حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بررسی موشکافانه iOS 11 و معرفی ۳۶ خصوصیت تازه آن (بخش اول)

iOS 11 بزودی در اختیار دارندگان تلفن های همراه اپل قرار میگیرد. در این مقاله قصد داریم به دقت خصوصیات این سیستم عامل را برای شما بررسی کنیم.

همانطور که احتمالا در خبرهای پیشین خوانده اید کمپانی اپل در کنفرانس پیشرفت‌دهندگان جهانی موسوم به WWDC 2017 که روز ۱۵ خرداد در شهر سن خوزه‌ی ایالت کالیفرنیا برگزار شد، تولیدات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی را معرفی یا آپدیت کرد. از تولیدات نرم‌افزاری معرفی‌شده می‌توان به سیستم عامل‌های tvOS ،watchOS ،macOS و iOS اشاره نمود.

اپل سال قبلی، سیستم عامل iOS 10 را همراه با بهبودهایی در قسمت صفحه‌ی قفل و یکپارچگی نرم‌افزارهای ویژه مانند Messages و Maps با نرم‌افزارهای شخص سوم پخش کرد. امسال هم کمپانی اپل به‌طور مخصوصی بر بازدهی سیستم عامل iOS 11 در آیپد تمرکز داشته است. از آنجایی که می‌توان به جرأت سیستم عامل iOS اپل را جزو پرطرفدار‌ترین سیستم عامل‌های موجود در جهان به شمار آورد، اپل به همین خاطر دقت فراوانی در پیشرفت و افزایش آن به خرج می‌دهد.

پیشرفت‌دهندگان نرم‌افزار هم‌اکنون قادر اند ورژن‌ی پیش نمایش سیستم عامل iOS 11 را از وب‌سایت ویژه‌ی پیشرفت‌دهندگان اپل دریافت کنند. ورژن‌ی بتای عمومی سیستم عامل iOS 11 هم انتهای ماه میلادی جاری (اوسط تیرماه) از روش وب‌سایت ویژه برنامه‌ی بتای اپل برای مصرف کنندگان عادی و علاقه مند بروزترین سیستم عامل کوپرتینونشین‌ها قابل دسترس خواهد بود. به علاوه از طرف دیگر، انتشار عمومی ورژن‌ی رسمی سیستم عامل iOS 11 در شروع فصل پاییز امسال برای گوشی آیفون 5s و نمونه‌های تازه تر، تبلت‌های آیپد ایر، آیپد پرو، نسل پنجم آیپد، آیپد مینی 2 و ورژن‌های تازه‌تر آن به علاوه از طرف دیگر‌ی نسل ششم آیپاد تاچ قابل دانلود خواهد بود. سایتهای اینترنتی را همراهی کنید تا به‌صورت موشکافانه و در دو بخش جداگانه، به بررسی خصوصیت‌های تازه و مهم سیستم عامل iOS 11 اپل بپردازیم. بخش دوم مقاله، در آینده ای زود و در چند روز آتی پخش خواهد شد.

۱. تغییر اول در صفحه‌ی هوم

صفحه‌ی Home سیستم عامل iOS 11 تفاوت عمده‌ای ندارد و صرفا به حذف اسم نرم‌افزارها از بخش داک نرم‌افزاری، تغییر شکل نشانگر میزان آنتن‌دهی ابزار و عده ای از آیکون‌های دیگر محدود می‌شود.

۲. بازطراحی اپ دراور و افکت‌های تازه نرم‌افزار Messages

اپل در سیستم عامل iOS 11، توانایی کشوی نرم‌افزاری (App Drawer) موجود در نرم‌افزار Messages را از نو دیزاین کرده است. اپ دراور بازطراحی شده، به انتشار از نو محتوایی از قبیل موسیقی‌ اپل موزیک یا کارت هدیه‌ استارباکس را از روش نرم‌افزار Messages ساده‌تر کرده است. در دیزاین تازه مصرف کنندگان قادر اند با رفتار درگ و دراپ، آیکون نرم‌افزارهای موجود در کشوی نرم‌افزاری را جابه‌جا کنند.

