حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین موبایل نوت ۵ جزو سه دوربین برتر گوشی هوشمند در جهان به شمار میرود.

 

در ابتدا باید بگوییم  اگرچه این امر بر هیچ‌کس پوشیده نمی باشد که گوشی گلکسی نوت ۵ یک دوربین فوق‌العاده دارد، اما اکنون کیفیت خوب آن رسما تایید شده می باشد. DxOMark اعلام کرده که فبلت مورد علاقه‌ی همه دوربینی دارد که سومین دوربین برتر در بازار به حساب می‌آید. کمپانی DxOMark در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار پردازش تصویر فعالیت دارد. در وب‌سایت این کمپانی هم دوربین‌ها و لنزها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گفتنیست نوت ۵ در زمینه‌ی حفظ جزییات امتیاز بالایی گرفته می باشد و تصاویری که ثبت می‌نماید بیشترین وضوح را دارا هستند.

قابل ذکر است که کمپانی  DxOMark یک مرجع مهم برای مقایسه‌ی کیفیت تصاویر می باشد. مقایسه‌ای که آنها از کیفیت دوربین دستگاه‌های مختلف ارایه می‌دهند، هم بی‌طرفانه و هم دقیق و جامع است. آنها به دوربین گلکسی نوت ۵ امتیاز ۸۶ داده‌اند که کمی پایین‌تر از امتیاز گلکسی S6 اج پلاس و سونی اکسپریا Z5 می باشد. دوربین این دو گوشی هر یک با کسب امتیاز ۸۷ بهترین دوربین‌های گوشی هوشمند از دیدگاه کمپانی DxOMark می باشند.

شایان ذکر است چه چیزی دوربین گلکسی نوت ۵ را شگفت‌انگیز می‌کند؟ کمپانی DxOMark به توانایی دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این دستگاه در حفظ تعادل میان کنتراست و نوردهی اشاره می‌نماید. فرقی هم نمی‌کند که شرایط نوری محیط ایده‌آل باشد یا خیر. نوت ۵ یک ویژگی دارد که به کمک آن شرایط محیطی با نور بالا را تشخیص می‌دهد و حالت HDR را فعال می‌کند تا بتواند جزییات را ثبت کند. البته آنها به این نکته هم اشاره می‌نمایند که رنگ سفید در نور کم تا حدودی به زردی یا صورتی شبیه می باشد.

در پایان باید بگوییم  نوت ۵ در زمینه‌ی حفظ جزییات امتیاز بالایی گرفته است و تصاویری که ثبت می‌کند بیشترین وضوح را دارند. به نظر می‌رسد گوشی گلکسی نوت ۵ قدرت ماندگاری در بازار و ادامه به رقابت در سال ۲۰۱۶ را دارد. هرچند این دستگاه قدرتمندترین سخت‌افزارهای بازار را ندارد، اما عملکرد خوبی نشان داده می باشد.

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع : دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X