یا پس‌ زمینه‌ی سفید کار می‌کنید، توجه به تغییرات ظریف تنالیته‌ی رنگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

برای نمونه  در تصویر بالا تفاوت‌های ظریف رنگ را می‌توانید روی گل‌ها و دیوار سفید به‌وضوح ببینید تصویر سمت راست اندکی ته‌رنگ صورتی دارد، تصویر میانی به آبی می‌زند و تصویر راست به سفید نزدیک‌تر است. حتی تغییرات جزئی رنگ هم می‌تواند در فضای حسی کلی عکس تاثیری چشمگیر داشته باشد.

۴. تقویت فضای تاریک و گرفته

شما باید برای رسیدن به فضایی تیره‌ وت ار به دنبال فیلتری بگردید که رنگ‌ها را خاموش و سایه‌ها را تیره‌تر نماید. فیلترهایی که ته‌رنگ آبی داشته باشند هم می‌توانند با برانگیختن احساسانی نظیر سرما، تنهایی و غم در این زمینه مؤثر واقع شوند. تصویر زیر عکس ویرایش‌نشده‌ای از یک مرد تنها است که در یک روز سرد زمستانی به امواج دریا می‌نگرد.

برای تقویت حس تیره و اندوه‌بار عکس از فیلتر HB2 در ویرایش آن استفاده شده است.

توجه کنید که چگونه این فیلتر سایه‌های موجود در پیش‌زمینه را تیره‌تر کرده  است و تاکید روی پیکر سیلوئت مرد را افزایش داده می باشد.همچنین  این فیلتر  اندکی ته‌رنگ آبی دارد که بر احساس سردی و تنهایی در عکس می‌افزاید. فیلترهای دیگری که می‌توانند فضایی تیره، تاریک یا دراماتیک را در عکس ایجاد کنند شامل فیلترهای J1، M2 و T1 می‌گردند.

۵. تاکید بر شادی و روحیه‌ی پرانرژی

شما می توانید برای تقویت حس شادی و انرژی در عکس، تلاش کنید فیلتری را به کار ببرید که رنگ‌ها را درخشان‌تر کند. تصویر پایین عکسی ویرایش‌نشده از یک پسربچه‌ی شاد با صورتی گلی در اثر پرداختن به یک کورس دوچرخه‌سواری پرهیجان می باشد.

برای تاکید بر شادی و انرژی موجود در این عکس فیلتر S3 انتخاب شده می باشد که تصویر را روشن‌تر می‌کند و سبب می‌شود رنگ‌ها درخشان‌تر گردند.

شما وقتیکه قصد ویرایش عکس‌های پرتره را دارید مراقب باشید که فیلتر انتخابی چه تاثیری روی رنگ پوست سوژه می‌گذارد. برخی از فیلترها می‌توانند رنگ پوست را بیش‌ازحد به نارنجی، قرمز، آبی، سبز یا رنگ‌های دیگر متمایل کنند. برای نمونه توجه کنید که چگونه پوست سوژه در هر کدام از نمونه‌های زیر به رنگی متفاوت درآمده می باشد.

۶. ساخت عکسی با ظاهر زیبای قدیمی

توجه کنید که چند راه متفاوت برای ایجاد ظاهری کهنه و قدیمی در عکس‌ها وجود دارد. یک شیوه استفاده از فیلترهایی می باشد که اندکی رنگ‌ها را کدر (Fade) می‌کنند. فیلترهای T1، T2 و T3 برای ایجاد ظاهری ملایم و لطیف گزینه‌هایی بسیار خوب می باشند و به‌ویژه در عکاسی طبیعت بی‌جان و عکاسی از گل‌ها عملکردی مناسب خواهند داشت. تصویر زیر عکسی ویرایش نشده است که نمای بسته‌ی چند گل رز را نشان می‌دهد.

اگرچه رنگ‌های عکس اصلی واقعا فوق‌العاده می باشند ولی استفاده از فیلتر T2 با محو کردن آن‌ها حالتی نرم‌تر و قدیمی به عکس بخشیده می باشد.