علاوه‌بر این، چندین جلوه‌ی ویژه‌ی تازه هم به بخش Send with effect نرم‌افزار Messages که بیشتر برای ارسال کلمات و عبارات کوتاه کاربری دارد، اضافه شده است. جلوه‌های ویژه‌ی تازه ای مانند Spotlight، حتی حاوی افکت صوتی هم هستند.

۳. همراه‌سازی نرم‌افزار Messages با چندین ابزار

هم‌اکنون نرم‌افزار Messages قادر به همراه شدن با چندین ابزار است. از این جهت اگر در نرم‌افزار Messages آیفون خود یکی از پیغام‌های متنی را حذف کنید، پیغام مورد نظر در تبلت آیپد و رایانه‌ی مک شما هم حذف خواهد شد. برعکس این امر هم صادق است؛ یعنی با حذف پیغام متنی در مک‌بوک پرو، پیغام مورد نظر در موبایل هوشمند اپل هم حذف خواهد شد. خصوصیت ذکر شده مبتنی‌ بر محیط ابری آی‌کلود است و بطور کلی از رمزگذاری سراسری (End to End) خدمات رسانی می‌کند.

۴. پرداخت از روش اپل پی

یکی از برترین خصوصیت‌های تازه اضافه شده به سیستم عامل iOS 11، توانایی انتقال پول به یک شخص از روش اپل پی است. مصرف کنندگان به‌سادگی قادر اند با اجرای Apple Pay از درون نرم‌افزار Messages و به دلیل‌ی کیف پول اپل (Apple Wallet)، اقدام به ارسال پول از حساب بانکی یا کارت اعتباری خود به فرد مورد نظر بکنند.

اگر استفاده کننده در نرم‌افزار Messages درحال بحث کردن در باب پول باشد، سیری به‌طور هوشمندانه می‌تواند بهره برداری از اپل پی را برای ارسال یا دریافت پول به استفاده کننده توصیه دهد. به علاوه از طرف دیگر مصرف کنندگان قادر اند پیرامون‌ی فرمان‌های صوتی برای پرداخت پول از سیری سؤال کنند.

به محض دریافت پول، مصرف کنندگان قادر به مشاهده‌ی پول در حساب نقدی اپل پی تازه خود خواهند بود. سپس مصرف کنندگان با بهره برداری از این پول و اپل پی قادر اند برای خرید در فروشگاه نرم‌افزاری اپل و دیگر وب‌سایت‌ها اقدام کنند یا پول موجود را به حساب بانکی خود منتقل کنند.

توانایی پرداخت پول شخص به شخص و حساب نقدی اپل پی (Apple Pay Cash) در شروع فصل پاییز در کشور ایالت متحده‌ی آمریکا در موبایل هوشمند آیفون SE، آیفون 6 و نمونه‌های تازه تر، تبلت‌های آیپد پرو، نسل پنجم آیپد، آیپد ایر ۲، آیپد مینی 3 و ساعت هوشمند اپل واچ قابل دسترس خواهد بود.

۵. توصیه نتایج متعدد و ترجمه‌ی زبان بلادرنگ در سیری

دستیار هوشمند سیری به‌طور زیادی در سیستم عامل iOS 11 افزایش یافته است و عملیات متعددی در پشت پرده اجرا می‌کند. عده ای از تفاوت مرتبط به خود سیری شامل رابط کاربری، نمایش نتایج گوناگون بیشتر در لحظه جستجو پیرامون‌ی جواب یک پرسش و ترجمه‌ی داخلی بلادرنگ هستند. رابط کاربری سیری برای نشان دادن نتایج، از حالت تمام صفحه و شیشه‌ای به حالت معلق و سفید مات تغییر یافته است. به علاوه از طرف دیگر آیکون مرتبط به دستیار هوشمند سیری از یک میکروفون ساده به شکل امواج رنگی کروی درآمده است که احتمالا نماد سیری در دکمه‌ی هوم مجازی آیفون ۸ خواهد شد.

