حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بررسی تخصصی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-W620

در این پست از سایت عکاسی برای شما دوستان عزیز محصول جدید شرکت سونی را که به نام Sony Cyber-Shot DSC-W620 راهی بازار های جهانی کرده است را نقد و بررسی میکنیم.سونی سه دوربین کامپکت سری Entry Level یا سطح مبتدی سایبرشات خود به نام W650، W620 و W610 را با یکدیگر معرفی کرد. این سه دوربین در رده‌ی دوربین های ارزان قیمت سونی قرار دارند و قیمت آن‌ها نیز به همان ترتیبی که نام آن‌ها را ذکر کرده ایم؛ از گران تر به ارزان تر می‌باشند. W620 مجهز به سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD، لنز 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر و نمایشگر 2.7 اینچی می‌باشد. این دوربین از نظر فن آوری و قیمت بین دو دوربین دیگر قرار می‌گیرد و توانایی فیلم برداری 720p HD را نیز دارد. این دوربین برای افرادی ساخته شده که با بودجه‌ی کمتر، می‌خواهند که یک دوربین خیلی کوچک، خوش ساخت و با کیفیت را همواره در جیب خود داشته باشند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

کمپانی سونی در طراحی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  خلاقیت زیادی به خرج نداده است و مشابه بقیه محصولات قدیمی هست که البته باید این را هم بگوییم که شیک و زیبا  با ابعاد 98X56X20 میلی متر در اختیار کاربران می باشد.
دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  فوق العاده کوچک و باریک است و با وزن تنها 116 گرم یکی از سبک وزن ترین دوربین های موجود در بازار می‌باشد. W620 برای نگه داشتن در دست کاملا دوست داشتنی و لذت بخش است. بدنه با گوشه هایی گرد ساخته شده و کاملا می‌تواند در کف دست جا شود و همچنین به راحتی در تنگ ترین جیب های شما سر بخورد. کلا از ظاهر زیبا و کوچک W620 واقعا خوشمان می‌آید و به نظر می‌تواند تا حد بسیار زیادی مناسب خانم‌ها و آقایان خوش سلیقه باشد.
گفتنیست دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  از نظر فن آوری و قیمت در بین دو دوربین عکاسی دیگر قرار می‌گیرد. دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  مجهز به سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD است. این سنسور تصویر هرچند که عملکردی مانند سنسورهای تصویر BSI-CMOS را ندارد (عملکرد این سنسورها در شرایط نوری ضعیف تر بهتر است)، ولی در شرایط نوری قوی تر با سنسور 14 مگاپیکسلی این دوربین عکاسی جذاب می‌توانید عکس هایی با جزئیات و تفکیک بسیار بالایی تهیه کنید. حساسیت سنسور یا ایزو نیز تا 3200 بالا می‌رود که بسیار خوب می باشد.
به طو کلی اینطور میتوان بیان کرد که دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620    دوربین عکاسی Point to Shoot یا نشانه و عکس می باشد. بدین معنی که برای افرادی ساخته شده که فقط قصد دارند که دوربین خود را به سوی سوژه نشانه بروند و دکمه‌ی شاتر را بفشارند تا بهترین و با کیفیت ترین عکس گرفته شود. این افراد دیگر کاری به تنظیمات نوردهی دوربین ندارند. به همین دلیل نیز W620 مجهز به مود عکاسی intelligent Auto به معنی اتوماتیک هوشمند می‌باشد. این مود عکاسی دوربین را به یک دوربین هوشمند تبدیل می‌کند که خود توانایی تشخیص نوع صحنه، میزان و شرایط نوری، نقاط فوکوس و غیره را دارد و می‌تواند بهترین و با کیفیت ترین عکس را تولید کند. اما علاوه بر این مود عکاسی، مودهای دیگری چون Easy Shooting که این هم برای عکاسان مبتدی است، Program Auto که بیشترین اختیار در تنظیمات نوردهی را به شما می‌دهد، Movie mode که برای فیلم برداری HD است، Panorama که برای عکاسی به صورت پانوراما است و Scene selection که به شما اختیار انتخاب مود صحنه را می‌دهد، نیز وجود دارند. یک توضیح کوچک در مورد مود Panorama یا همان Sweep Panorama بدهیم که، این مود عکاسی که نخستین بار بر روی دوربین های سونی سایبرشات استفاده شد تقریبا یکی از آسان ترین راه های عکاسی پانوراما و پانورامای 360 درجه با یک دوربین عکاسی می‌باشد. کافی است که تنها بر روی این مود برودی، دکمه‌ی شاتر را نگه دارید و دوربین  عکاسی را به هر سویی که خواستید نشانه بروید و در در همان جهت حرکت دهید تا عکس‌ها پشت سر هم گرفته شوند و به یکدیگر متصل شوند.
