حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

افزایش ضررهای ریکو در عرضه دوربین‌های پنتاکس

نام پنتاکس را حتما شنیده اید. این نامی ایست که توسط “شرکت تصویربرداری پنتاکس ریکو” برای محصولات خود از جمله: دوربین‌ها، دوربین‌های چشمی، و غیره انتخاب شده و بکار می‌رود. بیشک میتوان گفت که پنتاکس برندی تأثیرگذار در تاریخ عکاسی مدرن به‌حساب می‌آید، شاید مدتی ایست که این شرکت از دوران اوج خود فاصله گرفته اما با این وجود احتمالا به تازه ترین روزهای خود نزدیک می‌شود. گفته می‌شود Ricoh تصمیم گرفته است فعالیت‌های مرتبط به دوربین‌های شخصی را به روش تمام و کمال قطع کند، چونکه ضرر فراوانی را در طول چند سال قبلی به کمپانی تحمیل کرده است.

Nikkei Asian Review گزارش می‌دهد که Ricoh تصمیم گرفته است به شکلی بنیادی تولید دوربین را بازبینی کند. این بخش از کمپانی در طول چند سال قبلی تنها ضرر داشته است که دلیل آن نیز شهرت روزافزون تلفن های همراه هوشمند است. غیر از کم کردن فعالیت‌های برندهایی مانند GR و پنتاکس، Ricoh تصمیم گرفته است به طرز کامل از مارکت دوربین‌های مصرفی خارج شود.

اگر بخاطر بیاورید در سال ۲۰۱۱ و وقتی که فروش دوربین‌های دیجیتالی در اوج بود، Ricoh برند پنتاکس را به هزینه ۱۲۵ میلیون دلار خرید. با این وجود دقیقاً در همین لحظه با اوج گرفتن فروش تلفن های همراه هوشمند فروش دوربین‌های دیجیتال دچار نزول شدیدی شد.

ریکو رتبه متوسطی در فروش لوازم عکاسی دارد . Ricoh هم اینک ششمین فروشنده‌ی دوربین‌های با لنز قابل‌تعویض است و در کل در مارکت دوربین در رده‌ی هشتم قرار می‌گیرد. با کوچک شدن مداوم مارکت دوربین‌های دیجیتال شخصی، Ricoh اکنون بر روی قسمت‌های دیگری از مارکت تمرکز خواهد نمود. یکی از این بخش‌ها دوربین‌هایی هستند که در خودروهای خودران مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید میدانید چند روز قبل هم در خبرها منتشر شد که سامسونگ تولید دوربین‌های دیجیتال را متوقف کرده است، آن‌هم به دلیل گسترش فروش تلفن های همراه هوشمند. هم اینک این‌گونه به ذهن خطور میکند که تنها سنگین‌وزن‌های این صنعت مانند کانن و نیکون توانسته‌اند جان سالم به در برند. با این وجود سرنوشت آن‌ها هم هنوز واضح نیست و باید برنامه‌ریزی منسجمی برای آتی‌ی خود داشته باشند.

Nikkei می‌نویسد: «تنها کمپانی‌هایی که در قسمت دوربین‌های با لنز قابل‌تعویض توانمند هستند سودده مانده‌اند. رقبایی مانند سامسونگ و کمپانی‌های تازه چینی به سختی قادر هستند با کمپانی‌های ژاپنی که سال‌ها در این عرصه تجربه دارند رقابت کنند»

پنتاکس ۹۷ سال پیش و در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد. با این وجود هنوز هم برند شناخته‌شده‌ای است و اسم پرارزشی دارد، بدین جهت امکان دارد فرد دیگری علاقه‌مند باشد تا این اسم را از Ricoh تهیه کند.

با این وجود Ricoh در خبرها منتشر کرده است که ادعاهای Nikkei با استناد به اعلام رسمی این تولیدکننده نیستند و هیچ نظری را در این خصوص اعلام نکرده‌اند. سامسونگ نیز توقف تولید دوربین‌هایش را رد کرده است، با این وجود به شکل آفیشیال از چندین مارکت خارج شده و در دو سال واپسین کالا تازه ای را معرفی نکرده است.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X