در توانایی ترجمه‌ی بلادرنگ در صورتی که سؤالی مانند «در زبان چینی به چه نحو می‌گویند غذای پرطرفدار در رستوران شما چیست؟» از سیری بپرسید، با نتیجه‌ای مانند تصویر پایین در دستیار صوتی سیری مواجه خواهید شد. سیری به‌طور هوشمندانه‌ای سؤال «غذای پرطرفدار رستوران شما چیست؟» را به‌صورت بلادرنگ به زبان چینی ترجمه می‌کند. از این جهت مصرف کنندگان قادر اند بدون تسلط به زبان چینی، خواسته‌ی خود را به کارکنان رستوران منتقل کنند.

در مراحل ابتدایی، سیری تنها از ترجمه‌‌ی زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی خدمات رسانی می‌کند. در آتی خدمات رسانی از زبان‌های بیشتری به دستیار هوشمند سیری اضافه خواهد شد. به علاوه از طرف دیگر این‌که سیری تازه حاوی دو صدای مردانه و زنانه‌ای است که طبیعی‌تر و رساتر شده‌اند. اپل در صفحه‌ی معلومات مرتبط به iOS 11 پیرامون‌ی سیری این‌گونه نوشته است:

سیری با بهره برداری از یادگیری درون ابزار، اقدام به توزیع آزمایشات شخصی‌تری می‌کند و پیشنهاداتی مبنی بر استفاده‌های شخصی استفاده کننده از مرورگر سافاری، نرم‌افزارهای اخبار، ایمیل، پیغام‌رسان و … معرفی می‌دهد. به نوعی مثال، دستیار هوشمند سیری لحظه مرور در جهان وب از روش سافاری، موضوعات و مکان‌های مورد توجه‌ی استفاده کننده را یاد می‌گیرد و در لحظه تایپ در نرم‌افزار Mail ،Messages یا نرم‌افزارهای دیگر و با استناد به متن تایپ شده، آن‌ها را به استفاده کننده توصیه می‌دهد. به علاوه از طرف دیگر این‌که، هوشمندی سیری در تمامی ابزار‌های تولید اپل مورد بهره برداری‌ی استفاده کننده از نمونه آیفون، آیپد و رایانه‌های مک به‌طور اتوماتیک همراه‌سازی می‌شود.

برای نمونه، اگر شما در جستجوی عبارت ایسلند در مرورگر سافاری بگردید، لحظه تایپ کردن حروف «Re» در نرم‌افزار Messages امکان دارد با توصیه کلمه‌ی «Reykjavik» که بزرگ‌ترین شهر ایسلند است، روبه‌رو شوید. به علاوه از طرف دیگر امکان دارد اخبار بیشتری مرتبط با کشور ایسلند، در نرم‌افزار News ببینید.

به علاوه از طرف دیگر این‌که، دستیار هوشمند سیری حاوی قابلیتی به اسم دیجی شخصی است که لحظه درخواست پخش موسیقی از آن، به‌طور هوشمندانه‌ای اقدام به پخش موسیقی‌های مورد توجه‌ی استفاده کننده می‌کند.

