حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

توصیه هایی برای عکاسی در برف

زمستان از راه رسیده و بیشک یکی از لذت بخش ترین پدیده های طبیعی را بزودی لمس خواهیم کرد. برف و سپیدی آن برای محیط اطراف ما منظره های بینظیری پدید خواهد آورد.در این مقاله قصد داریم توصیه های خوبی در زمینه عکاسی در برف برای شما داشته باشیم.

اگر آب و هوا متفاوت است لباسهای شما نیز میبایست متفاوت باشد. چرخ های ماشین و رفتار با سوژه‌ها همچنین تفاوتی را نیاز دارد. شما می بایست از ابزارها نیز متفاوت استفاده کنید.

بدنتان را گرم نگه دارید

اگر شما نیز همانند من باشید بیشتر مواقع به تنهایی از ابزارتان را هم حمل میکنید. حمل سه پایه ابزارهای سافت باکس و دیگر تمامی ابزارهای عکاسی باعث می‌شود که در زمانی که دیگران از سرما شکایت دارند شما عرق ریزان باشید.
با این وجود در هنگام عکاسی از برف لازم است لباس های گرم همراه داشته باشید و همچنین توصیه می شود از کلاه استفاده کنید زیرا که اگر سر شما گرم باشد تمامی بدن احساس گرما خواهد کرد.

همچنین لباس های ذخیره داشته باشید زیرا که ممکن است نیازمند تعویض لباس شوید. نوشیدنی های گرم می تواند فضا را برای ادامت عکاسی ممکن کند. پس همراه داشتن غذا و نوشیدنی گرم را فراموش نکنید.

ابزارها در برف

حتا اگر برف نبارد بر روی زمین مقدار زیادی از آن خواهد بود. این حقیقت ایست که لوازم الکترونیکی رابطه خوبی با آب ندارند. پس کیف عکاسی را مستقیما بر روی برف نگذاشته و در صورت امکان از کیسه های اضافه برای پوشش آنها استفاده کنید.
با اینکه بیشتر لوازم عکاسی از قبیل لنز ها و دوربین ها به صورت ضدآب طراحی شده اند توصیه می‌شود این ویژگی آنها را جدی نگیرید و در حفظ و نگهداری آنها به کوشید.

باتری اضافه

باتری ها در هنگام برف و سرما عمر کمتری دارد . پس توصیه می شود باتری اضافه به همراه داشته باشید و این باتری های اضافه را در جای گرم نگه دارید. معمولا عمر باتری ها در سرما به ۵۰ درصد مقدار اولیه کاهش می یابد.

تبدیل بخار به مایع یا پدیده کاندنسیشن

این موضوع در برف امری طبیعیست. احتمال اینکه در داخل لوازم الکترونیکی از قبیل لنز ها چنین پدیده ای را شاهد باشیم بسیار است. این پدیده وقتی اتفاق می افتد که از فضای سرما وارد یک فضای گرم شویم. اگر روال گرم شدن به کندی صورت پذیرد شاهد چنین پدیده ای نخواهیم بود. از این رو توصیه می‌شود وقتی وارد یک فضای گرم شدید قبل از بیرون آوردن ابزارهای الکترونیکی از داخل کیف عکاسی اندکی با آنها فرصت دهید و سپس آنها را روشن نمایید. این کار تا حدود زیادی از پدیده کاندنسیشن جلوگیری می کند.

اگر مرتبا برای عکاسی جابجا می شوید و وسایل الکترونیکی را به داخل ماشین اورده و از ان خارج میکنید احتمال اینکه لنزها دچار کاندنسیشن شوند بسیار است.

نورپردازی در برف

خبر خوب اینکه در برف نیاز زیادی به ابزارهای نورپردازی ندارید. برف به عنوان یک رفلکتور عمل کرده و نور طبیعی مناسبی را برای شما ایجاد می کند. پس با حداقل ابزارهای نورپردازی می توانید تصاویر خوبی بگیرید. شاید یک نور فلاش بدون هیچ تعدیل کننده ای برای نور پشت سوژه کافی باشد.

انرژی خود را برای حمل ابزارهای نورپردازی اضافه هدر ندهید.
برای فیلمبرداری نور برف فوق العاده است. حتا اگر رو به آفتاب فیلمبرداری کنید نور مناسبی بر روی صورت سوژه خواهید داشت.

برطرف کردن ابرهای خاکستری

در هنگام عکاسی در برف احتمال آنکه رنگ برف ها را به صورت خاکستری ببینید بسیار است. دلیل این امر اشتباه دوربین عکاسی شما در نورسنجی میباشد.
دوربین عکاسی مقدار زیاد سفیدی را به معنای اور اکسپوز برداشت میکند و تنظیمات نورسنجی را برای رفع این مشکل به نحوی کاهش میدهد. می توانید یا از حالت های اتوماتیک استفاده نکنید و یا تنظیمات را 1.5 تا 2 استاپ اوراکسپوز تنظیم کنید.
این تنظیم باعث سفید شدن و طبیعی جلوه دادن برف ها خواهد شد.

مولف:

-learning-blog man 100x100 - توصیه هایی برای عکاسی در برف
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X