حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بررسی کامل دوربین Samsung WB350F

 در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سامسونگ را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم در هنگام مواجه با دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F متوجه می شویم که این دوربین عکاسی در واقع نسخه به روز شده دوربین عکاسی WB800F این کمپانی است که سامسونگ با افزودن NFC  در ضمن کوچک ساختن بدنه، این دوربین عکاسی جدید را راهی بازار کرده است. بکار گیری از لنز استفاده شده در مدل قبلی که قابلیت بزرگنمایی 21 برابری را داشت نیز در دوربین Wb350F مشهود می باشد. یک سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی از نوع Backlit CMOS نیز وظیفه ثبت تصاویر را در این دوربین عکاسی زیبا به عهده دارد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین  عکاسی زیبا داشته باشیم.

 

مشخصات فنی دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F

دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F که در واقع در کلاس دوربین‌های سوپر زوم کامپکت قرار دارد، با استفاده از یک لنز مناسب که در دوربین عکاسی WB800F نیز قبلا امتحانش را پس داده بود به رقابت با قدرهای این میدان آمده میباشد. این لنز با دامنه فاصله کانونی 23 تا 483 میلی‌متر و قابلیت بزرگنمایی 21X و همچنین بهره‌گیری از سامانه پیشرفته لرزش گیر اپتیکال سامسونگ قابلیت ثبت تصاویر باکیفیت را در فواصل کانونی مختلف برای این دوربین عکاسی زیبا میسر ساخته است. کمینه نسبت کانونی نیز برای این لنز از F/2.8 در 28 میلی‌متر آغاز شده و با F/5.9 در 483 میلی‌متر پایان می‌گیرد.

 

 

باید بگوییم سنسور تصویر به کار گرفته شده نیز در دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F که از نوع Backlit CMOS با اندازه 1/2.3 اینچ می‌باشد. این سنسور دارای دقت 16 مگاپیکسل بوده و به لطف لنز تجهیز شده به سامانه لرزش گیر اپتیکال می‌تواند تصاویر باکیفیتی را در اختیار عکاسان قرار دهد. یک نمایشگر سه اینچی نیز با دقت 460 هزار نقطه وظیفه نمایش عکس‌ها و ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F را به عهده دارد.  گفتنیست قابلیت فیلم‌برداری Full HD نیز در این دوربین عکاسی جذاب با فرمت AVCHD لحاظ شده می باشد.

 

 

باید بگوییم بنا به دلایلی که هنوز بر کسی آشکار نیست نیز کمپانی سامسونگ به استفاده همه‌گیر از کارت‌های حافظه MicroSD به جای SD در دوربین‌های خود روی آورده می باشد. البته ما مطمئن نیستیم که خود کمپانی سامسونگ هم دلیل قانع کننده‌ای برای این کار داشته باشد.

 

تجربه کار با دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F

کیفیت ساخت بدنه و مواد به کار گرفته شده از سوی کمپانی سامسونگ برای ساخت این دوربین با توجه به رده آن بسیار خوب می باشد. حس فشار دادن دکمه‌ها نیز در این دوربین عکاسی کارآمد مطلوب ارزیابی می‌شود و جالب‌تر از همه دکمه آزاد شدن فلاش بالا جهنده در این دوربین عکاسی است که علی رغم مکانیکی بودن به مانند سایر دکمه‌های این دوربین به نظر می‌رسد؛ هرچند که مکانیزم جهش فلاش به بیرون دارای لگد نسبتا زیاد و لرزش بعد از آن است و چندان هم مقاوم به نظر نمی‌رسد. عملکرد زوم هم کند می‌باشد و حتی در صورت کشیدن اهرم زوم تا انتها نیز سرعت زوم کردن بسیار کند می‌باشد. کیفیت نمایشگر LCD سه اینچی لمسی نیز در حد قابل قبولی است و انتخاب گزینه‌ها با استفاده از تاچ در برخی موارد به سهولت کار با این دوربین عکاسی فوق العاده منجر شده می باشد.

 

 

امکانات بسیاری در زمینه استفاده از دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F با شبکه Wi-Fi در نظر گرفته شده می باشد. به‌کارگیری NFC نیز به همراه شبکه بی‌سیم زحمت انجام تنظیمات گیج‌کننده را برای کاربران کم کرده می باشد. تنظیماتی نیز برای استفاده از این دوربین عکاسی جذاب به عنوان مانیتور کودک قرار داده شده که نوع کاربری جدیدی را برای دوربین‌های مجهز به شبکه بی‌سیم پیشنهاد می‌نماید.

همچنین تعداد زیادی نیز از فیلترهای عکاسی و فیلم‌برداری در  دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F وجود دارد که لذت کار با این دوربین عکاسی را برای عکاسان بیشتر ساخته اند.

 

سخن پایانی در مورد دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F

در پایان باید بگوییم با توجه به کیفیت عکس متوسط  دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F در حالت اتوماتیک، دست‌کم از این نظر نمی‌توان این دوربین را در کلاس خود بهترین دانست. همان‌طور که در نمونه عکس ثبت شده در لابراتوار دیجی کالا مشاهده خواهید کرد، دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F عملکرد خوبی در نورسنجی و تنظیم وایت بالانس ندارد. با این وجود دوربین عکاسی بسیار خوش‌دستی می باشد و کیفیت ساخت بدنه‌ی بسیار خوبی دارد؛ به صورتی که بیشتر شبیه به دوربین‌های عکاسی کامپکت سطح پیشرفته به نظر می‌رسد. به‌طورکلی اگر شما به یک دوربین عکاسی کامپکت سوپر زوم احتیاج دارید و کمپانی سامسونگ را نیز دوست دارید، قطعا دوربین عکاسی دیجیتال سامسونگ WB350F دوربین بسیار مناسبی برای شما می باشد.

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X