حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین Fujifilm Finepix XP80 برای عکسبرداری در شرایط سخت

فوجی‌فیلم شناخته‌شده، یک شرکت چندملیتی عکاسی ژاپنی است که نام کامل آن Fujifilm Fujifuirumu Kabushiki-kaisha است که در توکیو تأسیس شد.
بیشتر فعالیت‌های فوجی‌فیلم درزمینهٔ توسعه و تولید و فروش و خدمات فیلم‌های رنگی و دوربین‌های دیجیتال و وسایل ظهور عکس، کاغذ رنگی، مواد شیمیایی ظهور و سایر وسایل عکاسی است.
خبر خوبی برای عکاسان داریم. برای آنانی که می خواهند بتوانند در هر شرایطی دوربینشان را همراه داشته باشند تا بتوانند از موقعیت ها و لحظات مختلف زندگی خود عکس بگیرند ، کمپانی فوجی فیلم Fujifilm  دوربین منحصر به فرد و فوق العاده ای را معرفی کرده است که ضد آب، ضد ضربه، ضد یخ زدگی و ضد غبار و خاک است و می تواند همیشه و همه جا همراه شما باشد. اصولا فوجی در این زمینه پرچمدار است. 

دوربین عکاسی فوجی فیلم XP80

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 15, 2015
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر : 16 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 28–140 mm
  • نوع سنسور : CMOS
  • قیمت جهانی: $229
  • بازترین دیافراگم : F3.9–4.9

 

معرفی XP80

کسانیکه عکاسی در شرایط سخت انجام میدهند و احتمالا دوربین عکاسی خود را در چنین شرایطی از دست داده اند این مقاله مطالعه نمایند. اکنون قصد معرفی یکی دیگر از مدل‌های Xp، یکی از موردعلاقه‌ترین سری دوربین‌های ضد آب، ضدضربه، ضد سرما و ضد نفوذ ذرات ریز بازار به نام فوجی فیلم XP80 راداریم. سری XP دوربین‌های فوجی فیلم قطعاً یکی از پرطرفدارترین دوربین‌های مقاومی هستند که تابه‌حال ساخته‌شده است. یکی از دلایل آن ارگونومی و طراحی این دوربین‌ها می‌باشد. اکنون فوجی فیلم  یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های سری XP خود به نام XP80 را معرفی کرده است که از سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی CMOS و توانایی ضبط ویدیویی 1080 Full HD بهره می‌برد. XP80 به رنگ‌های بسیار جذاب نقره‌ای، مشکی، آبی، زرد و بنفش ساخته‌شده است.

XP80 یعنی ضد آب

این دوربین تا عمق 15  متری ضد آب، تا افتادن از ارتفاع 1.7  متری ضدضربه، تا دمای -10 درجه‌ی سانتی‌گراد ضد سرما و همچنین در برابر نفوذ ذرات ریزی چون شن و ماسه هم مقاوم می‌باشد. این دوربین مناسب کوهنوردان، ورزشکاران، ماجراجویان و طبیعت گردان ساخته‌شده است.

 

بدنه XP80

همان‌طور که گفتیم، فوجی فیلم با سری XP خود تجربه‌ی بسیار خوبی در ساخت دوربین‌های مقاوم دارد. سری XP این کمپانی را به‌علاوه‌ی سری Tough کمپانی المپوس می‌توان دو برند خیلی پرطرفدار این نوع دوربین‌ها دانست. هرچند که Pentax هم دست کم دریکی دو سال اخیر محصولات خیلی خوبی را به بازار عرضه کرده است. به‌خصوص دوربین‌های سری WG آن فوق‌العاده هستند. اما طراحی دوربین‌های سری XP بسیار دوست‌داشتنی است.

قسمت بزرگ قاب لنز آنکه در قسمت بالا و سمت راست قرارگرفته تا حد زیادی ما را به یاد پنجره‌ی کشتی‌های قدیمی که در کارتون‌ها دیده بودیم می‌اندازد. یا شاید هم تیوب‌های نجاتی که به قسمتی از آن‌ها طنابی متصل بود و ملوانان در آب می‌انداختند، این به‌نوعی به کاربری دوربین هم اشاره دارد. اینکه به‌راحتی می‌توانید بر روی ساحل و در میان امواج آب از آن استفاده کنید و یا حتی در هنگام غواصی هم با آن عکس بگیرید.  این دوربین 210 گرم وزن دارد و در ابعاد 104.1×66.5×25.9 میلی‌متر است. دکمه خاموش و روشن و دکمه فیلم‌برداری و شاتر در بالای دوربین کنار هم قرار دارند. فلاش دوربین کنار لنز قرار دارد. قسمت راست دوربین از جنس پلاستیک مانند دسته‌ای است که به‌راحتی دوربین را در دست بگیرید. طراحی دوربین به‌گونه‌ای است که اگر دستکش هم در دست داشته باشید به‌راحتی با این دوربین می‌توانید کارکنید.