باید بگوییم کمپانی سونی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  را مجهز به سنسور تصویری قدرتمند 28-140 میلی متر با قابلیت زوم 5 برابر کرده است. این لنز به اندازه‌ی لنز W650 واید نیست اما همچنان می‌تواند میدان دید خیلی گسترده و خوبی را پوشش دهد. دقیقا مثل این است که یک لنز 18 میلی متر را بر روی یک دوربین عکاسی DSLR غیر فول فریم قرار دهید. زوم 5 برابر هم می‌تواند برای عکاسی پرتره یا گرفتن عکس سوژه های دورتر مناسب باشد. فاصله‌ی فوکوس نزدیک آن نیز در مود ماکرو 5 سانتی متر است که بسیار خوب می باشد. کمینه‌ی نسبت کانونی آن نیز f/3.2-5.6 می‌باشد که به اندازه‌ی لنز W650 لنز سریعی نیست ولی باز هم نسبتا خوب می‌باشد تا در شرایط ضعیف تر نوری بتوانید با سرعت های شاتر بالاتر هم عکاسی کنید. متاسفانه دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  فاقد لرزش گیر اپتیکال تصویر می‌باشد. بدین ترتیب برای محکم نگه داشتن دوربین عکاسی در دست باید دقت بیشتری به عمل آورید.
دوربین عکاسی فشرده یا کامپکت سونی سایبر شات مدل DSC-W620  قابلیت فیلم برداری 720p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز داراست. فیلم های گرفته شده با فرمت Motion Jpeg ذخیره می‌شوند و صدا نیز به صورت مونو ضبط می‌گردد. پورت HDMI برای اتصال به HDTV وجود ندارد. این دوربین مجهز به باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ می‌باشد که در هر بار شارژ کامل می‌تواند برای گرفتن تا 220 عکس به دوربین شارژدهی کند. عکس‌ها و فیلم های گرفته شده می‌توانند بر روی کارت های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC, microSD, micro SDHC, Memory Stick Duo, Memory Stick Pro Duo, Memory Stick Pro-HG Duo ذخیره بشوند که تنوع بسیار بالا و خوبیست. ضمنا دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  مجهز به Eye-Fi برای انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت بیسیم به رایانه نیز می‌باشد. همچنین سونی در این دوربین یک نمایشگر 2.7 اینچی با کیفیت قرار داده است . W620 فلاش کوچکی دارد که بردی در حد 3 متر را ارائه می‌دهد و بسیار عالی می باشد.
در کل باید بگوییم دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  دوربین عکاسی کوچک، بسیار شیک و زیبای دیگری از سونی است که ارزان قیمت تر از  دوربین عکاسیW650 است و فن آوری های کمتری را نیز در خود جای داده است. همچنان این دوربین هم می‌تواند کاملا مورد علاقه‌ی افرادی که به دنبال دوربینی بسیار با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت در جیب خود هستند قرار گیرد. در آینده نزدیک سعی خواهیم کرد  که اطلاعات بیشتری را درباره‌ی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W620  در این نقد و بررسی قرار بدهیم.
منبع: دیجیکالا
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X