حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

اعجاب اپلیکیشن Photo Space؛ افزایش ظرفیت عکاسی موبایل

 

تکنولوژی گوشی های همراه هر چقدر هم که پیشرفت کرده باشد نمیتواند جوابگوی نیاز حافظه کاربران را براورده کند. در واقع حجم کم گوشی های کاربران از بزرگترین و آزاردهنده ترین معضلات آنان است. اپلیکیشن Photo Space توانسته این معضل را برای دارندگان آیفون برطرف کند. در مقاله پیش رو به معرفی این اپلیکیشن عکاسی خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید بگوییم اپلیکیشن Photo Space که به‌ تازگی از سوی  شرکت Avast برای آیفون و آیپد ارائه شده می‌تواند پاسخ مناسبی باشد برای یکی از آزاردهنده‌ترین پیام‌های خطایی که آیفونوگرافرها هنگام عکاسی موبایل با آن مواجه می‌گردند: فضای کافی برای گرفتن عکس وجود ندارد. اپلیکیشن Photo Space می‌تواند فضای آزاد حافظه‌ی داخلی آیفون را بدون فدا کردن کیفیت عکس‌ها تا ۷ برابر افزایش دهد البته چگونه؟ برای رسیدن به پاسخ با  ما و نقد و بررسی اپلیکیشن Photo Space همراه باشید.

گفتنیست  اپلیکیشن Photo Space با آپلود کردن عکس اصلی در فضای ذخیره‌سازی ابری و حفظ یک نسخه‌ی کوچکتر روی آیفون فضای آزاد حافظه‌ی داخلی گوشی را تا ۷ برابر بیشتر می‌نماید.

قابل ذکر است که اپلیکیشن‌ها و روش‌های زیادی برای کاهش دادن حجم فایل‌ها وجود دارد اما نتیجه‌ی همه‌ی آن‌ها یکسان می باشد: فایل کم‌حجم‌تر به معنی کیفیت پایین‌تر خواهد بود. اپلیکیشن Photo Space برای حل کردن این اشکال راه‌حل مناسبی داراست. ایده‌ی اصلی طراحان این اپلیکیشن جذاب این بوده است که اغلب مردم نیازی ندارند عکس‌های خود را با رزولوشن کامل روی آیفون نگهداری نمایند؛ احتمالا برای اکثر کاربردهای روزمره یک نسخه‌ی کوچک‌تر کفایت می‌کند. در نتیجه اپلیکیشن Photo Space نسخه‌ی اصلی عکس‌ها را با رزولوشن کامل به یک فضای ذخیره‌سازی ابری منتقل می‌نماید و هم‌زمان نسخه‌ی کوچک‌تری را روی آیفون نگه می‌دارد که برای نمایش روی صفحه‌ی گوشی بهینه شده می باشد. بنابراین شما قادر هستید برای کاربردهای روزمره همچنان از عکس‌های موجود در Camera Roll استفاده نمایید و هرگاه قصد داشتید عکسی را چاپ کرده یا آن را با رزولوشن کامل در جایی به کار ببرید به نسخه‌ی اصلی ذخیره‌شده در فضای ابری رجوع نمایید.

شایان ذکر است یکی از خوبی‌ های اپلیکیشن Photo Space این است که اجازه می‌دهد کاربر از سرویس ذخیره‌سازی ابری رایگانی مانند Google Drive یا Dropbox استفاده کند. بنابراین برای استفاده از این اپلیکیشن مجبور نمی باشید که فضای ذخیره‌سازی ابری جدیدی بخرید.شرکت Avast که بیشتر شهرت خود را مدیون تولید نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس است اپلیکیشن Photo Space را هفته‌ی گذشته منتشر نمود. «گاگان سینگ» (Gagan Singh) مدیر بخش موبایل کمپانی Avast در رابطه با این اپلیکیشن جالب می‌گوید: «در عصری که اپلیکیشن‌های بی‌پایان به کاربران امکان ثبت عکس را می‌دهند حافظه‌ی داخلی گجت‌ها ممکن است به‌سرعت مملو از تعداد زیادی عکس و ویدیو گردد. با ارزشی که ما برای عکس‌ها قائل شدیم کاربران مجبور نخواهند بود بین آزاد کردن حافظه و حفظ عکس‌های قدیمی‌تر یکی را انتخاب نمایند. با اپلیکیشن Photo Space کمپانی Avast کاربران می‌توانند فضای آزاد حافظه‌ی داخل گجت خود را افزایش دهند، بدون این‌که خود را برای انتخاب میان حذف کردن و نگه‌داشتن عکس‌ها اذیت کنند.»

