حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین Panasonic Lumix DMC-FH8 شیک و خوش ساخت و با کیفیت

همانطور که میدانید شرکت های مختلف دوربین های خود را در کشورهای مختلف با اسامی مختلفی نامگذاری میکنند. دوربین پاناسونیک FH8 را در اروپا به نام FS45 هم می‌شناسند. شما قبلا مقاله مادرباره دوربین FH5 خوانده اید و همانطور که پیشتر درباره‌ی دوربین FH5 هم توضیح داده بودیم، FS در حقیقت مخفف واژه‌ی Fashionable & Stylish است، به معنی استایلیش و مد پسند بودن. به این معنی که FH8 یا همان FS45 دوربینی خیلی شیک و مد پسند است. این دوربین واقعا زیباست. بدنه‌ی آن از استیل خش دار ساخته شده، تنوع رنگی و رنگ آمیزی زیبایی دارد، گوشه های آن گرد ساخته شده، و از همه مهم تر اینکه با قطر تنها 19 میلی متر، یکی از باریک ترین دوربین های کامپکت ساخته شده تا به این تاریخ می‌باشد. لبه های دوربین نیز از استیل نقره‌ای رنگ کاملا براق ساخته شده است که کنترل هایی چون سویچ پاور، دکمه‌ی شاتر و دکمه‌ی Rec بر روی آن قرار دارند، لوگوی این دوربین نیز به زیبایی هرچه تمام تر به صورت برجسته در آن قسمت حک شده است. حقیقتا FH8 یکی از زیباترین دوربین هاییست که دیده ایم و از همه لحاظ حس زیبایی شناختی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. با ابعاد 96X57X19 میلی متر نیز به راحتی در کف دست شما جای می‌شود و در تنگ ترین جیب های شما فرو می‌رود.
این دوربین نسبت به مدل FH5 پیشرفت خیلی خوبی داشته است. Panasonic Lumix DMC-FH8 مجهز به سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی CCD می‌باشد که اگر با آن در شرایط نوری خوبی عکاسی کنید، می‌تواند جزئیات فراوانی را به شما نشان دهد و قدرت تفکیک بسیار خوبی دارد. ایزو یا حساسیت سنسور نیز تا 6400 بالا می‌رود. فلاش داخلی FH8 نیز یکی از قدرتمندترین فلاش هایی است که تا به حال بر روی دوربین های کامپکت دیده ایم و تا برد 5.6 متری را پوشش می‌دهد.

