حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بررسی جامع دوربین (Canon IXUS 100 IS (IXY 210

در این پست از سایت عکاسی قصد داریم یکی دیگر ار محصولات شرکت کانن را بررسی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.با دوربین دیجیتال Canon IXUS 100 IS که در آمریکا با نام SD780 IS و در ژاپن با نام IXY 210 IS شناخته می شود، لذت عکس برداری چندین برابر شده است. این دوربین مجهز به حسگری با رزولوشن بالا (12.1 مگاپیکسل)، لرزش گیر تصویر اپتیکال و زوم اپتیکال 3 برابر است. از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این دوربین، می توان به Smart Auto، Easy mode، تشخیص چهره ی پیشرفته، رفع قرمزی چشم و تشخیص چشمک، ضبط ویدیویی HD و Face Self Timer اشاره کرد. با ویژگی های مناسبی که این دوربین کانن دارد، عکس های آن را می توانید با کیفیت خوب تا اندازه ی A2 به چاپ برسانید.

دوربین Powershot SD780 IS قابلیت فیلم برداری HD با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد و مجهز به اتصالات HDMI هم هست.

با دوربین IXUS 100 IS لذت عکس برداری چندین برابر شده است. این دوربین مجهز به حسگری با رزولوشن بالا (12.1 مگاپیکسل)، لرزش گیر تصویر اپتیکال و زوم اپتیکال 3 برابر است. از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این دوربین، می توان به Smart Auto، Easy mode، تشخیص چهره ی پیشرفته، رفع قرمزی چشم و تشخیص چشمک، ضبط ویدیویی HD و Face Self Timer اشاره کرد.
حالت Face Self Timer، در هنگام فعال بودن، صبر می کند تا سوژه ی مورد نظر، داخل کادر عکس قرار بگیرد و سپس SHOOT! ، عکس را می گیرد.
ویژگی i-Contrast این نوع دوربین ها، مربوط به رنگ زمینه می شود که کم نوری مناطق تاریک عکس را جبران کرده و همه جای عکس را به یک میزان، روشن می نماید؛ البته بدون اینکه مناطق روشن را روشن تر کند!

Powershot SD780 IS مجهز به سیستم Full PictBridge است، به این معنی که کاربر می تواند عکس هایی را که می گیرد، به صورت مستقیم از طریق یک پرینتر PictBridge و بدون نیاز به کامپیوتر، چاپ کند.
یکی از مشخصه های بسیار پیشرفته دوربین Powershot SD780 IS مشخصه ی User Interface است که همه ی این ترفندها و ویژگی ها را روی صفحه برای کاربر، آشکار می کند و توضیح می دهد.
Canon IXUS 100 IS دارای یک منوی 26 زبانه! است که زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و فارسی را هم در فهرست زبان های خود، دارد.

این دوربین مجهز به ویژگی های بی شماری است که صحنه ی عکس برداری را با جزییات کامل مثل نور، فاصله، رنگ زمینه و سایر چیزهایی که برای یک عکس مناسب، نیاز است، روی صفحه نمایش با رزولوشن 230000 پیکسل نمایش می دهد و ضمناً همه ی این ویژگی ها از طریق دستی هم قابل کنترل هستند.
دوربین Canon IXUS 100 IS دوربین بسیار با کیفیتی است که به تنظیمات دستی کامل تعداد زیادی حالت های عکاسی از قبل تنظیم شده، حسگری با دقت 12.1مگاپیکسل و از نوع CCD، لرزش گیر تصویر اپتیکال که در نوع خود بی نظیر است و محدوده ی ایزوی بالا مجهز است.
سرعت شاتر این مدل از دوربین کانن از 15 ثانیه تا یک هزار و پانصدم ثانیه قابل کنترل است.
کانن Powershot SD780 IS قادر به پخش فایل هایی با این فرمت ها می باشد: WAVE, MOV DPOF,JPEG .

از دیگر کاربردهای دوربین Canon IXUS 100 IS خاصیت Intelligent Exposure است که به عکاس کمک می کند تا عکس طبیعی تر و به واقعیت نزدیک تری از سوژه بگیرد. حتی اگر سوژه در سایه قرار گرفته باشد، دوربین، این کم نوری را جبران می کند و تصویر خوبی از آن می گیرد. رفع قرمزی چشم هم از دیگر ویژگی های این دوربین است که به صورت خودکار تشخیص داده و رفع می گردد.
گزینه های بسیار زیاد و متنوع دوربین کانن IXUS 100 IS لذت عکس برداری را چندین برابر کرده است. به عنوان مثال، قابلیت تشخیص چهره که قرمزی چشم را به طور خودکار رفع می کند. این دوربین مجهز به یک O.I.S یا لرزش گیر تصویر اپتیکال بسیار خوب و بی نظیر است.خاصیت عکس برداری پی در پی عملکرد خوبی دارد. همچنین وجود باتری های لیتیوم قابل شارژ داخل بسته آن نیز یک مزیت است

این دوربین مجهز به سیستمی است که به شما کمک می کند تا با حالت های مختلف و مهم زیر تصویرهای بسیار زیبا و ماندگار از افراد خانواده و نزدیکان خود بگیرید:
• قابلیت تشخیص و رفع قرمزی چشم: رنگ قرمز چشم ها را در عکس تشخیص می دهد و آن را اصلاح می کند.
• اولویت چهره ی پیشرفته: قادر به تشخیص 9 چهره از زاویه های متفاوت می باشد.
• حالت رفع چشمک: به طور خودکار 2 عکس از سوژه می گیرد و عکسی را که در آن چشم های سوژه باز هستند ذخیره می کند.

