حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

با دوربین فیلمبرداری سونی بیشتر آشنا شوید Sony DCR-DVD650

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم کمپانی  معتبر سونی دو دوربین فیلمبرداری با نام های DCR-DVD650 وDCR-DVD850، به دنیای دیجیتال معرفی کرده است که از همه لحاظ مشابه می باشند، یعنی ابعاد و وزن آنها هم کاملاً به یک اندازه است. تنها و تنها تفاوت آنها در حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی مدل DCR-DVD850 می باشد که دوربین فیلمبرداری سون مدل DCR-DVD650، فاقد آن است.

و البته باید گفت یک تفاوت بسیار مهم دیگر هم دارند، قیمت!!! حسگر دوربین DCR-DVD650، از نوع CCD می باشد که دقت آن، 0.68 مگاپیکسل و اندازه اش، 8/1اینچ می باشد و فیلم های شما را در قالب MPEG2 ذخیره می کند و نمایش می دهد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست  ویژگی بسیار خاص HDD Smart Protection موجود در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650 خیال شما را از فیلم های ذخیره شده، راحت می کند و جلوی از بین رفتن آنها را در هنگام افتادن یا ضربه دیدن دوربین، می گیرد.
توجه کنید که  استفاده از یک دوربین فیلمبرداری، ممکن است برای خیلی ها، کار ترسناک و سختی، به نظر برسد، اما با وجود دکمه ی Easy Handycam، بیشتر ویژگی های پیچیده ی دوربین، ساده می شوند و شما فقط با تمرکز روی همین دکمه ها، می توانید از دوربین استفاده نمایید.

با تکنولوژی ضبط هیبرید، می توانید فیلم ها و عکس های خود را یا روی DVD و یا روی کارت حافظه ی جداشدنی، بایگانی نمایید. شما حتی می توانید از سبک های متنوع افکت های دوربین استفاده نمایید و به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر، آنها را از روی DVD به کارت حافظه، انتقال دهید.
در ادامه باید بگوییم  دوربین فیلمبرداری کمپانیی سونی با نام Sony DCR-DVD650، مجهز به یک منظره یاب الکترونیک رنگی 123000 پیکسلی می باشد. سرعت شاتر این دوربین زیبا از یک چهارم ثانیه تا یک چهار هزارم ثانیه، قابل کنترل  می باشد.
همانطور که میدانید نرم افزار Sony Picture Motion Browser، راه بسیار ساده و مستقیمی برای انتقال، سازمان دهی و تماشای فیلم ها و تصاویر شما روی کامپیوتر می باشد. علاوه بر این، گزینه های متنوع خروجی دیگری هم که در این دوربین جذاب موجود است، به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط در حافظه ی دوربین را روی DVD بریزید یا فقط با یک کلیک ساده، آنها را به شبکه ارسال نمایید.

دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650، با قالب های متنوع DVD مثل DVD-R، -RW، +RW و +R DL، سازگار است. با رسانه ی DVD+RW، نیازی نیست که حتماً دیسک را به پایان برسانید، به راحتی می توانید آن را از دوربین، خارج کنید و داخل دستگاه DVD خوان قرار دهید تا آن را مشاهده نمایید.
حتما ویژگی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های روی DVD را به کامپیوتر منتقل نمایید.
ویژگی Film Roll Index، مانند بخش های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم های مورد نظر خود، راهنمایی می نماید. ویژگی Face Index، یافتن فیلم و عکس ها را، آسان تر هم می کند. با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، این ویژگی، ویدیوهای شما را بر حسب چهره هایی که قبلاً تشخیص داده است، فهرست بندی می کند و هنگام مرور تصاویر و فیلم ها، راحت تر خواهید بود.
قابل ذکر است سرعت شاتر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650  از یک چهارم ثانیه تا یک چهارهزارم ثانیه قابل کنترل است. و کیفیت ضبط فیلم آن هم، LP، HQ و SP می باشد.
همچنین دوربین فیلمبرداری Sony DCR-DVD650، مجهز به لنزی از نوع Carl Zeiss Vario-Tessar با محدوده ی کانونی 1.8-6.0 میلی مترمی باشد.
زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650 برابر و زوم دیجیتال آن، 2000 برابر است. خوشبختانه، این دوربین مجهز به فوکوس دستی می باشد که این ویژگی دوربین برای عکاس های حرفه ای که عاشق تنظیمات دستی می باشند، بسیار مهم است. فوکوس این دوربین جالب، هم از نوع خودکار و هم از نوع کاملاً دستی می باشد.
نکته ی دیگر اینکه  صفحه نمایش دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650 لمسی، از نوع TFT و در اندازه ی 2.7 اینچ با تعداد 123000 پیکسل و از نوع استاندارد می باشد.

دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650  مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
می توانیم از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650 به خروجی USB، خروجی تلویزیون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، کارت حافظه ی Memory Stick Pro Duoو باتری یون لیتیوم استاندارد اشاره کنیم.

خصوصیات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD650  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
1• کارت حافظه ی Pro Duo و مجهز به تکنولوژی هیبرید به همراه گزینه های فراوان برای انتقال و ذخیره ی فیلم ها و تصاویر
2• رزولوشن موثر برای عکس برداری: 0.34 مگاپیکسل
3• سرعت های متفاوت فیلمبرداری: HQ، LP و SP
4• کیفیت فیلمبرداری: DV (720*480)
5• لرزش گیر دست اپتیکال از نوع Super steady Shot
6• صفحه نمایش لمسی TFT active matrixبه اندازه ی 2.7 اینچ و تعداد 123000 پیکسل
7• حسگر Advanced HAD CCD در اندازه ی 8/1 اینچ
8• لنز Carl Zeiss Vario-Tessar با فاصله ی کانونی 1.8-6.0 میلی متر
9• قابلیت ضبط صدای دالبی (5 کاناله)
10• نرم افزار Sony Picture Motion Browser
11• زوم اپتیکال 60 برابر و زوم دیجیتال 2000 برابر
12• باتری یون لیتیوم استاندارد قابل شارژ از نوع NP-FH30 به همراه شارژر
13• ذخیره سازی فیلم در قالب MPEG2، تصویر ثابت در قالب JPEG و ویدیویی آنالوگ در قالب NTSC
14• مجهز به خروجی کامپیوتر، تلویزیون و خروجی صدا و تصویر کامپوزیت
15• مجهز به منظره یاب الکترونیک (LCD)
16• مجهز به حداقل میزان نوردهی 6 لوکس
17• مجهز به فوکوس خودکار و دستی

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X