حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین Canon Powershot A3300 IS مناسب استفاده روزانه با امکانات خوب

امروز میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن را بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما همراهان همیشگی سایت عکاسی قرار بگیرد.دوربین Canon Powershot A3300 IS یک دوربین کامپکت کوچک با سنسور رزولوشن بالای 16 مگاپیکسلی است، لنز واید 28 میلی‌متری با توانایی زوم 5X، نمایشگر 3 اینچی و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال می‌باشد. با ویژگی‌هایی که این دوربین دارد کاملا مناسب کاربران عادی که به دوربینی کوچک و جمع و جور، با کاربری ساده، قیمت مناسب و کیفیت خوب نیاز دارند می‌باشد. سه دوربین A3100, A3200, A3300 از نظر فن‌آوری در صدر مدل‌های سری خود قرار می‌گیرند. کیفیت ساخت به نظر می‌رسد که همانند دیگر دوربین‌های در این گستره‌ی قیمت باشد در قسمت بالای دوربین یک پیچ تنظیم آشنا دیده می‌شود که امکان دسترسی سریع به شوتینگ مودها و عملکردهایی چون Video, Scene Modes, Landscape, Easy Mode علاوه بر مودهایی چون Standard Auto و Program Mode را فراهم می‌آورد. در Standard Auto می‌توانید همه‌ی عملکردها را به دوربین واگذار کنید و این در حالی است که در Program Mode قابلیت‌های تنظیمات دستی بیشتری به شما داده می‌شود.

در این دوربین اگر از پیچ تنظیم آیکونی را انتخاب کنید که به شکل دو دایره‌ی در هم است، می‌توانید به شش مود جلوه‌های ویژه شامل Posterize, Super Vivid, Toy Camera , Miniature و یک Black & White دسترسی پیدا کنید. یک مود Fish Eye هم وجود دارد که کاملا می‌تواند جذاب و کارآمد باشد به خصوص اگر بخواهید عکس‌های پرتره طنز بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این دوربین Live View Control Mode آن می‌باشد. وقتی بر روی این مود بروید سه لغزنده بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند که از طریق آن می‌توانید پارامترهایی چون کنتراست، غلظت رنگ یا Saturation و دمای رنگ یا Color Temperature را تغییر بدهید. معمولا دوربین در هنگام عملکردهای مختلف صداهای مختلفی را تولید می‌کند. برای مثال موقع فوکوس شدن صدای بیپ شنیده می‌شود. کانن یک مود Discreet یا مود سکوت را برای این دوربین تعیین کرده است که بدین ترتیب وقتی به روی آن می‌روید تنها صدایی که از آن شنیده می‌شود صدای شاتر دوربین خواهد بود.

نمایشگر 3 اینچی دوربین Canon A3300 IS در قسمت پشت آن قرار گرفته و متمایل به سمت چپ ساخته شده است. این استایلی است که تقریبا همه‌ی دوربین‌های کامپکت امروزی به آن شکل ساخته می‌شوند. دکمه‌های کنترل همگی در سمت راست نمایشگر قرار گرفته‌اند. عملکرد دکمه‌ها با برچسب‌هایی بر روی آن‌ها مشخص شده است و کاملا واضح می‌باشد. اما نمایشگر کیفیت 230,000 نقطه ای دارد که برای دوربینی در چنین رده و قیمتی مناسب است.

Canon Powershot A3300 IS از کارت‌های حافظه‌ی SD و MMC پشتیبانی می‌کند. تنها تفاوت این دو نوع کارت حافظه یکی در این است که کارت حافظه ی SD دارای یک زبانه ی قفل بر روی آن می‌باشد و MMC این زبانه را ندارد. و این در حالی است که عموما ظرفیت‌هایی که حافظه‌های SD ارایه می‌دهند بیشتر است. این دوربین مجهز به پردازنده‌ی DIGIC 4 کانن می‌باشد. فرق این پردازنده با پردازنده که در سال 2008 معرفی شد با پردازنده‌های قدیمی‌تر در سرعت پردازش عکس‌ها، کاهش نویز بهتر و ارایه‌ی توانایی فیلم‌برداری Full HD به دوربین است.

در کل درباره‌ی کیفیت عکس دوربین Powershot A3300 IS باید گفت که اصولا هرچه رزولوشن سنسور بالاتر می‌رود به دلیل تراکم بیشتر پیکسل‌ها نویز نیز باید افزایش پیدا کند. خبر خوب این است که کانن کاملا با این نوع نویز آشنا است و در دوربین A3300 IS سعی در کاهش آن داشته است. کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین خوب است. هرچند که گاهی اوقات به نظرمان با over exposure یا نوردهی زیاد مواجه بودیم. این دوربین به خوبی از پس نویز بر می‌آید به طوری که تا ایزو 400 خبری از نویز نبود. در ایزو 800 نویز بیشتری مشاهده می‌گردد و از غلظت رنگ‌ها به خصوص در رنگ بنفش کاسته می‌شود. کاهش کیفیت عکس در ایزو 1600 شدیدتر است. این دوربین عملکرد ماکرو خیلی خوبی هم دارد به طوری که به راحتی بر روی سوژه‌هایی به نزدیکی 3 سانتی متر فوکوس می‌کند. A3300 IS مجهز به باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ می‌باشد. با هر بار شارژ کامل آن شما قادر به گرفتن تا 230 عکس خواهید بود.

نتیجه گیری

Canon Powershot A3300 IS یک دوربین با قیمت مناسب و امکانات خوب می‌باشد که از نوع point to shoot یا نشانه و عکس است. کافی است که در مود کاملا اتوماتیک دوربین را به سمت سوژه نشانه بروید و دکمه ی شاتر را بفشارید تا تمام تنظیمات نوردهی و فوکوس به درستی انجام شود و با کیفیت ترین عکس بدست آید. اینک این دوربین قابلیت فیلم برداری بسیار با کیفیت 720p HD را هم دارد که ضبط ویدیویی بسیار با کیفیتی به حساب می‌آید. این دوربین مناسب کاربرانی است که به دوربینی کوچک و با کیفیت برای استفاده‌های روزانه نیازمند هستند. از رقبای اصلی آن می‌توان به Canon Powershot A3100 IS، Fujifilm Finepix Z800 EXR، Nikon Coolpix S3100، Olympus FE-5030 و Sony Cybershot DSC-T77 اشاره کرد.

منبع دیجیکالا

 

http://adorama.ir/product/canon-powershot-a3300-is/

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X