۶. آپدیت نرم‌افزارهای دوربین، فوتوز و ویدئوز

نرم‌افزار دوربین، Camera، برای خدمات رسانی از کدگذاری تصویری با بازدهی بالا (HEVC) در سیستم عامل iOS 11 آپدیت شده است. HEVC که با اسم‌های H.265 یا MPEG-H Part 2 هم شهرت دارد، یک استاندارد فشرده‌سازی ویدیو است که عملیات فشرده‌سازی ویدیو را بدون کاهش کیفیت، دو برابر بهتر از استاندارد نسل پیشین (H.264) انجام می‌دهد. به علاوه از طرف دیگر، نرم‌افزار دوربین iOS 11 به‌طور هوشمندانه از توانایی تشخیص QR Code هم سود می‌برد. به‌طوری که با گرفتن دوربین روی یک کیوآر کد، کادر به‌صورت معلق در قسمت بالایی گوشی ظاهر می‌شود که با لمس آن می‌توان به وب‌سایت مربوطه مراجعه کرد.

در سیستم عامل iOS 11، عکس ها زنده هم قابل ادیت هستند و می‌توان ویدیوهای تکرار شونده (Loop) را برش (Trim) داد. مصرف کنندگان به علاوه از طرف دیگر قادر اند تصویر ثابت مخصوصی از یک تصویر زنده را به نوعی یک تصویر بنیادی (Key Photo) انتخاب کنند، صدای عکس ها زنده را قطع کنند، ویدیوهای تکرارشونده ایجاد کنند، عکس ها زنده را معکوس کنند و به‌سادگی اقدام به ایجاد عکس ها با تکنیک نوردهی طولانی مدت (Long Exposure) کنند. در تکنیک عکاسی نوردهی طولانی‌مدت، لحظه عملکرد شاتر گسترش می‌یابد تا در لحظه طولانی، نور بیشتری به سنسور دوربین برخورد کند. تکنیک نوردهی طولانی‌مدت در دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای با تنظیم سرعت شاتر قابل کنترل است.

مصرف کنندگان قادر اند در حال تماشای فیلم‌ها و عکس ها خاطره‌انگیز خود در قسمت Memories که با استناد به نوع اتفاق جدا شده‌اند، با چرخاندن گوشی آیفون به حالت نمایش عمودی (پرتره) یا افقی جابه‌جا شوند. علاوه‌بر موارد ذکر شده، آیفون و آیپد به‌طور اتوماتیک ویدیو را تنظیم و آن را برای تست نمایش بهتر، تکمیل می‌کند.

نرم‌افزار فوتوز (Photos) موجود در سیستم عامل iOS 11 از تکنولوژی تازه ای به اسم فرمت تصویر با بازدهی بالا (HEIF) سود می‌برد که اندازه‌ی فایل هر تصویر گرفته‌شده با دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را بدون نزول کیفیت، کاهش می‌دهد.

۷. مرکز کنترل بازطراحی شده

اپل در سیستم عامل iOS 11، بخش مرکز کنترل یا کنترل سنتر را از نو دیزاین کرده است. رابط کاربری تازه مرکز کنترل، اکنون از تکنولوژی لمس سه‌بعدی موسوم به 3D Touch خدمات رسانی می‌کند. از این جهت، مصرف کنندگان قادر اند با فشردن و کشیدن انگشت روی آیکون مرتبط به حجم صدا، آن را تنظیم کنند. به علاوه از طرف دیگر می‌توان با لمس سه‌بعدی روی هر یک از آیکون‌ها به تنظیمات و معلومات بیشتری دسترسی داشت. به نوعی نمونه می‌توان با انجام لمس سه‌بعدی روی آیکون مرتبط به کنترل موسیقی، فهرست پخش موسیقی‌های خود را مدیریت کرد. به علاوه از طرف دیگر، مرکز کنترل تازه قابل سفارشی‌سازی است و می‌توان به گزینه‌های متفاوتی مانند ضبط صفحه‌ی نمایش، هوم کیت، شیفت شب، دوربین، حالت رانندگی، زنگ اخطار، اپل تی‌وی، ضبط صدا، لحظه‌سنج و … به‌طور مستقیم دست پیدا کرد.

