حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بررسی مقدماتی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

حقیقت این است که برای عده ای هواداران عرصه تلفن‌های هوشمند، سال تازه هنوز شروع نشده است، چرا که مدلهای برتر کمپانی سامسونگ هنوز از راه نرسیده‌اند! همگی میدانیم که پرچمدارها یا مدلهای برتر سری گلکسی اس سامسونگ (Samsung Galaxy S) از نمونه پرطرفدار‌ترین تولیدات بازار به شمار می‌روند و هر ساله در فصل بهار مشتاقانه اخبار غیر موثق و مطالب درز کرده در باب نسل‌های تازه این سری از تولیدات را دنبال می‌کنیم. امروز انتظارات ما در ماه‌های اخیر به سر رسیده و کره‌ای‌ها مدلهای برتر تازه خود را رونمایی کردند. با نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) همراه ما باشید.

با معرفی مدلهای برتر نسبتا شبیه به به وسیله تولیدکنندگان مختلف در سال‌های قبلی، خریداران در جستجوی یک تغییر بزرگ و پیشرو بودند. مدیران کمپانی‌های بزرگی نظیر ال جی و سامسونگ نیز متوجه این مسئله شدند و مدلهای برتر جدیدشان را با خصوصیت و قابلیت ها منحصر به فردی رونمایی کردند.

امروزه باید گفت که با استناد به انتظارات بالایی که همه از کمپانی سامسونگ دارند، مدیران این تولیدکننده هر ساله در برآورده کردن نیازها و انتظارات مصرف کنندگان خود تلاش بی‌وقفه‌ای داشته و امسال نیز پرچمدارانی با دیزاین و قابلیت ها دارای اختلاف را معرفی کردند.

پرسش اصلی اما این است که با اینحال آیا گلکسی اس 8 و ورژن پلاس آن واقعا مطابق با خواست مصرف کنندگان دیزاین شده‌اند؟ آیا سامسونگ در دیزاین کالایی دارای اختلاف و خاص زیاده‌روی نکرده است؟ با نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 و ورژن پلاس آن همراه ما باشید تا جواب پرسش‌های خود را بدست آورید.

نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 : دیزاین

درباره طراحی خارجی این موبایل باید بگوییم که دیزاین و چهره تلفن‌های هوشمند در سال جاری در حال پوست‌اندازی است و کمپانی سامسونگ نیز این تغییر را با مدلهای برتر تازه سری اس خود شروع کرد. سال‌هاست که تولیدکنندگان مختلف سعی در دیزاین تولیداتی با نمایشگر بی‌حاشیه داشته‌اند. حاشیه‌های پنل جلوی مدلهای برتر مختلف در در طول این سال‌ها کمتر و کمتر شده است با اینحال باز هم تا سال 2016 به فرضیه‌آل مصرف کنندگان نرسید. صفحات نمایش خمیده تولیدات سامی در رسیدن به این هدف نقش به‌سزایی داشته‌اند. ولی باید گفت کمپانی سامسونگ با معرفی گلکسی اس 8 و ورژن پلاس آن، قدمی نسبتا بزرگتر از قبل در این راه برداشته است.

نمایشگر این گوشی تغییر محسوسی داشته است. قرار گرفتن نمایشگر درازتر با نسبت ابعادی دارای اختلاف، یکی از دلایل بروز این انقلاب دیزاین در تولیدات سامسونگ بوده‌ است. اگر به خاطر داشته باشید، موبایل ال جی جی 6 به عنوان نمونه برتر دیگر رقیب کره‌ای سامسونگ، در نشست جهانی موبایل شهر بارسلونا با همین خصوصیت رونمایی شده بود؛ قرار گرفتن یک نمایشگر با نسبت ابعاد 9:18 (به جای پنل‌های متداول 9:16) در ابعادی نسبتا شبیه به با قبل. با اینحال سامسونگ در مدلهای برتر خود یک قدم به جلوتر حرکت کرد و نسبت ابعاد پنل این موبایل‌ها را به 9:18.5 پیشرفت داد. با این وجود بیننده معرفی تولیداتی با حاشیه کنار نمایشگر بسیار کم هستیم.

نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 و نمایشگر تازه آن تجربه‌ای خاص و دلنشین بود

پیشتر در باب این نمایشگر تازه بیشتر صحبت می‌کنیم، با اینحال هم اینک خوب است از عواقب به کارگیری چنین پنل تازه ای در مدلهای برتر سری اس حرف بزنیم. همانطور که در رندرهای درز کرده از این تولیدات دیدید، کمپانی سامسونگ به جهت تولید کالایی با دیزاین دارای اختلاف، دکمه هوم را از مدلهای برتر خود حذف کرد. با اینکه تولیدکنندگان متفاوتی تا اینجای کار دکمه‌های فیزیکی را از تولیدات خود برداشته بودند، قرار داشتن این دکمه در گلکسی‌های سامسونگ برای عده ای مصرف کنندگان یک نکته مثبت به شمار می‌رفت. غیر از این، عدم موفقیت مهندسان این تولیدکننده در یکپارچه‌سازی سنسور اثر انگشت با نمایشگر باعث شد تا بیننده قرار گرفتن این سنسور در بخش پشتی ابزار شویم؛ چیزی که هواداران این تولیدکننده اصلا به آن عادت ندارند و تا حدی می‌توان آن را یک نکته منفی در نظر گرفت.

سامسونگ دکمه نرم‌افزاری سیستم‌عامل اندروید را جایگزین دکمه هوم کرده است که با این وجود بازخوردی شبیه به با دکمه‌های فیزیکی دارد؛‌ بدین ترتیب نبود چنین بخشی در موبایل هوشمند خود را کمتر احساس خواهید کرد.

اما بدنه را نمیتوان خیلی متفاوت تر از گذشته دید . دیزاین بدنه این تولیدات نیز بطور کلی به سبک مدلهای برتر قدیمی این تولیدکننده است و تا حدی با آن آشنایی داریم؛ کناره‌های خمیده و پنل شیشه‌ای لوکس در عقب موبایل. برخلاف اهالی کوپرتینو، طراحان کمپانی سامسونگ هنوز هم قصد حذف کردن جک 3.5 میلی‌متری هدفون از تولیدات خود را ندارند. از قبیل گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) بیننده قرار گرفتن پورت اتصال USB ورژن C هستیم. یکی دیگر از خصوصیت‌هایی که گلکسی اس 8 از فبلت نوت 7 به ارث برده، سنسور عنبیه چشم (آیریس) است که امکان آنلاک ابزار با چشم‌ مصرف کنندگان را ممکن می‌آورد. با اینحال اگر علاقه‌ای به این روش ندارید، سنسور اثر انگشت هنوز هم حق انتخاب شما به حساب می‌آید، با این وجود اینبار در بخش پشتی ابزار.

بگذارید کمی هم درباره گلکسی س8 صحبت کنیم. با نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 و ورژن پلاس آن متوجه می‌شویم که ابعاد بدنه و نمایشگر تنها عامل تمایز‌دهنده این دو نمونه برتر از هم هستند. سال قبلی خریداران باید بین گلکسی اس 7 با نمایشگر تخت و اس 7 اج با نمایشگر خمیده، یکی را انتخاب می‌کردند؛ با اینحال امسال تنها میتوانید موبایل خود را با نمایشگر خمیده تهیه کنید؛ صفحه خمیده 5.8 اینچی یا 6.2 اینچی، حق انتخاب تنها در ابعاد آن است.

این مدلهای برتر در ترکیب رنگ مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی و طلایی از راه می‌رسند. با این وجود امکان دارد عده ای از این نمونه‌ها در تمامی بازارهای جهانی معرفی نشوند.

نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 : نمایشگر

کمپانی بسیار محبوب سامسونگ از پنل‌های کشیده‌تری در نمایشگر مدلهای برتر نسل هشتم سری اس خود سود گرفته است و با اینکه این تولیدات هنوز پنل جلوی بطور کلی بی‌حاشیه‌ای ندارند، با اینحال در نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 و ورژن پلاس آن دیزاین بخش جلوی این تولیدات توجه ما را به خود جلب کرد. تا اینجای کار چنین پنل‌های شیشه‌ای و خمیده آمولدی را در هیچ تلفن هوشمند دیگری ندیده بودیم. دیدن این کالا با دیزاین خاص و بی‌نظیر در نگاه اول بسیار دلنشین است.

هر دو نمونه برتر رزولوشن صفحه 1440 در 2960 را شامل می‌شوند و همانطور که در بیشتر مواقع از تولیدات سامی حدسیات می شود، کیفیت تولید تصویر در آنها بسیار محشر است. با این وجود جهت اجرای تست‌های حرفه‌ای و دقیق بر روی صفحه این تولیدات باید کمی دیگر صبر کنیم، ولی باید گفت نگاه ابتدایی و بررسی گلکسی اس 8 ما را بطور کلی حیرت زده کرد.

