حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بررسی تخصصی دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-W310

در این پست از سایت عکاسی برای شما دوستان عزیز یکی دیگر از محصولات سونی یعنی دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-W310 را همراه شما نقد و بررسی خواهیم کرد.دوربین سونی سایبرشات W310 دوربین دیگری از سری سایبرشات سونی است که مجهز به سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی SuperHAD CCD با اندازه‌ی 1/2.3 اینچی با RGB color filter array می‌باشد. این دوربین از لنز 28-112mm با توانایی زوم اپتیکال 4X بهره می‌برد. این لنز دارای دو استپ گشودگی دهانه دیافراگم در حالت واید F3.0 و در حالت زوم F5.8 می‌باشد. فوکوس خودکار در کمترین فاصله و حالت واید 5cm می‌باشد. در حالت زوم کامل نیز 50cm است. دوربین سونی W310 توانایی گرفتن عکس‌هایی با قدر نسبت 4:3 و اندازه‌ی 4,000 x 3,000 پیکسل و قدر نسبت 16:9 و اندازه‌ی 4,000 x 2,248 پیکسل را دارد. این دوربین توانایی ضبط ویدیویی 30 فریم بر ثانیه 480 × 640 پیکسل با فرمت MPEG-4 AVC / H.264 را نیز دارد.

شرکت سونی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310  را به یک صفحه نمایش 2.7 اینچی از نوع Clear Photo LCD TFT با توانایی پوشش 100% مجهز کرده است. این نمایشگر دارای توانایی ارایه 230,400 رنگ می‌باشد. این نمایشگر تمام مسئولیت کادربندی و نیز نمایش عکس‌ها را بر عهده دارد. دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310  فاقد هرگونه چشمی منظره‌یاب می‌باشد ولی دارای فن‌آوری تشخیص چهره و صحنه است. این فن‌آوری باعث شده است که دوربینعکاسی قابلیت تشخیص و ردیابی 8 چهره و نیز تمایز بین چهره‌ی کودک و بزرگسال را داشته باشد. این فن‌آوری شامل تشخیص لبخند نیز می‌شود که باعث عکس گرفتن دوربین عکاسی تنها در هنگامی می‌شود که سوژه لبخند بزند. فن‌آوری تشخیص چشمک جزو آن‌ها نمی‌شود. دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310   از سه متد برای نوردهی استفاده می‌کند که شامل multi-pattern, center-weighted یا spot meteringمی‌شود. سرعت شاتر در حالت اتوماتیک بین 1 تا 1/2000 ثانیه متغیر است و حساسیت سنسور در طیف 100 تا 3,200 در مود دستی و 100 تا 800 در مود اتوماتیک می‌باشد. جبران نوردهی 2.0EV در 1/3 EV استپ مهیا می‌باشد. متاسفانه بر روی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310   هیچ نوع لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد.

 

ویژگی تشخیص لبخند در دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-W310 به محض اینکه سوژه شما لبخند بزند عکس می گیرد. در حالت عکسبرداری Easy کسانی که در عکاسی مبتدی هستند مناسب است و دارای منوی کنترل آسان و دستورالعمل راحتی است.  نرم افزار PBM portrait این امکان را محیا می سازد تا تا خیلی سریع و آسان عکسهایتان را بر روی وب سایت قرار دهید. دوربین سونی W310 دارای ویژگی روتوش می باشد و قرمزی چشم ناشی از نور فلاش را برطرف می کند.

گفتنیست بر روی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310   8 تنظیم تراز سفیدی موجود می‌باشد که شامل Auto و هفت حالت از پیش تنظیم شده می‌باشند و هیچ حالت دستی وجود ندارد. علاوه بر Intelligent Auto و Program modeاین دوربین انتخابی را از بین 8 مود صحنه‌ی مختلف ارایه می‌کند که شامل High Sensitivity, Twilight, Twilight Portrait, Soft Snap, Landscape, Beach, Snow, و Gourmetمی‌شوند. با استفاده از intelligent scene mode دوربین  عکاسی می‌تواند از بین هفت مود صحنه twilight, twilight portrait, backlight, backlight portrait, landscape, macro و portraitبه طور خودکار تشخیص دهد و تنظیمات را بر روی مقدار دقیق قرار دهد. برد فلاش داخلی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310  در حالت واید 0.5 تا 3 متر و در حالت زوم 1.5 متر می‌باشد. فلاش دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310  دارای چهار مود مختلف می‌باشد که شامل از بین برنده‌ی سرخی چشم یا Red eye reduction هم هست.

در کل می توانیم بگوییم دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310   یکی از دوربین عکاسی های حرفه ای کمپانی سونی است که ارزش خرید بسیار  بالایی دارد.عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی کارت حافظه‌های Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO Duo High Speed, یا PRO-HG Duo ذخیره می‌شوند. این‌ها علاوه بر توانایی از ذخیره‌سازی بر روی کارت SD و SDHC است. W310 از 6MB حافظه‌ی داخلی نیز بهره می‌برد. باتری دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310  از نوع لیتیوم-یونی NP-BK1 است که قابلیت توانایی گرفتن 230 عکس را دارد.

در پایان گفتنیست دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W310  دارای ابعاد 19 × 55 × 95 میلی‌متر و وزن 137 گرم است  و سرعت عکاسی پیاپی دوربین 1.07 فریم بر ثانیه است . طبق ادعای کمپانی سونی  باتری لیتیوم-یونی NP-BN1 قابلیت شارژدهی تا 220 عکس را داراست.

مبنبع دیجیکالا و دیگر منابع

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X