تصاویر زیبایی که با این دوربین می گیرید در حافظه ی نوع SD ، نوع جدیدتری به نام SDHC (کارت حافظه ی SD با ظرفیت بالاتر) MMC , MMCPlus,HC MMCPlus ذخیره می شود تا هر زمانی که تمایل داشتید آنها را مرور و ویرایش کنید.
دوربین Canon IXUS 100 IS مجهز به AF Tracking است، یعنی می تواند به صورت هوشمندانه سوژه را دنبال کند و حتی اگر سوژه در محدوده ی دوربین، دور هم بزند آن را بیابد و عکس خوبی با فوکوس مناسب و تنظیمات مناسب از آن بگیرد. این دوربین مجهز به منظره یاب اپتیکال است.
با فشار دادن دکمه ی شاتر اطمینان دارید که عکسی زیبا واضح و مناسب گرفته اید و همان طور که قبلاً اشاره شد با تنظیم حالت AF Tracking، می توانید به طور خودکار روی سوژه ی مورد نظر فوکوس کنید و سر بزنگاه لحظه را شکار کنید! در این حالت خود دوربین این کار را انجام می دهد بدون اینکه شما مجبور باشید دکمه ی شاتر را تا نیمه پایین نگه دارید.

دوربین IXUS 100 IS با گزینه های کاربردی و لذت بخشی که در اختیار کاربران می گذارد کار را برای هر عکاسی و در هر سطحی از این هنر آسان و دلپذیر می کند. عکاس می تواند از بین چندین گزینه، گزینه ی مناسب را انتخاب و روی آن فوکوس کند.
وقتی از این دوربین به صورت دستی با سرعت شاتر پایین و زوم اپتیکال بالا استفاده می کنید؛ لرزش گیر تصویر آن به شما کمک می کند تا عکس ها را با وضوح بیشتری بگیرید. لرزش گیرهای تصاویر دونوع هستند: اپتیکال و الکترونیک. لرزش گیرهای الکترونیک پیکسل ها را در تصاویر جا به جا می کنند و با آزار دادن آنها وضوح تصویر را بیشتر می کنند! لرزش گیرهای اپتیکال مربوط به حرکات فیزیکی در بدنه ی دوربین یا در عناصر لنز هستند که به نوعی این لرزش را جبران می کنند. لرزش گیرهای اپتیکال در بین عکاس ها محبوبیت بیشتری دارند.

Canon IXUS 100 IS مجهز به صفحه نمایش از نوع TFT به اندازه ی 2.5 اینچ با تعداد 230000 پیکسل است که شرایط نور را تشخیص می دهد و میزان نور صفحه را کنترل می کند تا عکس در هر شرایطی وضوح کامل داشته باشد.
با داشتن محدوده ی ایزوی بالا تا 1600 مشکل عکس برداری در شرایط نوری کم به گور سپرده می شود! با انتخاب ایزوی بالا، سرعت بالاتر شاتر و حالت های مختلف از پیش تنظیم شده ی دوربین از کیفیت و شفافیت عکس خود اطمینان حاصل کنید. این دوربین قابلیت دارد که ایزوی آن از حداقل تا حداکثر 1600 قابل تنظیم است؛ بنابراین مسلماً همه ی تکان های دوربین جبران خواهد شد و تصویر شفافی خواهیم داشت. با داشتن محدوده ی ایزوی بالا تا 1600 مشکل عکس برداری در شرایط نوری کم به گور سپرده می شود! با انتخاب ایزوی بالا، سرعت بالاتر شاتر و حالت های مختلف از پیش تنظیم شده ی دوربین از کیفیت و شفافیت عکس خود اطمینان حاصل کنید.

از ویژگی های دیگر این دوربین  D-Lighting است که تیرگی و کم نوری تصاویر را با حالتی خودکار جبران می کند تا تصویر روشن و شفافی داشته باشید.
این دوربین در رنگ های طلایی، قرمز، مشکی و نقره ای تولید می گردد و به بازار عرضه می شود. وزن این دوربین کانن، فقط 160 گرم است.
این دوربین مجهز به یک زمان سنج خودکار (self timer) است که از 2 تا 10 ثانیه قابل کنترل است.
قابلیت تشخیص حرکت از مشخصه های بی نظیر این نوع دوربین های جدید است که با تنظیم سرعت شاتر و تنظیمات ایزو، لرزش و حرکت دوربین و همچنین حرکت سوژه را جبران می نماید.

 

مشخصه های دوربین Canon IXUS 100 IS :

• حسگر پرقدرت به همراه لرزش گیر تصویراپتیکال
• لنز با زوم اپتیکال 3 برابر
• پردازنده ی DIGIT 4
• محدوده ی دیافراگم: F 3.2-5.8
• صفحه نمایش TFT به اندازه ی 2.5 اینچ و 230000 پیکسل مجهز به فوکوس TTL
• قابلیت تشخیص چهره، حرکت، چشمک و رفع قرمزی چشم
• قابلیت عکس برداری پی در پی با سرعت 0.8 فریم در ثانیه
• منظره یاب اپتیکال
• تولید در رنگ های طلایی، قرمز، مشکی و نقره ای
• تنظیمات سفیدی دستی و خودکار و چندین حالت سفیدی از پیش تنظیم شده
• مجهز به زمان سنج خودکار که از 2 تا 10 ثانیه، قابل تنظیم است.
• شیار کارت حافظه از نوع SD و SDHC و MMC وMMCPlus و HC MMCPlus
• باتری یون لیتیوم قابل شارژاز نوع NB-4L به همراه شارژر

 

http://adorama.ir/product/canon-powershot-sd780-is-digital-ixus-100-is/

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X