حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

توصیه های اپل برای عکاسی با آیفون 7

بیشک ما همگی تولیدات شرکت اپل را به کیفیت بالای آنها میشناسیم. اینبار صحبت از دوربین آیفون 7 یعنی معتبر ترین محصول اپل است. اپل اینبار توصیه هایی برای افزایش کیفیت عکاسی با این ابزار قدرتمند خود ارائه کرده است. همه میدانیم که قدرت و البته راحتی کار، دو خصوصیت مهم دوربین آی‌دیوایس‌های تولید شده توسط شرکت اپل بوده‌اند و این شرکت آمریکایی همواره به کیفیت دوربین محصولات خود افتخار کرده و این موضوع را در تبلیغات تلویزیونی و کمپین‌های مخصوص عکاسی با آیفون بارها تکرار کرده است. حالا با معرفی نسل جدید اسمارت فون های برند کوپرتینویی، مطمئنا کاربران علاقه‌مند به عکاسی می‌توانند اوقات بهتری را سپری کنند و بیشک عکاسی با آیفون 7 پلاس لذت ویژه‌ای خواهد داشت.

باید بگوییم که نسل جدید گوشی های اپل به دو لنز ویژه مجهز است که علاوه بر ویژگیهای بسیار مهم زوم اپتیکال که امکان بزرگ‌نمایی تصاویر بدون افت کیفیت را فراهم می‌کند، قابلیت عکاسی پرتره با افکت بوکه را نیز در اختیار عکاسان قرار داده است.. این افکت هنگامی که شما در حال تصویربرداری از چهره‌ی دوستان خود و یا یک سوژه‌ی نزدیک به دوربین هستید، پس‌زمینه‌ی سوژه‌ی مورد نظر را به حالت بلوری درمی‌آورد و نمایی عمیق را در تصویر ایجاد می‌کند. پیش از این برای چنین کیفیتی میبایست یک دوربین حرفه ای داشته باشید. اما حال این موضوع در گوشی های اپل ممکن شده است.

این انتهای شگفت انگیزی این ابزار نیست. علاوه بر این دو ویژگی خوب، دوربین نسل جدید آیفون‌های اپل دارای افزایش بهبودها و قابلیتهای جدیدی است که کشف و استفاده از آنها می‌تواند منجر به خلق تصاویر فوق‌العاده زیبایی توسط شما شود. به همین دلیل چندی پیش اپل از عکاسان حرفه‌ای درخواست کرده‌ است که ترفندهای خود برای عکاسی با آیفون 7 پلاس را به دیگر کاربران معرفی کنند.

گفتنی است به‌کارگیری هرکدام از این ترفندها در موقعیت‌های خاص می‌تواند کیفیت تصویر نهایی را چند پله افزایش دهد و سطح کارتان را به عکاسان حرفه‌ای بیشتر نزدیک‌ کند.  این مقاله ترجمه ایست از این مقاله  که برای شما علاقه مندان سایت عکاسی گردآوری کرده ایم:

توصیه های اپل برای عکاسی با ایفون 7

  • طبیعی است که هرچه به سوژه نزدیک شوید جزئیات بیشتر را ثبت خواهید کرد. پس اینکار را حتما انجام دهید.
  • سعی کنید عوامل جلب توجه کننده در بکگراند تصویر را حذف کنید تا سوژه بیشتر از قبل به چشم بیاید. اینکار همیشه در عکاسی پرتره توصیه میشود.

 

  • تلاش نمائید تا سایه را پیدا کنید و خورشید را پشت سوژه‌ی مورد نظر خود قرار دهید؛ این‌گونه می‌توانید یک نور بک لایت زیبا و طبیعی را داشته باشید.
  • کاهش میزان درخشندگی تصویر (ِExposure) حتی به میزان بسیار کم، می‌تواند جلوه‌ای سینمایی به نتیجه‌ی کارتان بدهد.
  • توصیه ای برای عکاسی از حیوانات این است که هنگام عکاسی از حیوانات به آنها کمی فضا بدهید. هنگام عکاسی با آیفون 7 پلاس در حالت پرتره (Portrait mode) از لنز تله فوتو استفاده می‌کنید، بنابراین فاصله‌ای معادل ۸ فوت (حدود ۲.۵ متر) را از سوژه‌ی مورد نظرتان حفظ کنید. با آماده کردن کمی خوراکی مورد علاقه‌ی حیوان خانگیتان و تکان نخوردن سوژه از جای خود، می‌توانید بهترین نتایج را در این سبک از عکاسی به دست آورید.

 

  • همیشه بیاد داشته باشید که نورپردازی ملایم و پراکنده می‌تواند به تصویرتان کمک کند که سوژه‌ی مورد نظر شما را با جلوه‌ی بیشتری به بینندگان نشان دهند.

 

  • برای عکاسی در حالت پرتره، محلی را پیدا کنید که شلوغ و بر‌ هم ‌‌زننده‌ی تمرکز نباشد، زیرا این حالت به خودی خود، تصاویر را با افکتی خاص و با حالتی برجسته نشان می‌دهد.

 

 

 

 

امیدواریم با بکارگیری این توصیه ها لذت بیشتری از عکاسی با آیفون 7 خود ببرید.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X