 

لنز XP80

همگی میدانیم که کیفیت تصویر خروجی با لنز دورین رابطه مستقیم دارد. لنز XP80 بافاصله کانونی 28-140 و محدوده دیافراگم F/3.9-4.9 دارای بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 2 برابر است. این لنز دارای لرزشگیر تصویر است و شما در هر شرایطی که باشید مثلاً در حال راه رفتن یا دویدن می‌توانید با کمترین لرزش عکاسی و فیلم‌برداری کنید. این لنز دارای فوکوس اتوماتیک است، حداقل فاصله فوکوس نرمال آن 60 سانتی‌متر و فوکوس در حالت ماکرو آن 9 سانتی‌متر است. لنز فاقد محافظ می‌باشد ولی آن‌قدر در عمق بدنه ساخته‌شده که آسیبی به آن وارد نشود.

 

عکس‌برداری با XP80

مهمترین وظیفه یک دوربین عکسبرداری است. همان‌طور که گفتیم حسگر این دوربین از نوع CMOS با دقت 17 و دقت مؤثر 16.4 مگاپیکسل است. ابعاد این حسگر 1/2.3 اینچ با رزولوشن 4608×3456 با فرمت JPEG است.
حداکثر و حداقل سرعت شاتر این دوربین 1/2000 و 4 ثانیه است. حساسیت آن از 100 شروع می‌شود و تا 6400 بالا می‌رود. زمان‌سنج خودکار 2 و 10 ثانیه و عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه و تکنولوژی تشخیص چهره از دیگر قابلیت‌های این دوربین است. با این دوربین در فضای باز مثل کوه، جنگل، ساحل و غیره عکس‌های فوق‌العاده خوبی می‌توان گرفت و به دلیل بدنه مقاوم مناسب کوهنوردان، ورزشکاران، طبیعت گردان و ماجراجویان است.

 

فیلم‌برداری با XP80

بسیاری از افراد دوربین عکاسی را بخاطر فیلمبرداری تهیه میکنند. XP80 قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD با حداکثر سرعت فیلم  60 فریم بر ثانیه را دارد که عالی است. فیلم‌ها در فرمت H.264 ضبط می‌شوند. همچنین با استفاده از پورت HDMI می‌توانید دوربین را به تلویزیون های دیجیتال خانگی متصل کنید. خروجی HDMI و خروجی USB از دیگر امکانات این دوربین است. این دوربین دارای میکروفون داخلی و اسپیکر داخلی است.

صفحه‌نمایش XP80

 

اهمیت صفحه نمایش به اندازه اهمیت تصویر خوب حائز اهیمت است. صفحه‌نمایش XP80 از نوع TFT LCD در اندازه 2.7 اینچ با دقت  460,000 نقطه  با پوشش ضد انعکاسی است. این دوربین دارای تصویر زنده Live View است. تصاویر گرفته‌شده با این دوربین بر روی کارت SD ذخیره می‌شود.
XP80 برخلاف XP150 فاقد موقعیت‌یاب GPS است ولی یک امکان دیگر دارد که XP150 ندارد، آن‌هم تکنولوژی بی‌سیم از نوع WiFi است.
باتری این دوربین یون لیتیوم استاندارد از نوع NP-45S است.

 

همچنین باید بگوییم که شارژ باتری دوربین از طریق اتصال خود دوربین به برق امکان پذیر است و شارژر اضافه ای همراه دوربین نیست. روی لبه ی بالای دوربین دکمه ی پاور ، دکمه ی شاتر و دکمه ی اختصاصی فیلمبرداری  تعبیه شده است و این امر عملا کار با دوربین را بسیار ساده می سازد.

 

 

نتیجه‌گیری

دوربین‌های سری XP شرکت Fujifilm دوربین‌های ضد آب و مقاومی هستند. XP80 هم یکی از دوربین‌های خوب این سری است که به دلیل بدنه مقاوم و طراحی خوب و کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری بالا مناسب برای عکاسان تازه‌کار و حتی حرفه‌ای است.

با این دوربین می‌توانید به‌راحتی در کوه، جنگل، صحرا، ساحل و طبیعت در شرایط آب و هوایی مختلف، حتی بارانی و برفی عکس‌ها و فیلم‌های فوق‌العاده خوب بگیرید.

 

قابلیت های Fujifilm Finepix XP80

  • دارای حسگر CMOS 16.4  مگا پیکسلی به اندازه 1/2.3 اینچ
  • دارای لنز 28 – 140 میلیمتری با زوم 5 برابری و دامنه ی دیافراگم F3.9 (Wide) – F4.9 (Telephoto)
  • دارای بدنه ی ضد آب تا عمق15متری، ضد ضربه تا ارتفاع 1.7 متری و ضد یخ تا دمای -10 درجه سانتیگراد
  • دارای صفحه نمایش 2.7 اینچی با دقت 230000 نقطه با پوشش ضد انعکاسی
  • توانایی اتصال به WiFi برای کنترل از راه دور دوربین
  • توانایی فیلمبرداری فول اچ دی  Full HD با رزولوشن 1920×1080

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X