۸. افزایش صفحه‌ی قفل

صفحه‌ی قفل سیستم عامل iOS 11 به گونه‌ای افزایش یافته است که می‌توان همه‌ی اعلان‌ها را در یک مکان مشاهده کرد. در حالت عادی و قفل نبودن گوشی، برای مشاهده‌ی تمامی اعلان‌های حال حاضر، به‌سادگی میتوانید انگشت خود را از لبه‌ی بالایی صفحه به سوی پایین بکشید. بعد از به پایین آمدن صفحه‌ی مرتبط به اعلان‌ها که با اسم سایبان اعلان یا نوتیفیکیشن شِید شهرت دارد، می‌توان با لمس عبارت Earlier Today و کشیدن انگشت به سوی بالا، به کل اعلان‌های واپسین امروز و اعلان‌های از دست رفته به‌صورت یکجا دسترسی داشت. به علاوه از طرف دیگر در قسمت اعلان‌ها با کشیدن انگشت به سوی چپ یا راست به ترتیب می‌توان به دوربین یا بخش ابزارک (ویجت) سیستم عامل iOS 11 دسترسی داشت.

با اینحال لحظه قفل بودن گوشی، برای دسترسی به فهرست کلی اعلان‌ها باید در صفحه‌ی قفل و قبل از لمس دکمه‌ی هوم، انگشت خود را به سوی بالا بکشید یا اصطلاحا رفتار سوایپ آپ را انجام دهید. علاوه‌بر مورد ذکر شده، رابط کاربری نرم‌افزارهایی مانند اپل موزیک در صفحه‌ی قفل بازطراحی شده و بخش وارد کردن رمز عبور یا لمس تاچ آیدی مربوطه تغییراتی جزئی داشته است.

۹. تغییر بخش تنظیمات حافظه‌ی ذخیره‌سازی آیفون

بخش کنترل و تنظیم مرتبط به حافظه‌ی ذخیره‌سازی آیفون و آیپد در سیستم عامل iOS 11 هم تفاوت مفیدی داشته است. اولین تغییر مرتبط به عوض شدن اسم بخش Storage & iCloud Usage سیستم عامل iOS 10 است که به iPhone Storage در آیفون و iPad Storage در تبلت آیپد تغییر اسم داده است.

مورد بعدی اضافه شدن دو توانایی تازه و بسیار کاربردی تحت عنوان Auto Delete Old Conversations و Offload Unused Apps است. در صورت اکتیو بودن توانایی اول، تمامی پیغام‌های متنی ارسال و دریافت شده‌ی یک سال قبلی به اضافه‌ی فایل‌های ضمیمه‌ی آن‌ها، به‌طور بطور کلی اتوماتیک از ابزار حذف خواهد شد.

وقتی که توانایی دلنشین Offload Unused Apps اکتیو باشد، در صورت کمبود حافظه‌ی ذخیره‌سازی و به اصطلاح پر شدن آن، نرم‌افزارهای بلااستفاده به‌طور اتوماتیک حذف می‌شوند؛ با اینحال اطلاعات و اسناد مرتبط به آن‌ها در حافظه‌ی ابزار باقی می‌ماند. تحت این شرایط، اگر استفاده کننده در آتی تصمیم به نصب از نو‌ی نرم‌افزار آفلود شده بگیرد، تمامی داده‌های آن در نرم‌افزار قابل دسترس خواهد بود. مصرف کنندگان به علاوه از طرف دیگر قادر اند توانایی ذکر شده را به‌صورت انفرادی برای هر نرم‌افزار اکتیو کنند.

۱۰. اسکرین‌شات

در سیستم عامل تازه iOS 11 با فشردن در یک لحظه کلید پاور و دکمه‌ی هوم، یک اسکرین‌شات ثبت و به گوشه‌ی پایینی سمت چپ صفحه‌ی نمایش منتقل می‌شود. تحت این شرایط استفاده کننده می‌تواند در صورت علاقه با لمس اسکرین‌شات، آن را ادیت یا بدون اعمال تفاوت، تأیید و ذخیره کند.

