حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

تنوع بالای دوربین Fujifilm FinePix JX700 در کنار قیمت ارزان

اجازه بدهید خلاصه بگوییم که کیفیت تصاویری عالی با بدنه ای شیک و جمع و جور . Fujifilm FinePix JX700  دوربینی خانگیست که هرجا بروید همراه شما خواهد بود و تصاویر خوبی برای شما ثبت خواهد نمود و البته دوربینی ایده ال برای سفر است که هرکدام از اعضای خانواده به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند همچنین در 5 رنگ زیبا و شیک  مشکی ، بنفش ، طلایی ، صورتی طلایی ، صورتی موجود است. ادامه نقد و بررسی این دوربین در زیر آمده است.
در یک کلام فوجی فیلم JX700 یکی دیگر از دوربین های کامپکت نسبتا ارزان قیمت و ساده ی کمپانی فوجی فیلم است که در رنگ های مختلف و متنوعی تولید شده تا با سادگی در استفاده و قیمت مناسبی که دارد، مورد علاقه ی افراد با سلیقه های مختلف و بودجه ی کم قرار گیرد.

دوربین فوجی فیلم  FinePix JX700 که یک دوربین کوچک و دوست‌داشتنی است توانسته با ارائه کیفیت خوب عکس در پکیجی باقیمتی مناسب طرفداران زیادی برای خود دست‌وپا کند. این دوربین می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد برای کسانی که قصد خرید یک دوربین ارزان و جمع‌وجور را باکیفیتی مناسب دارند باشد. شرکت فوجی با ارائه دوربین JX700  خود بار دیگر نشان داد که علاوه بر توانایی ساخت دوربین‌های بالا رده و کامپکت سطح پیشرفته در ساخت دوربین‌های کامپکت ارزان‌قیمت نیز تبحر دارد.

بدنه فوجی فیلم JX700

جنس بدنه FinePix JX700 از فلز است. این دوربین با باتری و کارت حافظه 117 گرم وزن دارد و در ابعاد 95.7 × 57.6 × 20.2 میلی‌متر است.  با روشن شدن دوربین لنز آن به سمت بیرون باز می‌شود. وقتی از روبرو دوربین را ببینید، فلاش درست بالای لنز در سمت چپ دوربین قرارگرفته است. صفحه‌نمایش در پشت دوربین است و در کنار آن دکمه رکورد و دکمه‌های منو و تنظیمات قرارگرفته است. در بالای دوربین دکمه خاموش و روشن و دکمه شاتر قرارگرفته است. در زیر دوربین درگاه USB قرار دارد. در کنار بدنه سمت راست دو شکاف کوچک قرار دارد که برای نصب بند دستی یا بند گردنی است.

لنز فوجی فیلم JX700

لنز این دوربین از نوع Fujinon Lens بافاصله کانونی 130-26 میلی‌متر و محدوده دیافراگم F3.5 تا F6.3 است. لنز JX700 دارای 5 برابر بزرگنمایی اپتیکال و 7.2 برابر بزرگنمایی دیجیتال است. این لنز دارای لرزشگیر  تصویر از نوع  لرزشگیر دیجیتال (Digital Image Stabilization) است که تا حدودی جلوی لرزش دست را می‌گیرد. حداقل فاصله فوکوس نرمال این لنز در حالت واید 50 سانتیمتر و در حالت تله 90 سانتیمتر است. نوع فوکوس این لنز TTL contrast AF – مودهای فوکوس : (Single AF / Continuous AF (SR AUTO, Movie است. یکی از ویژگی‌های این دوربین فوکوس در حالت ماکرو و زوم اپتیکال در حین فیلم‌برداری است.

عکس‌برداری با فوجی فیلم JX700

 

 

این دوربین سبک و جمع‌وجور عکس‌های فوق‌العاده خوبی می‌اندازد.  عکاسی با این دوربین هم کار ساده ایست به‌طوری‌که کافی است آن را بر روی مود اتوماتیک قرار دهید، به‌سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌ها تولید شوند. حسگر JX700 از نوع CCD در ابعاد  1/2.3 اینچ با دقت 16 مگاپیکسل است. نسبت ابعاد عکس آن 4:3, 3:2, 16:9 و با فرمت (JPEG (Exif Ver 2.3 است. حداکثر سرعت شاتر این دوربین 1/1400 ثانیه و حداقل سرعت شاتر آن 8 ثانیه است. حساسیت این دوربین از 100 شروع می‌شود و تا 3200 قابل‌تغییر است ( 3200 در حالت تقویت‌شده و در رزولوشن های پایین‌تر).

