حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

اطلاعات کلی درباره دوربین Sony DCR-DVD910

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی یعنیدوربیندوربین Sony DCR-DVD910  را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

در ابتدا باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910  تصاویر بسیار با کیفیتی را به نمایش می گذارد که جزییات آن‌ها به بهترین شکل ممکن حفظ شده می باشد.

می توانیم از مشخصه‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910   به حس‌گر پیشرفته و تشخیص چهره اشاره کنیم. حس‌گر 2.3 مگاپیکسلی ClearVid ™ CMOS، عکس‌های 4 مگاپیکسلی، مشخصه‌ی بهینه سازی محدوده دینامیکی، توانایی ضبط دوگانه، صفحه نمایشگر 2.7 اینچی، دکمه‌ی Quick On و میکروفون داخلی برای زوم صدا از جمله امکاناتی می باشند که در این دوربین جذاب مشاهده می نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
بهتر است بدانید حس‌گر ClearVid™ CMOS (به همراه تکنولوژی Exmor™) و پردازش‌گر BIONZ™ در کنار هم به داشتن تصاویری با به‌ترین جزییات ممکن و کیفیتی عالی کمک بسیار زیادی می‌نمایند. تکنولوژی تشخیص چهره نیز توانایی دیگری می باشد که به بهتر کردن کیفیت فیلم‌ها و عکس‌های شما کمک می‌کند. با این مشخصه‌، فوکوس خوبی خواهید داشت و تنظیمات رنگ و درخشانی چهره‌های داخل کادر به شکل خوبی اعمال خواهد شد.

کیفیت صدای دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 نیز از نوع دالبی 5.1 کاناله می باشد که مطمئنا شما و علاقهمندان حرفه ای را نیز راضی خواهد نمود.
شایان ذکر است دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 کاربری خوبی را ارائه کرده می باشد. از طریق این دوربین جالبی قادر هستید  تصاویر خود را به طور مستقیم بر روی DVD ضبط کنید. و همچنین، از کارت‌های حافظه‌ی PRO Duo™ و Duo™ نیز پشتیبانی می‌گردد.

باید بگوییم با حس‌گر CMOS، تصاویر ضبط شده‌ی بسیار درخشان و با کیفیت خواهند بود. در نتیجه، فیلم‌های 2.3 مگاپیکسلی و عکس‌های 4 مگاپیکسلی دوربین کیفیت و جزییات خوبی خواهند داشت. به کمک تکنولوژی Exmor™ نیز تصاویری خوب و با حساسیت بالا ارائه خواهد شد.
باید یادآور شد پردازش‌گر BIONZ™ دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 بر اساس مدارات سخت‌افزاری کار می‌کند و بسیار پیش‌رفته است. این پردازش‌گر به مدیریت زمان، کم شدن میزان نویز، عمل‌کرد بهینه سازی محدوده‌ی دینامیکی و عمر خوب باتری کمک زیادی می‌نماید.
در ادامه باید بگوییم  زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 مساوی می باشد با 15 برابر. زوم دیجیتال آن نیز 180 برابر می باشد. زوم اپتیکال این دوربین عالی به بزرگ‌کردن هر چه به‌تر تصویر کمک خواهد کرد. زوم دیجیتال آن نیز به بزرگ‌نمایی‌های دیجیتال با میزان اعوجاج کم‌تر تصویر می‌انجامد.
باید بدانید لنز‌ به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 از نوع کارل زایسVario-Sonnar® T است که عمل‌کرد خوبی دارد. این لنز دقت و کیفیت خوبی را ارائه می‌نماید.

در ادامه توجه داشته باشید که کیفیت صدا و تصاویر دیجیتال DVD با فرمت MPEG2 در مقایسه با MiniDV، تا اندازه‌ی زیادی بهتر است. بعد از بستن دیسک بر روی دوربین فیلم‌برداری، امکان اجرای دیسک مورد نظر در بیش‌تر DVD پلیرها، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و کنسول‌های بازی PlayStation® 3 میسر می‌گردد.
همان طور که می‌دانید تنوع فرمت‌های DVD نوعی سادگی و کاربری ساده‌ را برای این دستگاه‌ها به همراه آورده می باشد. با برخورداری از DVD+RW دیگر نیازی به بستن دیسک نخواهد بود؛ فقط کافی است دیسک مورد نظر را در پخش‌کننده‌ی DVD یا Blu-ray Disc™ قرار دهید تا اجرا شود.
همان طور که اشاره شد، تکنولوژی تشخیص چهره از جمله مشخصه‌های بسیار خوبی است که در این دوربین می‌بینید. این تکنولوژی می‌تواند حداکثر 8 چهره را در کادر شناسایی کند و به این ترتیب، نوردهی، فوکوس، رنگ و میزان درخشانی چهره‌ها به به‌ترین شکل ممکن تنظیم می‌گردد. به کمک این تکنولوژی رنگ پوست تصاویر شما بسیار طبیعی و خوب خواهد بود.