۱۱. نرم‌افزار نقشه‌ی پیشرفته با نقشه‌ی داخلی و راهنمای خطوط

کمپانی اپل ورژن‌ی تازه نرم‌افزار نقشه‌ی خود را با خدمات رسانی از نقشه‌ی داخلی تفرجگاه‌ها و فرودگاه‌ها برای سیستم عامل iOS 11 معرفی کرد. به نوعی مثال، نقشه‌ی داخلی امکان مشاهده‌ی رستوران‌های داخل فرودگاه را برای مصرف کنندگان ممکن کرده است و با بهره برداری از آن می‌توان به این‌که رستوران مورد نظر در کدام طبقه از فرودگاه قرار دارد، پی برد.

از دیگر خصوصیت‌های بسیار کاربردی که به نرم‌افزار Maps اضافه شده است، می‌توان به راهنمای خطوط مسیر اشاره نمود. راهنمای خطوط در مسیر، از پشت سر گذاشتن دوربرگردان در جاده‌ها یا خروج از مسیری که باید در آن هدایت شوید، جلوگیری می‌کند. به علاوه از طرف دیگر، نرم‌افزار نقشه‌ی اپل اکنون محدودیت‌های سرعت جاده‌ای را که در حال رانندگی در آن هستید، بنمایش میگذارد.

۱۲. لحظه رانندگی مزاحم نشوید

سیستم عامل iOS 11 تجهیز به یک توانایی ایمنی در رانندگی به اسم «Do Not Disturb While Driving» یا «لحظه رانندگی مزاحم نشوید» است. توانایی ذکر شده به وسیله‌ی ساکت کردن اتوماتیک اعلان‌ها، یاری مینماید تا راننده تنها بر جاده و رانندگی خود تمرکز داشته باشد. مصرف کنندگان به علاوه از طرف دیگر قادر اند با تنظیم ارسال جواب اتوماتیک، مخاطب ویژه خود را از این‌که در حال رانندگی است، آگاه کنند.

۱۳. خدمات رسانی از اسپیکر در نرم‌افزار هوم

نرم‌افزار هوم موجود در سیستم عامل iOS 11، اکنون به روش تمام و کمال از حالت چند اتاقی برای اسپیکرها خدمات رسانی می‌کند. به‌طوری که مصرف کنندگان قادر اند حجم صدا و فهرست پخش موسیقی‌های مورد توجه‌ی خود را برای اسپیکر هوم‌پاد واقع در اتاق نشیمن و آشپزخانه کنترل کنند تا موسیقی‌های دارای اختلاف را در مکان‌های مختلف پخش کند.

به علاوه از طرف دیگر این‌که، نرم‌افزار هوم می‌تواند با بهره برداری از اسکن QR Code یا از روش تکنولوژی رابطه نزدیک NFC به ابزار‌های مختلف وصل شود و آن‌ها را کنترل کند.

۱۴. آپدیت اِیرپلی

کمپانی اپل در سیستم عامل iOS 11، نرم‌افزار AirPlay را به ورژن‌ی دوم آن ارتقاء داده است. نرم‌افزار AirPlay 2، توانایی استریم صوت چند اتاقی را در دست مصرف کنندگان می‌گذارد. مصرف کنندگان قادر اند به سادگی از روش مرکز کنترل، نرم‌افزار هوم یا دستیار هوشمند سیری، اقدام به کنترل ایرپلی ۲ بکنند.

۱۵. آپدیت نرم‌افزار نیوز

نرم‌افزار اخبار موسوم به News اپل، آپدیت شده و سربرگ تازه ای تحت عنوان Spotlight که مرتبط به جستجوگر iOS است، به آن اضافه شده است. به علاوه از طرف دیگر، برترین ویدیوهای روز در قسمت Today View نرم‌افزار به مصرف کنندگان نمایش داده می‌شود.

