حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

تصاویر نیکولاس برونو برگرفته از کابوس‌های ایشان

میخواهیم درباره یک عکاس با نگاهی خاص برای شما صحبت کنیم. عکاسی که تصاویر را بنوعی با کابوس های خود در آمیخته است. شاید جالب باشد بدانید که نیکولاس برونو عکاسی است که نزدیک به ۱۰ سال از بیماری فلج خواب رنج می‌برده است. ایشان از عکاسی استیج یا صحنه‌آرایی شده با اسم نوعی درمان و جلوگیری از این بیماری سود میبرد. نیکولاس با بازسازی‌ کابوس‌های خود در مقابل دوربین سعی در مطالعه بیشتر بیماری خود و کابوس‌هایی که دچار آن شده است را دارد.

اجازه بدهید کمی درباره این نوع بیماری با شما صحبت کنیم. فلج که به اشتراک عوام به “بختک” مشهور است نوعی اختلال خواب است. حالتی است که معمولاً از چند ثانیه تا چند دقیقه لحظه می برد و در این مدت شخص بعد از بیدار شدن از خواب و یا گاهی قبل از به خواب رفتن، توانایی انجام حرکات ارادی از خود ندارد و این حالت معمولاً با ترس شدیدی همراه است. این بیماری در تاریخ هنر نیز مورد دستمایه قرار گرفته است و نقاشان رمانتیک مانند هنری فیوزلی صحنه‌های عجیبی را از آن نقاشی کرده‌اند.

برونو بعد از دیدن کابوس‌هایش و دچار شدن به فلج خواب، هر آنچه را که به خاطر می‌آورد، بر روی کاغذ برنامه می‌زند تا بتواند به نحوی ساده تر با این مشکلات مواجه شود. ایشان پیرامون این مسئله بیان می کند:

من بطور کلیً متوجه می‌شوم که چه زمانی در رویا یا در این جهان به سر می‌برم…، من سعی می‌کنم که حالتی برزخی بین رویا و حقیقت را در عکس‌هایم به تصویر بکشم.

ایشان پیشتر بیان می کند:

در پروسه تولید تصویر‌ها من خودم در تمام نقش‌ها ظاهر می‌شوم. هر تصویر به خاطر سه‌پایه و عکاسی پی‌در‌پی از ترکیب چند تصویر ساخته می‌شود.

بزرگ شدن  و زندگی در یک شهر ساحلی، در فضاسازی تصویر‌های نیکولاس برونو بسیار تأثیر قرار داده و اغلب تصویر‌های ایشان در رنگ مایه سرد و در هوای ابری به تصویر درآمده است.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X