و اما روش دیگر برای ایجاد عکسی با ظاهر قدیمی انتخاب فیلتری می باشد که با افزودن یک ته‌رنگ خاص به عکس آن را شبیه به عکس‌های پولاروید قدیمی نماید. فیلترهای سری P اپلیکیشن VSCO برای ایجاد این تاثیر کاملا مناسب می باشند. به تصویر ویرایش نشده‌ی زیر توجه نمایید.

تصویر زیر همان عکس را پس از اعمال فیلتر P5 نشان می‌دهد.

چندین فیلتر متفاوت در سری P فیلترهای VSCO وجود دارد. هر کدام از این فیلترها ته‌رنگ متفاوتی را به عکس می‌افزاید تا بتوانید دقیقا به ظاهر مورد نظر خود برسید.

۷. استفاده از ظاهر کلاسیک سیاه‌وسفید

به یاد داشته باشید برای رسیدن به ظاهری کلاسیک که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود هیچ‌چیز بهتر از فیلترهای سیاه‌وسفید نمی باشد. اپلیکیشن VSCO مجموعه‌ی بسیار خوبی از فیلترهای سیاه‌وسفید دارد که از فیلترهای کنتراست بالا تا فیلترهای کدر قدیمی و سپیا را پوشش می‌دهند. بیایید برای نمونه روی این عکس از ساحل دریا که در نزدیکی غروب خورشید گرفته شده کار کنیم.

تصویر زیر عکس ویرایش‌شده‌ای را نشان می‌دهد که با استفاده از فیلتر B1 تولید شده است.

زمان استفاده از فیلترهای سیاه‌وسفید اپلیکیشن VSCO متوجه خواهید شد که فیلترهای مختلف مقادیر متفاوتی از روشنایی و کنتراست را در عکس ایجاد می‌کنند. تصاویر زیر نمونه هایی می باشد که تفاوت بین سه فیلتر B2، B1 و B4 را نشان می‌دهد.

مجموعه‌ی دیگری از فیلترهای سیاه‌وسفید که ممکن می باشد به کار بیاید سری X است. فیلترهای این سری برای تولید تصاویر سیاه‌وسفید با ظاهر کهنه یا قدیمی مناسب می باشد. در تصاویر زیر می‌توانید ببینید که فیلتر X1 عکس سیاه‌وسفیدی تولید می‌کند که اندکی کدر شده است، فیلتر X4 عکسی با ته‌رنگ سپیا می‌سازد و X6 اندکی ته‌رنگ آبی دارد.

۸. سبک خاص خود را با فیلترهای اپلیکیشن VSCO بسازید

همان‌طور که در نمونه هایی که تا اینجا مثال زدیم مشاهده نمودید، این‌که کدام‌یک از فیلترهای VSCO را انتخاب می‌نمایید می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی ظاهر کلی و فضای حسی عکس شما داشته باشد. اگر زمان کافی بگذارید و برای رسیدن به روشنایی و نور صحیح، فیلترهای متفاوت را امتحان کنید، تمام این تفاوت‌های ظریف در عکس نهایی بازتاب پیدا خواهند نمود.

نکته‌ی قابل توجه در مورد فیلترهای اپلیکیشن VSCO این می باشد که با استفاده از آن‌ها شما قادر هستید سبک ویرایش خاص خود را به‌سادگی پرورش دهید. با استفاده از فیلتری یکسان یا فیلترهایی با سبک مشابه در ویرایش تمام عکس‌های خود می‌توانید مجموعه‌ای از تصاویر خلق کنید که به شکلی شگفت‌آور منسجم می باشید.در نتیجه بهتر است به‌جای استفاده از انواع بسیار متفاوتی از فیلترها، تلاش کنید به تعداد اندکی از فیلترهای موردعلاقه‌ی خود که سبک مشابهی دارند بچسبید.