از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به زمان‌سنج خودکار 2 یا 10 ثانیه، عکاسی پی‌درپی با سرعت 1.1 فریم بر ثانیه حداکثر 3 عکس و تکنولوژی تشخیص چهره اشاره کرد. فلاش این دوربین از نوع  داخلی با برد4.5 متر است که در مکان‌های تاریک نور خوبی به تصاویر می‌دهد.

فیلم‌برداری با فوجی فیلم JX700

JX700 به‌غیراز عکاسی خوب فیلم‌های خوبی هم می‌گیرد. این دوربین باکیفیت HD با حداکثر سرعت 30  فریم بر ثانیه و با فرمت (AVI (Motion JPEG فیلم‌برداری می‌کند. این دوربین صدا را به‌صورت مونو ضبط می‌کند اما اگر در مدت‌زمان فیلم‌برداری هرگاه از زوم اپتیکال استفاده شود صدا ضبط نمی‌شود.

قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت HD در ابعاد 720 × 1280 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه
قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت VGA در ابعاد 480 × 640 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه
قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت Q VGA در ابعاد 240 × 320 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه

صفحه‌نمایش فوجی فیلم JX700

 

 

نمایشگر این دوربین رنگی از نوع TFT باقابلیت پوشش دهی 90% میدان دید و در اندازه 2.7 اینچ است که می‌توانید هم به‌عنوان منظره یاب از آن استفاده کنید هم عکس‌هایی که با آن انداختید را ببینید. دقت این صفحه‌نمایشنمایش 230000 نقطه و دارای تصویر زنده Live View است.

 

JX700 دارای خروجی USB، خروجی تلویزیون و PictBridge است. از امکانات دیگر این دوربین می‌توان به میکروفون داخلی و اسپیکر داخلی اشاره کرد. عکس‌ها و فیلم‌های گرفته‌شده با این دوربین بر روی کارت حافظه‌ی SD , SDHC, SD XC ذخیره می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از مود های مختلف عکس‌ها و فیلم‌های متنوع و خلاقانه‌ای بگیرید. این دوربین از باتری یون لیتیومی قابل شارژ تغذیه می‌کند.

با سیستم های موجود در این دوربین بیشتر آشنا شوید

سیستم تشخیص چهره در فوجی فیلم JX700
درست همانند نامش برای ثبت عکس های روشن تر و با کیفیت تر روی چهره ی سوژه فوکوس میکند و تنظیمات نور دهی مربوط به آن را ترتیب خواهد داد و البته قابلیت تشخیص 10 چهره را دارد
                                             فاین پیکس JX700                                              دوربین های دیجیتال متعارف
سیستم تشخیص پلک در فوجی فیلم JX700
هشدار درباره پلک زدن سوژه تا فرصت عکاسی دوباره داشته باشید.
مود Smile & Shoot
این حالت بسیار جالب است. در این مود دوربین به محض اینکه لبخند روی لبانتان نشست هشدار می دهد تا دکمه ی شاتر را فشار دهید.
                    
فوکوس خودکار تعقیب سوژه
این سیستم در دوربین های حرفه ای موجود است. یعنی قفل شدن روی سوژه تا فوکوس از دست نرود.
فلاش و نور طبیعی در فوجی فیلم JX700
                       

 

جمع بندی

بیشک میتوان اظهار نمود که فوجی فیلم با تولید این دوربین ثابت کرد که به‌غیراز دوربین‌های پیشرفته توانایی ساخت دوربین‌های ارزان‌قیمت با کارایی و امکانات خوب را هم دارد. اگر به دنبال یک دوربین خوب و ارزان‌قیمت برای عکاسی روزمره رادارید  FinePix JX700 یک انتخاب فوق‌العاده خوب است. شما این دوربین را به دلیل سبک بودن و جمع‌وجور بودن می‌توانید همیشه همراه داشته باشید.

این دوربین یکی دیگر از دوربین‌های کامپکت نسبتاً ارزان‌قیمت و ساده‌ی این کمپانی است که در رنگ‌های مختلف و متنوعی تولیدشده تا با سادگی در استفاده و قیمت مناسبی که دارد، موردعلاقه‌ی افراد باسلیقه های مختلف و بودجه‌ی کم قرار گیرد. وقتی این دوربین را می‌خرید داخل جعبه آن این کالاها قرار دارد: باتری لیتیومی، شارژر باتری، کابل USB، بند دوردست، دفترچه راهنما و سی‌دی نرم‌افزاری همراه دوربین.

 

اقلام همراه Fujifilm FinePix JX700 

یک باطری یون لیتیوم NP-45A
یک عدد آدابتور AC
یک عدد کابل USB
یک عدد بند گردنی
سی دی نرم افزاری همراه دوربین
همچنین دفترچه ی راهنمای کاربر
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X