حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین سوپرزوم Canon PowerShot SX500 IS کامپکتی با زوم 35 برابری

در این پست میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن را معرفی و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. همانطور که گفتیم، Canon PowerShot SX500 IS یک دوربین کامپکت است و کامپکتی سوپرزوم. البته نه از آن کامپکت های سوپرزوم شبیه به دوربینی چون SX260 HS. بلکه از آن هایی که شباهت بیشتر با دوربین های رده ی Bridge چون Nikon LZ20 دارند. در حقیقت دوربینی چون SX40 HS و مدل های پیشین آن هم در همین رده قرار می گیرند، هرچند که شباهت آن به دوربین های Bridge خیلی بیشتر می باشد. از دلایل این شباهت نخست می توان به دستگیره ی بزرگ اشاره کرد. کانن SX500 IS نیز مجهز به دستگیره ای کاملا بزرگ می باشد که در دست گرفتن دوربین را برای عکاسی در بزرگنمایی های بالاتر کاملا ساده می کند و باعث می شود که با اطمینان بیشتری آن را در دست بگیرید و در ضمن لرزش کمتری نیز داشته باشد. با این حال ابعاد آن کاملا کوچک است و به غیر از قطر، در عرض و طول حتی از SX160 IS هم کوچکتر می باشد. همچنین اگر از روبرو به دوربین نگاه کنید بشکه ی لنز آن به دلیل لنز غول پیکری که درون آن قرار گرفته همواره بیرون زده است. بطور کلی باید بگوییم که زوم اپتیکال ×30 (معادل 24 تا 720 در قطع فول‌فریم) لنز این دوربین با سر واید 24‌میلی‌متری آن، به‌همراه سیستم لرزشگیر (تثبیت‌کننده‌ی تصویر) این لنز، اجازه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری با کادرهای باز و بسته را بخوبی  میدهد، و  سوژه‌های دور و نزدیک  و در انواع شرایط نوری کختلف در چنگ شما خواهد بود.

لنز SX500 فواصل کانونی 24-720 میلی متر را پوشش می دهد. بدین معنی که لنز بسیار وایدی است و می تواند میدان دید خیلی گسترده ای را در بر بگیرد. در عین حال در زوم کامل توانای ارائه ی بزرگنمایی تا 30 برابر را دارد که بسیار عالیست و در سطح سوپرزوم ترین دوربین های دنیا قرار می گیرد. این در حالیست که دوربینی چون SX40 HS توانایی زوم 35 برابر را دارد. طبق انتظاری که داشتیم این دوربین دارای لرزش گیر اپتیکال نیز هست تا بتواند لرزش دست را به نحو خیلی خوبی جبران نماید و همواره بتوانید عکس هایی شارپ تهیه کنید. کمینه ی نسبت کانونی این لنز، f/3.4-5.6 می باشد که کاملا معمولی و استاندارد است. همانند SX40 HS عملکرد ماکرو لنز این دوربین هم فوق العاده است به طوری که می تواند از فاصله ی 1 سانتی متری بر روی هر سوژه ای فوکوس کند.

 

مشخصات دوربین عکاسی کانن پاورشات SX500 IS

  • تاریخ معرفی به بازار: Aug 21, 2012
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 میلی متر)
  • پیکسل های موثر : 16 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 24–720 میلی متر
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی: اطلاعاتی موجود نیست
  • بازترین دیافراگم : F3.4–5.8

 

میخواهیم درباره قبل این دوربین یا سنسور آن صحبت کنیم. از لنز که بگذریم این دوربین مجهز به سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی از نوع CCD می باشد و از پردازشگر DIGIC 4 بهره می برد. چنین ترکیبی را معمولا می توانستیم بر روی دوربین های کانن سال 2010 ببینیم. البته با کمی رزولوشن پایین تر. اما در سال 2012 احتمالا دوربین باید کمی در رده ی ارزان قیمت قرار بگیرد تا چنین ترکیبی را بر روی آن ببینیم. با این حال همین سنسور تصویر نیز می تواند عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و به خصوص تفکیک جزئیات بالایی را ارائه دهد. حساسیت آن نیز فقط تا 1600 بالا می رود که کاملا معمولیست. در ضمن این سنسور تصویر و پردازشگر امکان ضبط ویدیویی 720p HD را هم برای این دوربین فراهم آورده اند.