گفتنیست حفظ سبک یکسان در ویرایش عکس‌ها می‌تواند مجموعه‌ای از تصاویر خلق کند که برای انتشار به‌صورت آنلاین یا چاپ در قابل یک کتاب یا آلبوم عکس ظاهری زیباتر و جذاب‌تری می‌سازند. سبک شما ممکن است در طول زمان یا برای تهیه‌ی مجموعه‌های متفاوتی از عکس‌ها تغییر کند ولی اگر عکس‌های خود را روی اینستاگرام یا در قالب آلبوم‌های چاپی منتشر می‌کنید، داشتن ظاهر و حس مشترک باعث می‌شود تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشند.

جمع‌بندی: استفاده از فیلترهای VSCO

در مجموع باید بگوییم معمولا استفاده از فیلترهای سریع در عالم ویرایش عکس‌ها کار چندان پسندیده‌ای محسوب نمی‌گردد، چرا که بیشتر این فیلترهای می‌توانند عکس را با تاثیر خشن و نامناسب خراب کنند. ولی فیلترهای اپلیکیشن VSCO ظریف و زیبا می باشند و اجازه می‌دهند حسی طبیعی و فرازمانی را در تصاویر ایجاد نمایید.

توجه داشته باشید که انتخاب فیلتر صحیح برای یک عکس خاص نکته‌ای کلیدی است که می‌تواند با ویرایش مناسب عکس آن را در میان سایر عکس‌ها برجسته‌تر نماید. یک فیلتر خوب همواره باید تصویر اصلی را با ایجاد تغییراتی دقیق و ظریف در تنالیته‌ی رنگی و نور تقویت کند تا نتیجه‌ای زیباتر حاصل گردد. فراموش نکنید که اگر تاثیر اولیه‌ی یک فیلتر بیش‌ازحد قوی به نظر می‌رسد، می‌توانید قدرت آن را کاهش دهید.

حتما به یاد داشته باشید که فیلترهای متفاوت فضای حسی متفاوتی را در عکس ایجاد می‌کنند و می‌توانند احساسات متفاوتی را در بیننده برانگیخته نمایند. همیشه ارزش دارد که چند دقیقه‌ای را برای امتحان کردن فیلترهای مختلف صرف نمایید تا به فیلتری برسید که بهتر از همه با پیامی که تلاش دارید منتقل کنید هماهنگی داشته باشد.

شما زمانیکه به‌اندازه‌ی کافی با تمام فیلترهای اپلیکیشن VSCO آشنا شدید، تلاش نمایید ویرایش عکس‌های خود را به تعداد اندکی از فیلترهای موردعلاقه‌تان محدود نمایید تا بتوانید مجموعه‌ای منسجم از عکس‌ها با ظاهر و حس نزدیک به هم تولید نمایید. اگر عکس‌های شما به شیوه‌ای مشابه ویرایش شده باشند، شانس بیشتری برای جلب نظر کردن در پلتفرمی نظیر اینستاگرام خواهند داشت.

علاوه بر اینها فراموش نکنید که فیلترها تنها یکی از جنبه‌های ویرایش عکس می باشندد. بسیاری از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس از جمله اپلیکیشن VSCO، شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از ابزارهای ویرایشی با امکان تنظیم دستی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تنظیم دقیق رنگ و نور تصاویر خود استفاده نماییید. هرچند قادر هستید از فیلترهای VSCO برای بهبود دادن سریع عکس‌هایتان بهره بگیرید ولی ممکن است لازم باشد برخی از تنظیمات ویرایشی را هم به‌صورت دستی اعمال نمایید. می‌توانید این تنظیمات را قبل یا بعد از اعمال فیلتر انجام دهید.

در پایان باید بگوییم  اغلب در مورد ویرایش عکس رویه‌ی هر چه کمتر بهتر صدق می‌کند. اگر ویرایش عکس را ظریف و سبک حفظ کنید اجازه خواهید داد زیبایی طبیعی عکس‌هایتان بهتر دیده شود. با تنظیم قدرت فیلتر روی میزانی صحیح و ویرایش به‌اندازه قادر می باشید یک عکس خوب را به اثری واقعا خاص و ویژه تبدیل نمایید.اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X