حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین دیجیتال Panasonic Lumix DMC FX35

دوربین دیگری که در سایت عکاسی تصمیم به معرفی و بررسی آن داریم دوربین Panasonic Lumix DMC FX35 است که در ایران با نام DMC-FX36 نیز شناخته می شود.

این دوربین در ژانویه سال 2008 میلادی به بازار دوربین‌های دیجیتال معرفی شد. از مشخصه‌های جالب توجه و برتر آن می‌توان به لنز زوم اپتیکال 4 برابر لایکای 100-25 میلی‌متری (در دوربین‌های 35 میلی‌متری) اشاره کرد.دوربین پاناسونیک لومیکس DMC-FX35 دوربین بسیار کارآمدی است که به حس‌گر 10.7 مگاپیکسلی (10.1 مگاپیکسل موثر) مجهز است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به موتور پردازشی Venus Engine IV اشاره کرد. تصاویر ضبط شده این دوربین کیفیت بسیار خوبی نیز دارند.
DMC-FX35 طراحی زیبایی دارد. بدنه این دوربین با ابعادی در اندازه‌های 22.0×51.9×94.7 میلی‌متر و 160 گرم وزن (البته با احتساب وزن باتری) طراحی شده است.

دوربین Panasonic Lumix DMC FX35 به کارکردهای کمکی مختلفی مجهز شده که از این میان می‌توان به مود اتوماتیک هوشمند (Intelligent Auto Mode) به همراه لرزش‌گیر مگا (Mega O.I.S.) اشاره کرد که اثرات نامطلوب لرزش دست را جبران خواهد کرد. تنظیمات هوشمند ایزوی دوربین (Intelligent ISO Control) از محو شدن تصویر جلوگیری می‌کند. مشخصه‌ انتخاب‌گر هوشمند صحنه (Intelligent Scene Selector) نیز به طور اتوماتیک بهترین تنظیمات و مودها را برای صحنه مورد نظر اعمال و یکی از حالت‌های عکاسی پرتره، منظره، ماکرو، پرتره در شب و منظره در شب را انتخاب می‌کند. سیستم تشخیص چهره (Face Detection) و اتوفوکوس سریع (Quick AF) قابلیت‌های دیگری هستند که شما در این زیبا دوربین می‌بینید. سیستم تشخیص چهره دوربین می‌تواند تا 15 چهره‌ داخل کادر را تشخیص ‌دهد و بهترین فوکوس را بر روی آن‌ها اعمال ‌کند. کارکرد دیگری که ارائه شده کارکرد نوردهی هوشمند (Intelligent Exposure) است که با تنظیم ایزوی دوربین، بسته به میزان نور محیط، به کیفیت هر چه بهتر تصویر کمک می‌کند. سیستم Quick AF نیز بدون آن‌که دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید بر روی سوژه فوکوس می‌کند.

صفحه نمایش به کار رفته در دوربین پاناسونیک DMC-FX35 یک صفحه نمایش 2.5 اینچی 230.000 پیکسلی می باشد که کیفیت بسیار خوبی را از خود نشان داده است. کارکرد ال‌سی‌دی هوشمند (Intelligent LCD) آن نیز با برآورد میزان نور محیط طوری عمل می‌کند که درخشانی صفحه نمایش به صورت مناسبی تنظیم ‌شود. این کارکرد با برآورد شرایط نوری محیط، نور پس‌زمینه صفحه نمایش را تا حداکثر 40٪ تقویت خواهد کرد. حتی هنگام عکاسی در شرایط کم‌ نور نیز سرعت فریم‌ها تنظیم می‌شود. از دیگر امکاناتی که می‌توان به آن اشاره کرد حالت High Angle است که به شما امکان می‌دهد به راحتی و از زاویه بالا تصاویر دل‌خواه خود را ضبط کنید. به این صورت که اگر دوربین را در بالای سر خود نگه دارید، دیگر مشکلی در ثبت تصویر نخواهید داشت. این کار برای عکاسی از بالای سر تعداد زیادی مردم بسیار کارآمد عمل خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های دوربین  Lumix DMC FX35می‌توان به قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 2.5 عکس در هر ثانیه و با رزولوشن کامل، 6 حالت تراز سفیدی، 290 عکس در هر بار شارژ باتری، 21 حالت عکاسی از پیش تنظیم شده مانند حالت‌های عکاسی از کودک، غذا، عکاسی در شب و مانند آن، مود عکاسی Multi Aspect برای عکاسی با نسبت‌های مختلف و مشخصه Title Edit اشاره کرد.
به کمک مشخصه Title Edit به راحتی می‌توانید نوشته‌ کوتاهی مانند نام و سن کودک، تاریخ یا محل عکاسی و تصویربرداری را به تصویر خود اضافه کنید. کارکرد جالب دیگری که در این دوربین ارائه شده کارکرد Text Stamp است که به شما امکان می‌دهد نوشته مورد نظرتان را به تمام عکس‌ها الحاق کنید.

حداقل ایزوی دوربین Panasonic DMC FX35 ایزوی 100 و حداکثر ایزوی آن نیز 1600 می‌باشد که در حالت ایزوی بالا می‌توانید با ایزوی 6400 نیز کار کنید. حافظه داخلی این دوربین یک حافظه 50 مگابایتی است که با استفاده از کارت‌های حافظه SDHC/SD قابل ارتقا است.
از دیگر مشخصه‌های DMC-FX35 می‌توان به مود REC/PLAYBACK اشاره کرد که به کمک آن می‌توانید به راحتی و با سرعت بسیار خوبی بین مودهای ضبط و پخش مجدد دوربین تغییر وضعیت بدهید. در این دوربین رابط کاربری GUI نیز ارتقا یافته است و از کاربری آن راضی خواهید بود. روی هم رفته می‌توان گفت عکاسی با دوربین پاناسونیک لومیکس مدل DMC-FX35 کاری بسیار ساده و در عین حال لذت‌بخشی می باشد.

مشخصه‌های اصلی دوربین Panasonic Lumix DMC FX35 :

• یک دوربین کارآمد بسیار خوش‌ساخت و زیبا
• حس‌گر 10.7 مگاپیکسل و 10.1 مگاپیکسل موثر
• صفحه نمایش 2.5 اینچی 230.000 پیکسلی TFT
• زوم اپتیکال 4 برابر
• زوم دیجیتال 4 برابر
• ماکروی 5 سانتی‌متری
• پشتیبانی از USB 2.0 پرسرعت
• تراز سفیدی در شش حالت

• 21 مود عکاسی از پیش تنظیم شده کارآمد

 

منبع:دیجیکالا

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X