همچنین تکنولوژی ضبط هیبریدی برای انتقال ویدیوها و تصاویر دیجیتال از دوربین فیلم‌برداری به ابزارهای نمایشی سازگار، بسیار عالی عمل می‌نماید. تصاویر خود را قادر هستید بر روی DVD، یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo™ ضبط نمایید. تصاویر ضبط شده‌‌  موجود بر روی DVD را می‌توان مستقیما با پخش‌کننده‌های DVD، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و حتا کنسول‌های بازی PlayStation® 3 اجرا نمود.

 

باید اضافه کنیم مشخصه‌ی Quick On قابلیتی است که با فشار دادن تنها یک دکمه مود Sleep دوربین را فعال می‌نماید. اگر این دکمه را مجددا فشار دهید، دوربین از نو شروع به کار می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری DCR-DVD910 می‌توان به میکروفون زوم داخلی اشاره کرد که صدا را به صورت دالبی 5.1 کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.

صفحه نمایشگر2.7 اینچی (211.000 رنگی)دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 نیز با نسبت 16:9 طراحی شده و کیفیت و وضوح خوبی را ارائه می نماید. این صفحه نمایش تا زاویه‌ی 270 درجه‌ای قابلیت چرخش دارد و تصاویر را بسیار شارپ و با جزییات خوب نمایش می‌دهد.
همچنین شما قادر هستید عکس‌های خود را مستقیما بر روی کارت‌های Stick PRO Duo™ ثبت کنید. با انتقال این عکس‌ها به کامپیوتر به راحتی می‌توانید تصاویر خود را به صورت ای‌میل یا پرینت با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.
شما با اتصال HDMI™ به راحتی قادر هستید اتصالات صوتی و ویدیویی داشته باشید. به این ترتیب که تنها با استفاده از یک کابل رابط، امکان انتقال ویدیوهای HD و صدای 5.1 کاناله از دوربین فیلم‌برداری به HDTVهای سازگار میسر می‌گردد. اتصال HDMI به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور BRAVIA TV، دوربین و HDTV را (هر دو را با هم) کنترل نمایید.
می توانیم از دیگر ویژگی‌هایی که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 مشاهده خواهید کرد  به توانایی ضبط دوگانه اشاره کنیم. به این صورت که هنگام ضبط ویدیو به صورت High Definition می‌توانید عکس‌هایی را نیز مستقیما بر روی کارت حافظه‌ی Duo™ (که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد) ضبط نمایید.
از دیگر امکانات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot® است که باید به آن اشاره نمود. این لرزش‌گیر اثرات ناشی از لرزش دست و دوربین را خنثی می کند و همچنین از میزان محوشدگی تصاویر شما کم می‌نماید.

 

باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای پی در پی از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

شما اگر بخواهید فوکوس را به صورت دستی تنظیم نمایید قادر هستید از پانل لمسی دوربین استفاده کنید. به کمک فوکوس دستی به راحتی می‌توانید دوربین خود را در هر کجا که باشید، صرف نظر از شرایط فیلم‌برداری، به صورت دستی تنظیم کنید و کیفیت خوبی هم خواهید داشت.
به علاوه سیستم Super NightShot® Plus Infrared نیز با به کارگیری مود «شاتر آرام»، به شما این امکان می‌دهد در شرایط کم‌نور و حتی در تاریکی مطلق هم رنگ و کنتراست خوبی را داشته باشید.

 

خصوصیات دوربین سونی DCR-DVD910

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD910 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• 1-حس‌گر پیشرفته‌ی 2.3 مگاپیکسلی ClearVid ™ CMOS
• -2پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo یا Duo™
•3 -توانایی ضبط هیبریدی
•4-زوم اپتیکال 15 برابر
• -5زوم دیجیتال 180 برابر
•6 -صفحه نمایش 2.7 اینچی با نسبت 16:9
• 7-میکروفون داخلی برای زوم صدا
• 8-پردازش‌گر BIONZ™
• 9-صدای دالبی 1/5 کاناله
•10 -لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
• 11-سیستم Super NightShot® Plus Infrared برای کار در تاریکی
•12- توانایی ضبط دوگانه
• 13-تکنولوژی تشخیص چهره

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X