حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بررسی دوربین دیجیتال پاناسونیک Lumix DMC-FX500

دوربین دیجیتال Panasonic Lumix DMC-FX500 که در ایران با نام DMC-FX520 نیز شناخته می شود، دوربین دیگری از مدل‌های سری FX پاناسونیک است که در ماه مارس سال 2008 میلادی به بازار دوربین‌های دیجیتال معرفی شد.

این دوربین به حس‌گر 10.7 مگاپیکسلی (10.1 مگاپیکسل موثر) و لنز زوم اپتیکال 5 برابر لایکا (25 میلی‌متری در حالت واید) مجهز است.

DMC-FX500 اولین مدل پاناسونیک است که به رابط لمسی مجهز شده و به این ترتیب، می‌توانید با ضربه‌های آرام انگشت یا قلم بر روی صفحه نمایش دوربین فرامین خود را اجرا کنید. صفحه نمایش DMC-FX500 یک صفحه نمایش 3.0 اینچی لمسی است که علاوه بر کیفیت خوب، عمل‌کرد و کاربری ساده‌ای دارد. از مشخصه‌های پیش‌رفته این دوربین می‌توان به مود هوشمند اتوماتیک (Intelligent Auto)، قابلیت ضبط HD، خروجی HD و قابلیت نمایش اسلاید به همراه موسیقی اشاره کرد. DMC-FX500 به لرزش‌گیر O.I.S مجهز شده است.

لنز جدید لایکای این دوربین با زوم اپتیکال 5 برابر، عمل‌کرد بسیار خوبی را در داشتن زاویه دید بیش‌تر نشان داده است. این لنز از سیستم پیش‌رفته‌ای بهره می‌برد. سیستم کنترل دوربین نیز یک سیستم هیبریدی است که کلید تنظیمات و رابط لمسی را به شکل بسیار کارآمدی در کنار هم ارائه می‌کند. فوکوس اتوماتیک (AF) قابلیت دیگری است که در DMC-FX500 می‌بینید. این قابلیت، حرکت سوژه را حتی بعد از تنظیم شدن AF ردگیری می‌کند و به این ترتیب، عکاسی از کودکان و حیوانات راحت‌تر می‌شود.

پاناسونیک لومیکس DMC-FX500 به مود IA (حالت اتوماتیک هوشمند) مجهز است که کارکردهای خوبی را شامل می‌شود: لرزش‌گیر مگا (Mega O.I.S.)، تنظیمات هوشمند ایزو (Intelligent ISO Control)،‌ انتخاب‌گر هوشمند صحنه (Intelligent Scene Selector)، تشخیص چهره (Face Detection) و اتوفوکوس سریع (Quick AF). لرزش‌گیر مگا اثرات ناشی از لرزش دست را جبران می‌کند. تنظیمات هوشمند نیز در کنار این لرزش‌گیر از محو شدن تصویر جلوگیری می‌کنند.

مشخصه هوشمند انتخاب‌گر صحنه (Intelligent Scene Selector) قابلیت جالبی است که به طور اتوماتیک مود مناسب را از بین مودهای عکاسی از پیش‌تنظیم شده مانند حالت عکاسی پرتره، ماکرو، پرتره در شب یا عکاسی در شب انتخاب می‌کند.

تکنولوژی تشخیص چهره نیز با تشخیص اتوماتیک چهره افراد به داشتن فوکوس خوب و کارآمد کمک زیادی می‌کند. سیستم Quick AF نیز بدون آن‌که دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید بر روی سوژه فوکوس می‌کند. با وارد شدن به مود IA، تمام این کارکردهای چندگانه به طور اتوماتیک اجرا می‌شوند. به همین خاطر، دیگر نیازی نیست تا هر بار که می‌خواهید عکاسی کنید تنظیمات را از اول اجرا و اعمال نمایید. عکاسی با دوربین پاناسونیک FX500 کار بسیار ساده، و در عین حال لذت‌بخشی است.

روی هم رفته می‌توان گفت دوربین دیجیتال پاناسونیک لومیکس DMC-FX500 دوربین کارآمدی است که قابلیت‌های خوبی را ارائه می‌کند. عمر باتری خوبی هم دارد که برای داشتن حدودا 280 عکس عمر می‌کند.

این دوربین به 20 مود از پیش تنظیم شده عکاسی مجهز است که مطمئنا از آن‌ها راضی خواهید بود. قابلیت جالب دیگری که در نظر گرفته شده قابلیت ویرایشی Title Edit است که به کمک آن امکان نوشتن متن بر روی تصویر فراهم شده است. کارکرد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد کارکرد Text Stamp است.

حافظه داخلی این دوربین نیز یک حافظه 50 مگابایتی است که در صورت نیاز با کارت‌های حافظه SDHC/SD قابل ارتقا است.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X