حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بهترین عکس‌های World Press با چه دوربین‌هایی گرفته شده‌اند؟

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که نوع دوربینی که با آن بهترین عکسها گرفته میشوند نیز مهم است ؟ پس در ادامه ی این مقاله با ما در سایت عکاسی همراه باشید.

جشنواره سالیانه انتخاب بهترین عکس خبری سال (World Press) که در زمینه فتوژورنالیسم برگزار می‌شود چندی قبل عکس‌های برنده‌ی امسال را معرفی کرد. طی این رقابت عکسی که از ترور سفیر روسیه در ترکیه گرفته شده بود موفق شد عنوان عکس سال را کسب کند. با این وجود این مسابقه تنها یک عکس را انتخاب نمی‌کند، حتی چندین عکس در عرصه‌های مختلف برگزیده می‌شوند.

اما برای خیلی از ما یکی از موضوعات قابل توجه این است که بدانیم عکس‌های برگزیده با چه دوربین‌هایی گرفته شده بودند. سایت اسپانیایی Photolari دقیقاً همین کار را انجام داده است و می‌توانید پیشتر نتیجه‌ی آن را ببینید.

 

انواع دوربین های مورد استفاده

نمودار زیر تعداد عکس‌های برگزیده که با هر دوربین گرفته شده بودند را نمایش می‌دهد:

نکته جالب ای است که با توجه به جایگزینی با 5D Mark IV و به علاوه از طرف دیگر معرفی 5DS و 5DS R از طرف کانن، بازهم 5D Mark III پررنگ‌ترین حضور را در بین دوربین‌های مختلف دارد. این دوربین در طول چند سال اخیر نیز همواره توانسته است عنوان اولی را به خود اختصاص دهد.

از نظر برند نیز بازهم نیکون و کانن پیشرو هستند، با این وجود فوجی توانسته است سهم خود را درمقایسه با قبل گسترش دهد:

از نظر نوع دوربین، دوربین‌های DSLR با ثبت ۸۸٫۸ درصد از عکس‌ها پیشرو هستند و دوربین‌های بدون‌آینه توانستند ۵٫۵۵ درصد را به خود اختصاص دهند. دیگر انواع دوربین‌ها نیز ۵٫۵۵ درصد از عکس‌های برگزیده را ثبت کرده‌اند.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X