حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین

به تازگی ناسا از تصاویر جدیدی که از کره زمین گرفته شده رونمایی کرد، عکس هایی که به صورت ماهواره‌ای از زمین در شب گرفته شده است. این عکسهای دلچسب، نور چراغ‌ها را به نمایش می‌گذارند و می‌توان متوجه شد که تراکم سکونت بشر در چه مناطقی بیشتر است.

منظره ماهواره‌ای از زمین در شب پیشتر نیز به نمایش گذاشته شده بود. ناسا قبلاً این کار را یک یا دو بار در هر دهه انجام می‌داد. با این وجود اکنون قصد دارند لحظه آپدیت را کاهش دهند و حتی آن را به‌صورت هر روزه انجام دهند.

-news 89255  7 - جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین -news 89255  6 - جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین -news 89255  5 - جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین -news 89255  4 - جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین -news 89255  3 - جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین -news 89255  0 - جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین

یکی از موارد جدیدی که برای تولید این تصاویر استفاده شده ترکیبی نور ماه است. ماه در لحظه‌های مختلف میزان نور متفاوتی را به سوی زمین منعکس می‌کند. بدین جهت محققان ناسا نرم‌افزاری را گسترش دادند که به انتخاب بهترین تصویر در هر ماه یاری مینماید و بالاخره تصویر‌های فاقد نور ماه را با تصویر‌های اصلاح شده‌ی دیگر ترکیب می‌کنند.

اطلاعات ضروری برای تولید تصاویر جدید ناسا از ماهواره‌ی هواشناسی Suomi NPP این سازمان تأمین شده‌اند. این ماهواره از یک سنسور نور کم سود میبرد و هر روز در ساعت 1:30 بعدازظهر و صبح برای هر مکان از آن تصویر می‌گیرد.

-news 89255  2 - جدیدترین تصاویر ثبت شده ناسا از کره‌ زمین

تصویر دو بعدی از کل زمین
تصویر کروی زمین
تصویر کروی زمین
آمریکای شمالی
ساحل شمال شرقی ایالات متحده
اروپا
هندوستان
رودخانه‌ی نیل
منبع پیکسل
کلیدواژه : مجموعه عکس
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X