۱۶. تنظیمات شخصی‌های نوسازی شده‌ی اپل موزیک

کمپانی اپل تنظیمات شخصی‌های موجود در نرم‌افزار اپل موزیک را از نو دیزاین کرده است؛ به‌طوری که مصرف کنندگان اکنون قادر به مشاهده‌ی موزیکی هستند که دوستانشان در همان لحظه به آن‌ گوش می‌دهند و قادر اند فهرست‌های پخش دوستان خود را بررسی کنند. به علاوه از طرف دیگر این‌که، API تازه مرتبط به موسیقی می باشد که دسترسی کاملی به خدمات اپل موزیک، ۴۰ میلیون آهنگ، محتوای برجسته، جستجوهای واپسین، کتابخانه‌ی ابری و پیشنهادات مصرف کنندگان را به پیشرفت‌دهنده‌ها می‌دهد.

۱۷. بهبودهای مرتبط به اپ استور

کمپانی اپل از لحظه انتشار نرم‌افزار اپ استور در سال ۲۰۰۸ تا اینجای کار ،۷۰ میلیارد دلار به پیشرفت‌دهندگان پرداخت کرده است. درحال حاضر نرم‌افزارهایی که برای انتشار در فروشگاه نرم‌افزاری اپل تأیید می‌شوند، به‌طور معمول به مدت ۲۴ ساعت مورد بررسی قرار می‌گیرند. موردی که با نگاه اول به فروشگاه نرم‌افزاری تازه بازنگری شده متوجه خواهید شد، مشابهت آن به نرم‌افزار اپل موزیک است. به علاوه از طرف دیگر، آیکون مرتبط به اپ استور هم بازطراحی شده است.

در نوار پایینی فروشگاه نرم‌افزاری اپل، پنج بخش تحت عناوین Updates ،Apps ،Games ،Today و Search می باشد. بخش Today، نرم‌افزارها و بازی‌های برجسته‌ای را با استناد به یک مسئله ویژه برای مصرف کنندگان نشان می‌دهد. در قسمت Games هم می‌توان به پیش نمایش بازی‌ها، معلومات هزینه ای و امتیازبندی‌های مختلف آن دسترسی داشت. برگه‌ی Apps موجود در فروشگاه اپ استور، نرم‌افزارهای تازه و برتر را برجسته کرده و شامل گالری‌های نرم‌افزاری منتخبی بر پایه‌ی موضوعات مختلف انتخاب‌شده به وسیله‌ی کارمندان اپل است.

علاوه‌بر بخش‌های ذکر شده، فروشگاه نرم‌افزاری تازه اپل حاوی بخشی تحت عنوان فهرست هر روزه یا The Daily List است که محتوای پیشنهاداتی بر پایه‌ی موضوعات منتخب کارمندان اپل است. در نمایش دمو در کنفرانس WWDC17، اپل فهرستی از نرم‌افزارهایی مانند Headspace ،Simple Habit ،Sway و Zen را با مسئله استراحت در قسمت The Daily List به نمایش گذاشت.

۱۸. بازطراحی ماشین حساب

دیزاین نرم‌افزار ماشین حساب موسوم به Calculator در سیستم عامل تازه iOS 11 دگرگون شده و دکمه‌های آن به‌صورت دایره‌های تخت درآمده است. دکمه‌های نرم‌افزار ماشین حساب سیستم عامل iOS 1 در آیفون اول هم به‌صورت دایره‌ای بودند.

برای کسب معلومات بیشتر در باب جزئیات اتفاق WWDC 2017 اپل، میتوانید به پوشش زنده‌ی سایتهای اینترنتی از این مراسم مراجعه کنید.

توانایی‌های تازه سیستم عامل iOS 11 اپل را به چه نحو ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرها خود را در این باره به اشتراک بگذارید.

ادامه دارد…

لینک خبر

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X