این دوربین مجهز به نمایشگر 3 اینچی 461000 نقطه ای است که سایز و کیفیت خیلی مناسبی دارد. اما نکته ی خیلی خوب درباره ی این دوربین، پیچ تنظیم مودهای عکاسی آن است که در قسمت بالا قرار گرفته و از آن طریق می توانید مودهای مختلف از مود عکاسی تمام اتوماتیک iA یا خودکار هوشمند گرفته تا مودهای دستی P,A,S,M را انتخاب کنید. بدین ترتیب اگر خواستید خلاقانه تر عکاسی کنید این دوربین کاملا به کار شما می آید. فلاش بالا جهنده با برد 5 متر نیز گزینه ی خیلی خوبی برای عکاسی از سوژه ها در شرایط تاریکی می باشد. همانطور که گفتیم  این دوربین می‌تواند با کیفیت HD (p 720) و صدای استریو فیلم‌برداری کند. خصوصیت خوب دیگری که در این دوربین وجود دارد این است که امکان استفاده از زوم دوربین در هنگام فیلم‌برداری وجود دارد و یک کلید کمک‌کننده به کادربندی، در حالت زوم بالا، باعث می‌شود تا تصاویری دقیق از سوژه‌ها گرفته شود.

درباره باتری این دوربین اطلاعاتی میدهیم. انرژی این دوربین از طریق باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ تامین می شود که طبق استانداردهای CIPA در هر بار شارژ کامل توانایی پشتیبانی برای گرفتن تا 195 عکس را دارد. عکس ها و فیلم ها نیز بر روی کارت حافظه ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می شوند.

به هر صورت همانطور که گفتیم، SX500 IS دوربین نسبتا ارزان قیمت سوپرزوم دیگری از کانن است که مناسب افراد با بودجه ی کم که به توانایی زوم 30 برابر این دوربین بعلاوه ی ظاهر و امکانات عکاسی دستی آن علاقه دارند می باشد. این دوربین قابلیت نصب فلاش خارجی ندارد ولی فلاش داخلی ان تا 5 متر میتوان سوژه ها را بخوبی روشن کند.

مشخصات فنی Canon PowerShot SX500 IS

 

تقدم دیافراگم دارد
مشخصات باتری Lithium-Ion NB-6L شارژر و باتری
نوع باتری مجهز به باتری پک
فلاش داخلی دارد
عمر باتری (CIPA) 195
ابعاد 104 x 70 x 80
جبران نوردهی ±2 (at 1/3 EV steps)
نصب فلاش ندارد
تنظیمات فلاش Auto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش 5.00 متر
عکاسی پیاپی 0.8 فریم در ثانیه
موقعیت یاب GPS ندارد
خروجی HDMI ندارد
اندازه نمایشگر 3″
تصویر زنده Live View دارد
فاصله ماکرو 1 سانتی متر
نورسنجی دستی دارد
رزولوشن تصویر 4608 x 3456
حداکثر سرعت 1/1600 ثانیه
روش های نورسنجی Multi Center-weighted Spot
کیفیت ضبط صدا استریو
حداقل سرعت شاتر 15 ثانیه
فرمت فیلم H.264
خرده فروشی اطلاعاتی موجود نیست
ژیروسکوپ دارد
کنترل از راه دور ندارد
دقت صفحه نمایش 461,000
سایز صفحه نمایش 3″
نوع صفحه نمایش TFT Color
ضد آب ندارد
عکاسی خودکار دارد (2 یا 10 ثانیه)
کیفیت پخش صدا مونو
نوع کارت حافظه SD/SDHC/SDXC
صفحه نمایش لمسی ندارد
تقدم شاتر دارد
خصوصیات USB USB 2.0 (480 مگابایت در ثانیه)
رزولوشن فیلم 1280 x 720 (25 fps),
نوع چشمی ندارد
وایرلس Eye-Fi
ابعاد حسگر (6.17 x 4.55 میلی متر)
ایزو Auto 80
بیشینه دیافراگم 30×
پردازشگر تصویر Digic 4
خصوصیات LCD ثابت
دقت حسگر 17 مگاپیکسل
دقت موثر حسگر 16 مگاپیکسل
زوم اپتیکال 30×
زوم دیجیتال دارد (4X)
سطوح کیفیت JPEG Superfine, fine
فاصله کانونی 24–720 میلی متر
فرمت غیر فشرده ندارد
فوکوس دستی دارد
نسبت ابعاد عکس 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
نوع حسگر CCD
نوع لرزشگیر اپتیکی
تاریخ معرفی Aug 21, 2012
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X