مشخصات دوربین عکاسی پاناسونیک Lumix DMC-FH8

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 9, 2012
  • اندازه سنسور : (6.08 x 4.56 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 24–120 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F2.5–6.4
از سنسور تصویر که بگذریم لنز اهیمیت بسیار زیادی در خلق کیفیت خوب در تصویر دارد. همانطور که میدانید  FH8 واقعا لنز خوبی دارد. این لنز فواصل کانونی معادل 24-120 میلی متر را پوشش می‌دهد که توانایی زوم 5 برابر را فراهم می‌آورد. نخست اینکه حالت واید 24 میلی متر واقعا بهترینی است که بر روی دوربین های غیر DSLR دیده ایم. این لنز به راحتی می‌تواند میدان دیدی کاملا گسترده را پوشش دهد تا بتوانید در یک کادر و یک عکس، تصویر یک چشم انداز گسترده‌ی طبیعی را ثبت کنید. میدان دیدی که این لنز در حالت واید به شما می‌دهد درست شبیه به میدان دیدیست که یک لنز 15 میلی متر بر روی یک دوربین DSLR غیر فول فریم یا یک لنز 24 میلی متر بر روی یک دوربین DSLR فول فریم فراهم می‌آورد. زوم 5 برابر هم برای گرفتن عکس های پرتره مناسب است. اما از حالت واید بسیار خوب آن که بگذریم، کمینه‌ی نسبت کانونی این لنز در حالت واید، f/2.5 می‌باشد که فوق العاده است. به معنی ساده تر اینکه شما می‌توانید در شرایط نوری ضعیف و تاریک، با سرعت شاتر بالاتری عکاسی کنید. اصولا به چنین لنزی؛ لنز سریع می‌گویند. بعلاوه رسیدن به عمق میدان کم را هم راحت تر می‌کند. این لنز مجهز به فن آوری لرزش گیر اپتیکال هم می‌باشد که بدین ترتیب باعث می‌شود حتی اگر در حال عکاسی با سرعت های شاتر پایین یا زوم زیاد هم دست شما لرزید عکس تار نگردد. کمینه‌ی فاصله‌ی فوکوس ماکرو نیز لنز نیز 4 سانتی متر است که برای عکاسی از سوژه های بسیار کوچک عالیست.
بسیاری از دوربین های عکاسی حالت عکاسی مناسبی ندارند. یا د رحالت اتوماتیک شرایط خوبی را در تصویر ثبت نمیکنند. با این وجود اما عکاسی با پاناسونیک FH8 نیز کار بسیار ساده و بدون زحمتی است. کافی است که آن را بر روی مود عکاسی intelligent Auto یا همان خودکار هوشمند قرار دهید، دوربین را به سوی سوژه نشانه روید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا همواره بهترین و با کیفیت ترین عکس برای شما گرفته شود. این در حالی است که اگر از مود عکاسی Scene استفاده کنید، می‌توانید از بین مودهای مختلف انتخاب کنید و مثلا با استفاده از مود صحنه‌ی پانوراما، به سادگی هرچه تمام تر عکس های کاملا عریض پانوراما تهیه نمایید. بعلاوه این دوربین توانایی ضبط ویدیویی 720p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را هم دارد. فیلم‌ها با صدای مونو ضبط می‌گردند. اما کابل HDMI برای اتصال به HDTV وجود ندارد. تنها فشردن دکمه‌ی قرمز رنگ Rec در بالای دوربین برای شروع ضبط ویدیویی کافیست و سپس برای قطع فیلم برداری نیز دوباره باید همان دکمه را بفشارید. این دوربین مجهز به نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن استاندارد 230,000 پیکسل می‌باشد که عمل کادر بندی و تماشای عکس‌ها را باید از طریق آن انجام دهید. FH8 مجهز به باتری لیتیومی قابل شارژ می‌باشد که در هر بار شارژ کامل توانایی تامین انرژی برای گرفتن تا حدود 260 عکس را دارد. عکس‌ها و فیلم‌ها بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌شوند.
به هر صورت همانطور که گفتیم، FH8 دوربین دیگری از سری دوربین های شیک و استایلیش پاناسونیک می‌باشد که با دارا بودن قطر بدنه‌ی تنها 19 میلی متر یکی از باریک ترین دوربین های کامپکت ساخته شده تا به این تاریخ است. بدنه فوق العاده زیبا، خوش ساخت و مستحکم است و به جرئت می‌توان گفت که یکی از خوش ساخت ترین و شیک ترین دوربین های ساخته شده تا به این تاریخ می‌باشد. امکانات و ویژگی هایی نیز که ارائه می‌کند خیلی خوب است. مثلا لنز واید 24 میلی متر آن با f/2.5 فوق العاده است. سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی، ضبط ویدیویی 720p HD و مود عکاسی intelligent Auto را نیز باید به آن‌ها بیفزایید. در آینده سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری را درباره‌ی این محصول ارائه دهیم.
http://adorama.ir/product/panasonic-lumix-dmc-fh8/

مشخصات فنی Panasonic Lumix DMC-FH8

تقدم دیافراگم ندارد
مشخصات باتری Lithium-Ion rechargeable battery & charger
نوع باتری Battery Pack
فلاش داخلی دارد
عمر باتری (CIPA) 260
ابعاد 96 x 57 x 19
نصب فلاش ندارد
تنظیمات فلاش Auto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش 5.60 m
نقاط فوکوس 23
عکاسی پیاپی 1.3 fps
موقعیت یاب GPS ندارد
خروجی HDMI ندارد
تصویر زنده Live View دارد
فاصله ماکرو 4 cm
رزولوشن تصویر 4608 x 3456
حداکثر سرعت 1/1600 sec
روش های نورسنجی Multi compensation
کیفیت ضبط صدا مونو
حداقل سرعت شاتر 8 sec
فرمت فیلم MPEG-4
حداقل فاصله 50 cm
ژیروسکوپ دارد
کنترل از راه دور فیزیکی ندارد
ضد آب ندارد
عکاسی خودکار Yes (2 or 10 sec)
کیفیت پخش صدا مونو
تقدم شاتر ندارد
خصوصیات USB USB 2.0 (480 Mbit/sec)
رزولوشن فیلم 1280 x 720 (30 fps),
نوع چشمی ندارد
ابعاد حسگر (6.08 x 4.56 mm)
ایزو Auto, Hi Auto (1600-6400), 100,
بیشینه دیافراگم
خصوصیات LCD ثابت
دقت حسگر 17
زوم اپتیکال
زوم دیجیتال Yes (4x)
سطوح کیفیت JPEG Fine, Standard,
فاصله کانونی 24–120 mm
فرمت غیر فشرده ندارد
فوکوس دستی ندارد
نسبت ابعاد عکس 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
نوع حسگر CCD
نوع لرزشگیر اپتیکی
تاریخ معرفی Jan 9, 2012

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X