ممکن است بزرگترین دغدغه مصرف کنندگان در بهره برداری از این صفحات نمایش، نحوه دسترسی کامل به تمامی بخش‌های آن باشد. باید در اینجا این خبر خوب را به شما بگوییم که گلکسی اس 8 به نسبت برادر قبلی خود، گلکسی اس 7، عرض کمتری دارد و همین مسئله باعث خوش‌دست شدن نمونه برتر کره‌ای شده است. با این وجود گلکسی اس 8 پلاس به نسبت اس 7 اج سامسونگ در سال قبلی، عرض بیشتری دارد. ولی باید گفت باز هم بیننده اختلاف چشمگیری بین آنها نیستیم و باید در اینجا این خبر خوب را به شما بگوییم که نمایشگر بزرگتری در مقابل مصرف کنندگان قرار دارد. لحظه سود‌گیری از بخش‌های نرم‌افزاری مربوط به کناره‌های ابزار امکان دارد دچار سخت شوید و باز کردن نوار نوتیفیکیشن این بخش با یک دست کمی دشوار به ذهن خطور میکند.

ممکن است بهتر باشد مصرف کنندگان روش تازه ای را برای به دست گرفتن موبایل‌هایی با این دیزاین و مهندسی تازه مورد بهره برداری قرار دهند، چرا که خیلی زود بیننده معرفی تولیدات بیشتری با این صفحات نمایش بی‌حاشیه خواهیم بود.

بررسی مقدماتی گلکسی اس 8 : تجربه کاربری این گوشی

با کار کردن و نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 و ورژن پلاس آن متوجه می‌شوید که بزرگترین تغییر کره‌ای‌ها در بخش نرم‌افزاری، از راه رسیدن بیکسبی (دستیار شخصی سامسونگ) است؛ Bixby در حقیقت جواب کره‌ای‌ها به رقیبانی از قبیل سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و دستیار هوشمند گوگل است. این دستیار هوشمند تازه به شدت مورد توجه طراحان کره‌ای قرار دارد و آنها حتی یک دکمه فیزیکی ویژه برای آن در سمت چپ موبایل (پایین دکمه‌های ولوم) مقرر کرده‌اند. از اینرو بیکسبی در این تولیدات در بیشتر مواقع در معرض خواهد بود.

بی تردید تجربه بهره برداری از دستیاران هوشمند صوتی را در تلفن‌های همراه داشته‌اید؛ دستیار گوگل تقریبا در تمامی تولیدات اندرویدی حضور دارد و دیگر کمپانی‌ها نظیر اپل و مایکروسافت نیز دستیار ویژه خود را دیزاین کرده‌اند. نحوه عملکرد بیکسبی نیز تقریبا شبیه به با رقیبان دیگر است؛ جست و جوهای اینترنتی، پیدا کردن تولیدات مورد نظر، یادآوری اتفاقات پیش رو در تقویم و… با این وجود Bixby می‌خواهد با عملکرد بی توجه به لمس مصرف کنندگان، گوی سبقت را از رقیبان خود پیش ببرد.

این دستیار شخصی و هوشمند تازه شامل سه بخش اصلی Home، Vision و Voice می‌شود. بخش Voice کاربردی شبیه به با فرمان‌های صوتی سیری و دستیار گوگل را دارد و به کمک آن میتوانید کارهایی از قبیل جست و جو در وب و یا به پخش کردن عکس ها را پیگیری کنید. کارت‌های متنوع و دلنشین Google Now را به خاطر دارید؟ بخش بیکسبی هوم را می‌توان به همان قسمت از دستیار دوست‌داشتنی گوگل تشبیه کرد. این بخش شامل‌ کارت‌هایی می‌شود که حاوی پیشنهادات مختلف متناسب با لحظه مورد نظر هستند.

بخش Vision شبیه به با خدمات Google Goggles یا Bing Vision است. این بخش به کمک توانایی شناسایی اپتیکال عکس ها (OCR) می‌تواند اشیاء و بارکدهای مختلف را شناسایی کند. بدین ترتیب با تصویر گرفتن از کاور یک آلبوم یا کتاب میتوانید آن را جهت خرید یا دانلود از شبکه جهانی وب جست و جو کنید. این بخش به کمک خدمات گوگل ترنسلیت، متون و محتوی را به 52 زبان مختلف ترجمه می‌کند و عکس ها را در خدمات‌های گوگل و Pinterest جست و جو خواهد کرد.

سامسونگ دنیایی را تصور کرده است که مصرف کنندگان قادر اند هرآنچه که با لمس در موبایل انجام می‌دهند را با فرمان‌های صوتی اجرا کنند و با اینکه امکان دارد مهندسان این تولیدکننده هنوز این فرضیه را تمام و کمال اجرا نکرده باشند، با اینحال در بیشتر مواقع جا برای پیشرفت می باشد.

