حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین موبایل LG G5 دوقلوهایی در کنار یکدیگر

 

در ابتدا باید بگوییم در نهایت مدتی پیش  LG هم‌ زمان با آغاز کنگره‌ی جهانی موبایل امسال (MWC 2016) گوشی جدید خود LG G5 را معرفی نمود. کمپانی ال‌جی برای پرچم‌ دار سال گذشته‌ی خود یعنی  G4 در زمینه‌ی دوربین آرزوهای بزرگی در سر داشت و به نظر می‌رسد امسال هم تلاش داشته دوربین G5 را به یکی از نقاط قوت آن تبدیل نماید. ولی آیا دوربین G5 آن‌قدر که ال‌جی نشان می‌دهد جذاب می باشد ؟

گفتنیست مدت زمانی قبل  از معرفی LG G5 تقریبا مطمئن شده بودیم که این گوشی هوشمند به دو دوربین پشت مجهز خواهد بود ولی شک داشتیم که هدف از اضافه کردن این دوربین کمکی دوم چیست. ولی حال با اطمینان می‌توانیم هدف از این کار را بگوییم: اضافه کردن یک دوربین کمکی دوم! بله در عمل دوربین دوم ال‌جی G5 چیزی بیش از یک دوربین کمکی با لنز واید نمی باشد. البته در اختیار داشتن یک لنز واید می‌تواند برای بسیاری از افراد به‌ویژه عکاسان منظره نعمت بزرگی باشد  اما برخلاف انتظار ما فناوری جدیدی پشت دوربین دوتایی LG G5 قرار نگرفته است.

قابل ذکر است که کمپانی ال‌جی صحبتی زیادی در مورد مشخصات فنی دقیق دوربین‌های G5 نمی‌کند. سبب این مسئله روشن است چرا که دوربین اصلی G5 با یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی، دیافراگم ۱٫۸، فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال هرچند هنوز هم مشخصات خوبی دارد ولی حداقل روی کاغذ هیچ تفاوتی با دوربین G4 نمی‌کند. نمونه عکس‌هایی هم که تاکنون توسط این دوربین ثبت شده تفاوت زیادی را با عکس‌های G4 نشان نمی‌دهد. در مورد دوربین کمکی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۴ هم شاید تنها نکته‌ی قابل‌ اعتنا همان لنز وایدی هست که طبق ادعای کمپانی  ال‌جی زاویه‌ی دیدی برابر با ۱۳۵ درجه را داراست.

شایان ذکر است  کمپانی ال‌جی در طراحی رابط کاربری دوربین G5 تلاش نموده استفاده از دو دوربین را به تجربه‌ای یکپارچه تبدیل نماید. بدین‌ ترتیب که با شروع از دوربین با لنز واید و زوم کردن به جلو هرگاه محدوده‌ی تصویر منطبق با زاویه‌ی دید لنز استاندارد شود G5 به‌صورت خودکار به دوربین اصلی سوییچ خواهد نمود. ولی به نظر نمی‌رسد در عمل نتیجه‌ی این شیوه عکس‌هایی یکدست و یکپارچه از کار درآید؛ چرا که ظاهرا اوج تکنولوژی به‌کاررفته در آن استفاده از زوم دیجیتال است! چیزی که ما هیچ‌گاه استفاده از آن را توصیه نمی‌ک نماییم. تصور کنید هنگام زوم کردن از حالت واید به نرمال دو عکس بگیریم که یکی درست یک پله پیش از سوییچ کردن به دوربین اصلی باشد و دومی درست پس از سوییچ کردن به دوربین اصلی. عکس اول یک تصویر ۸ مگاپیکسل با استفاده از زوم دیجیتال خواهد بود و تصویر دوم یک تصویر ۱۶ مگاپیکسل بدون استفاده از زوم دیجیتال. به نظر نمی‌رسد این دو عکس ازنظر کیفیت شباهت زیادی به هم داشته باشند.

در پایان باید بگوییم درهر صورت توصیه ما این می باشد که اگر تصمیم گرفتید گوشی LG G5 را خریداری نمایید خیلی به قابلیت زوم رابط کاربری دوربین آن اعتماد نکنید؛ مگر این‌که کمپانی  ال‌جی از یک فناوری سری استفاده کرده باشد که ما از آن مطلع نیستیم.اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X