حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

خلاقیت با چرخش دوربین و لانگ اکسپوژر

گاهی خلاقیت اصول اولیه عکاسی را زیر پا میگذارد و برخلاف معمول نتایج خوبی هم میگیرد.

میخواهیم ترفندی را به شما آموزش بدهیم که بر خلاف اصول اولیه عکاسی ایست. چرخش های طبیعی، اسم سری تصویر سایمون پینتر (Simon Painter) عکاس مقیم انگلستان است که هر یک از تصویر ها به وسیله چرخش دوربین طی نوردهی طولانی ایجاد شده اند. تکنیک سایمون حرکت دادن دوربین طی یک نوردهی بین ۰٫۵ ثانیه تا ۱۰ یا ۱۵ ثانیه است. پیشتر این نوشته لنزک از شما عزیزان برای آشنایی بیشتر با چگونگی ثبت این عکس ها و تماشای شماری از آن ها تقاضا میکنیم.

در ادامه پینتر بیان میکند: «کار من شبیه به به نقاشی با نور معکوس است، به جای اینکه سوژه در میدان دید حرکت داده شود، من میدان دید را حرکت می دهم و سوژه ثابت باقی می ماند».

این عکاس میافزاید : «وقتی در طول روز عکاسی می کنم، از فیلتر کاهنده نور (ND) استفاده می کنم که امکان انتخاب سرعت شاتر آهسته در روشنایی روز را به من می دهد. من با دیافراگم و ایزو بازی می کنم تا با سعی و خطا به نوردهی دلخواه برسم».

یکی از تصویر های سایمون که «برگ های فراکتال» اسم گذاری شده، امسال در شاخه حرکت مسابقه عکاسی جهانی سونی مورد تقدیر قرار گرفت:

«من عاشق کاوش نور و حرکت هستم و بعد از گرفتن هر تصویر بسیار هیجان زده ام که ببینم چه چیزی روی نمایشگر دوربین دیده می شود. و برایم خیلی خوشحال کننده است که دیگران نیز نتایج را دوست داشته باشند».
در ادامه  تصاویر بیشتری در این باره مشاهده میکنید.

صفحه اینستاگرام سایمون پینتر

https://www.instagram.com/simephotography

خلاقیت در عکاسی گاهی اصول اولیه این هنر را زیر پا میگذارد و برخلاف انتظار نتایج جالی نیز بدست میآورد. تکان دادن دوربین معمولا در عکاسی توصیه نمیشود. اما اینبار قصد داریم با چرخش دوربین نتایج جالبی بگیریم. چرخش های طبیعی، اسم سری تصویر سایمون پینتر (Simon Painter) عکاس مقیم انگلستان است که هر یک از تصویر ها به وسیله چرخش دوربین طی نوردهی طولانی ایجاد شده اند. تکنیک سایمون حرکت دادن دوربین طی یک نوردهی بین ۰٫۵ ثانیه تا ۱۰ یا ۱۵ ثانیه است. پیشتر این نوشته لنزک از شما عزیزان برای آشنایی بیشتر با چگونگی ثبت این عکس ها و تماشای شماری از آن ها تقاضا میکنیم.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X