بیکسبی با استناد به تاریخچه عملکرد شما در تلفن هوشمند، سعی می‌کند با توصیه کارهای مختلف و محتمل، تجربه کاربری متفاوتی را برای شما علاقه مندان رقم بزند. اگر در بیشتر مواقع در ساعت مشخصی کار مخصوصی انجام دهید یا در موقعیت مکانی مشخصی قرار داشته باشید، بیکسبی قبل از درخواست شما، آماده اجرای فعالیت همیشگی خواهد بود.

این بخش پتانسیل بالایی جهت پیشرفت و افزایش در آتی دارد و سامسونگ هم با قرار دادن آن حاوی اهمیت، انتخاب هوشمندانه‌ای داشته است.

تفاوت نرم‌افزاری به نسبت گلکسی اس 7:

  • اندروید ورژن 7.1 نوقا
  • دکمه هوم مجازی برای دستیار گوگل
  • اسلاید به سمت بالا جهت باز شدن منو
  • رابط کاربری تمیز و ساده
  • شخصی‌سازی میانبرهای نوار خمیده موبایل

هر دو موبایل از پردازشگر‌های 10 نانومتری در بخش سخت‌افزار خود سود می‌برند. حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی این دو نمونه برتر به ترتیب 4 و 64 GB است. به علاوه از طرف دیگر به خاطر درگاه میکرو اس‌دی قادر به ارتقاء حافظه موبایل خواهید بود.

برسی مقدماتی گلکسی اس 8 : دوربین

کره‌ای‌ها در بخش دوربین و تجربه عکاسی عملکرد نسبتا خوبی داشته‌اند. گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با دوربین 12 مگاپیکسلی و گشادگی لنز f/1.7 ، درست مانند گلکسی اس 7، از راه رسیده‌اند. با اینحال به هر حال عملکرد دوربین در مدلهای برتر سال قبلی بسیار خوب بود و سامسونگ دلیلی جهت اعمال تفاوت در این بخش ندید.

ولی باید گفت تولیدکنندگان مختلف در سال جاری توجه ویژه‌ای به دوربین تولیدات خود داشته‌اند و این سیاست سامسونگ می‌تواند به ضررشان تمام شود. ولی باید گفت امکان دارد عملکرد نرم‌افزاری این مدلهای برتر تازه و به علاوه از طرف دیگر کیفیت تصویر‌برداری آنها در محیط‌های کم‌نور برگ برنده کره‌ای‌ها در این بخش باشد.

علی رغم کمترین تغییر در بخش پشتی ابزار، در پنل جلو از سنسور‌های بهتر 8 مگاپیکسلی سود گرفته شده است. فوکوس خودکار صورت یکی از مشخصه‌های بارز دوربین جلوی این مدلهای برتر به شمار می‌رود.

ترفندهای تازه دوربین

  • دو لمس پشت سر هم دکمه پاور جهت باز شدن بخش دوربین
  • فوکوس خودکار در دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی
  • فیلتر و افکت‌های تازه با دسترسی سریع و راحت به آنها
  • دکمه شاتر شناور (اختیاری)

بررسی مقدماتی گلکسی اس 8 : باتری

 

بدون حاشیه

ممکن است عده ای از کم‌کاری‌های سامسونگ در بخش‌های مختلف مدلهای برتر جدیدش را بتوان با نمایشگر و دیزاین تازه آنها توجیح کرد. این دو موبایل تنها مدلهای برتر تازه و همیشگی سامسونگ نیستند، حتی قدم بزرگی در راه معرفی تولیداتی با نمایشگر‌های بی‌حاشیه برداشته‌اند و این تولیدکننده نمی‌تواند در اولین سال از اجرای این برنامه بزرگ خود دست به ریسک بزند.

اگر از دنبال کنندگان برنامه ها باشید هر سال برنامه‌های مفهومی رویایی و دور از حقیقت به وسیله هواداران و حتی صاحبنظران ترسیم می‌شوند که آنها را در محیط شبکه جهانی وب می‌بینید. ولی باید گفت گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس تقریبا یکی از همان برنامه‌های مفهومی رویایی هستند که به حقیقت پیوسته‌اند و نیاز به لحظه دارند.