توجه داشته باشید که از رقبای اصلی و مهم اپلیکیشن Photo Space می‌توانیم به اپلیکیشن Google Photos شرکت گوگل اشاره کنیم. اپلیکیشن Google Photos علاوه بر عکس از ویدیو هم پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد با ذخیره کردن عکس‌ها و فیلم‌ها در فضای ابری و حذف کردن آن‌ها از حافظه‌ی داخلی آیفون، فضای آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید. یکی از مزیت‌ های اپلیکیشن Goole Photos این می باشد که فضای ابری نامحدودی را برای آپلود عکس‌ها و فیلم‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد؛ البته به شرطی که با اندکی بهینه‌سازی و فشرده شدن عکس‌های خود مشکلی نداشته باشید. شما اگر قصد داشته باشید فایل‌های خود را بدون هیچ تغییری و در حالت اصلی در فضای برای Google Photos ذخیره نمایید با محدودیت ۱۵ گیگابایتی روبرو خواهید شد و مجبور خواهید بود برای استفاده از فضای ابری بیشتر هزینه‌هایی را پرداخت نمایید.

باید ذکر کنیم که  یکی از مزیت‌های اپلیکیشن Photo Space نسبت به Google Photos این است که امکان استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بیشتری را در اختیار کاربر قرار  می‌دهد. مزیت دیگر اپلیکیشن Photo Space این می باشد که پس از انتقال عکس‌ها به فضای ابری همچنان یک نسخه‌ی بهینه‌شده از آن‌ها در Camera Roll باقی خواهد ماند. این در حالی می باشد که در Google Photos پس از آپلود عکس‌ها روی فضای ابری، تنها گزینه‌ی شما برای افزایش حافظه‌ی داخلی گوشی حذف کامل آن‌ها از Camera Roll خواهد بود. بنابراین حتی برای بازبینی عکس‌ها روی گوشی هم باید از اپلیکیشن Google Photos استفاده نمایید و اگر عکسی در کش آن موجود نباشد به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت. البته فراموش نکنید که اپلیکیشن Google Photos بر خلاف Photo Space تنها به‌منظور صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی گوشی تولید نشده و امکانات بیشتری از جمله ابزارهای ویرایش عکس و فیلم، جستجو بر اساس محتوای بصری، آلبوم‌های هوشمند و… را در خود جای داده است.

در ادامه باید بگوییم   اپلیکیشن Photo Space  علاوه بر ایتها به یک بخش دوربین هم مجهز شده می باشد که هر عکس را بلافاصله پس از عکاسی به‌صورت خودکار روی فضای ابری آپلود کرده و نسخه‌ی موجود روی گوشی را کوچک می‌کند. در پایان باید بگوییم این اپلیکیشن را می‌توانید همین الان به‌صورت رایگان از اپ استور دانلود نمایید.

مزایای  اپلیکیشن Photo Space

  • افزایش فضای آزاد حافظه‌ی داخلی تا ۷ برابر
  • پشتیبانی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری Google Drive و Dropbox
  • حفظ نسخه‌ی کوچک‌تر عکس‌ها در Camera Roll

معایب  اپلیکیشن Photo Space

  • عدم پشتیبانی از ویدیوها

 

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X