حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

اطلاعات پتنت تازه سامسونگ و ارائه دوربین دوتایی در گلکسی نوت 8

اخیرا خبرهایی منتشر شده که تایید میکند ساسمسونگ در گوشی جدید نوت خود از دوربین های دوتایی استفاده خواهد کرد. پتنت تازه ای از سامسونگ در کره‌ی جنوبی ثبت شده است که با استناد به آن، گفته می‌شود این تولیدکننده در حال تولید ماژول دوربین دوتایی برای استفاده در موبایل‌ گلکسی نوت ۸ است.

طبق این اخبار و با توجه به سرمایه‌گذاری اخیر سامسونگ در Core Photonics، این احتمال می باشد که این تولیدکننده در جستجوی اضافه کردن دوربین دوتایی به فبلت گلکسی نوت ۸ است. مضاف بر اینکه، نشانه‌های دیگری برای تأیید این مسئله می باشد. هفته‌ی پیش چندین برنامه شماتیک در شبکه جهانی وب پخش شد که گفته می‌شد این برنامه‌ها یقینا مربوط به گلکسی نوت ۸ هستند؛ با این وجود در این تصویر‌ها اشاره‌ای به این مسئله نشده بود که چه بخش‌هایی در پشت این فبلت جای خواهند گرفت. امروز یک پتنت تازه به وسیله سامسونگ ثبت شد که با استناد به آن، به ذهن خطور می کند سامسونگ در حال کار روی ماژول دوربین دوتایی است.

در پتنت تازه دو سنسور دوربین در یک شاسی باریک قرار گرفته است و گفته می‌شود این ماژول می‌تواند فوتون‌های بیشتری جمع‌آوری کند تا از این راه کیفیت عکس ها در شرایط کم‌نور افزایش یابد. از دیگر مزایای اعلام‌شده برای این دوربین دوتایی، می‌توان به نقشه‌‌برداری سه‌بعدی و پردازش مربوط به فاصله‌ها اشاره نمود. غیر از این در پتنت ذکر شده مطالب مطرح شده فراوانی در مورد آهنربا، محور و ترازبندی‌ لنز معرفی شده است و از این جهت محتمل است این سنسورها از تثبیت‌گر اپتیکال تصویر هم سود ببرند و حتی ممکن است این مطالب مطرح شده مربوط به نوعی روش بزرگ‌نمایی تصویر باشند.

این شایعات البته تازه نیست. از مدتی قبل اخبار غیر موثق متفاوتی در مورد تست‌های سامسونگ روی دوربین‌ دوگانه مطرح شده است؛ با اینحال در عده ای خبرها به این مسئله پرداخته شده که کمپانی مطرح شده هم اینک امکان تولید انبوه ماژول دوربین دوتایی ندارد و بدین جهت، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با دوربین تکی پخش خواهد کرد. بدین ترتیب می‌توان نتیجه‌گیری کرد که سامسونگ در حال کار روی دوربین دوتایی برای فبلت پرچم‌دار بعدی خود یعنی گلکسی نوت ۸ است. در پایین میتوانید عکس ها پتنت تازه سامسونگ را ببینید.

به نظر شما این روش مناسبی برای ساسمونگ است تا تجربه های بد قبلی را برطرف کند؟

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X