گلکسی اس 8 و به علاوه از طرف دیگر گلکسی اس 7 هر دو از باتری 3 هزار میلی‌آمپری سود می‌برند. از جهت دیگر ورژن پلاس از مدلهای برتر تازه سری اس سامسونگ با باتری 3500 میلی‌آمپری خود، نزول محسوسی درمقایسه با گلکسی اس 7 اج با باتری 3600 میلی‌آمپری داشته است. از جهت دیگر موبایل اس 7 اکتیو از باتری بزرگی با ظرفیت 4 هزار میلی‌آمپر سود می‌برد.

واقعا لازم است تا مدتی با این گوشی کار کرد تا دید با اینحال آیا نمایشگر بزرگتر این مدلهای برتر می‌تواند عمر شارژدهی حداقل یک روزه را برای مصرف کنندگان خود به ارمغان آورد؟ نمایشگر ال جی جی 6 با نسبت ابعاد بزرگی از راه رسید، با اینحال پنل صفحه این مدلهای برتر سامسونگ حتی از آن موبایل هم بزرگتر است. سامی از قرار ندادن یک باتری بزرگتر در پرچمدارانش پشیمان نمی‌شود؟ جواب این پرسش را هم‌اکنون نمی‌توان داد و باید منتظر بررسی گلکسی اس 8 و ورژن پلاس آن در روزهای آتی باشیم.

سامسونگ هنوز تجربه بد باتری خود را فراموش نکرده است. به علاوه از طرف دیگر امکان دارد عده ای مصرف کنندگان از ترس بروز مشکلاتی از قبیل انفجار باتری که در گلکسی نوت 7 رخ داد، هنوز نگران باشند. ممکن است باز هم بیننده رخ دادن چنین اتفاقاتی باشیم. با اینکه هم اینک نمی‌توان در عرصه میزان امنیت باتری مدلهای برتر سامسونگ نظر قطعی داد، با اینحال گفته می‌شود این تولیدکننده جهت جلوگیری از بروز این اتفاقات، تست تازه 8 مرحله‌ای برای باتری‌ها مقرر کرده است. از اینرو مدیران کره‌ای درمقایسه با این قبیل مشکلات توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

مشخصات مهم سخت‌افزاری این تولیدات عبارتند از:

  • مقاومت در مقابل آب با استاندارد مشهور IP68 (حاوی چنین مفهومی که می‌توان موبایل را تا عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه نگه داشت)
  • شارژ بی‌سیم (باید داک شارژ را به روش جداگانه تهیه کنید)
  • پردازشگر توانمند اسنپدراگون 835 کوالکام و یا اگزینوس 8895 سامسونگ (بسته به بازار فروش)
  • اتصال LTE با خدمات رسانی از اتصالات نسل پنجم شبکه جهانی وب همراه (5G)
  • خدمات رسانی از ورژن 2.0 تکنولوژی شارژ سریع کوالکام (سامسونگ از میزان سرعت شارژ حال حاضر راضی است و ضرورتی جهت سود‌گیری از ورژن 3.0 این تکنولوژی ندید)
  • حافظه داخلی 64 GB با توانایی پیشرفت تا 2 ترابایت به خاطر درگاه میکرو اس‌دی (امکان خرید کارت‌های 256 GB هم اینک امکان دارد)
  • دکمه هوم مجازی و حساس به فشار (هپتیک) موبایل در بیشتر مواقع اکتیو است؛ حتی اگر نمایشگر ابزار خاموش باشد.
  • ترکیب رنگ: مشکی، نقره‌ای، خاکستری، طلایی و آبی (بسته به بازار فروش در معرض قرار خواهند گرفت)

نگاه نزدیک به گلکسی اس 8 : هزینه و بازار فروش

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را میتوانید در تاریخ 30 مارس (پنج‌شنبه 10 فروردین 1396) پیش‌خرید کنید. طبق معمول فروش مدلهای برتر سری اس سامسونگ به روش جهانی بوده و از تاریخ 21 آوریل در ایالات متحده آمریکا و دیگر بازارهای بزرگ شروع می‌شود. ایربادهای AKG نیز که هزینه 99 دلاری دارند در جعبه گلکسی اس 8 قرار می‌گیرند.

در صورت پیش‌خرید گلکسی S8، گیر وی‌آر ورژن 2017 بهمراه کنترلر و پکیج بازی اکولوس را به عنوان هدیه دریافت می‌کنید. به علاوه از طرف دیگر ادیت خاص و محدودی از این کالا که 99 دلار گران‌تر از ورژن‌های عادی است، شامل هدفون‌های بلوتوث AKG (و به علاوه از طرف دیگر ایربادهای معمولی) و کارت حافظه 256 GB خواهد بود.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X