حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX200V ظریف دوست داشتنی

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا محصولات سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

شرکت محبوب سونی دوربین دیگری از سری سایبرشات خود به نام TX200v را  به بازار علاقه مندان به دوربین های ارزان قیمت سونی معرفی کرد. این دوربین به همراه دو دوربین ارزان قیمت تر WX70 و WX50 معرفی شده است و در زیر به اختصار مورد ارزیابی قرار میگیرد.

 

در ابتدا باید توضیح دهیم دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V دوربین  عکاسی دیگری از سری Ultra thin سونی می‌باشد. دوربین عکاسی با ابعاد 96 x 58 x 16 میلی متر که بسیار کوچک و باریک است. این دوربین عکاسی جذاب مثل همه‌ی دوربین عکاسی های سری T سونی مجهز به لنز پریسکوپی می‌باشد. بدین ترتیب که لنز در قسمت بالا و سمت راست قرار گرفته و سنسور تصویر نیز در قسمت پایین دوربین و رو به سمت بالا می‌باشد. بدین صورت دوربین عکاسی می‌تواند خیلی باریک تر ساخته شود و حتی وقت زوم کردن هم لنز از درون بدنه بیرون نمی آید. دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V از مدل پیشین خود هم کوچکتر و هم باریک تر می‌باشد و از بدنه‌ی فلزی حدود 129 گرم وزن برخوردار است.

 

گفتنیست دوربین عکاسی دیجیتال سونی  DSC-TX200V  مجهز به سنسور تصویر 18.1 مگاپیکسلی BSI-CMOS است. این سنسورها نسبت به سنسورهای معمولی CMOS حساسیت بیشتری به نور دارند و در ایزوهای بالاتر نویز کمتری تولید می‌کنند. حساسیت سنسور نیز در گستره ای از 100 تا 12,800 می‌باشد که بسیار  عالی است. به خصوص به کمک بهره گیری از پردازشگر BIONZ کیفیت تصاویر تولید شده توسط این دوربین عکاسی می‌تواند بسیار عالی باشد. ابعاد سنسور نیز همان 1/2.3 اینچ بیشتر دوربین های عکاسی کامپکت و Bridge می‌باشد. رزولوشن 18.1 مگاپیکسل هم تفکیکی بسیار عالی را در جزئیات تصویر ایجاد خواهد کرد. این دوربین عکاسی فوق العاده از  قابلیت عکاسی 3D یا سه بعدی را برخوردار است.

در ادامه باید بگوییم دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V مجهز به لنز 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر است. این لنز کمینه‌ی نسبت کانونی f/3.5-4.8 را ارایه می‌دهد که برای دوربینی با لنز پریسکوپی نسبتا خوب است. معمولا چنین دوربین هایی لنزهای خیلی سریعی ندارند و همچنین حالت واید خلی زیاد یا زوم اپتیکال خیلی قدرتمندی ارایه نمی دهند. کمینه‌ی فاصله‌ی فوکوس این لنز هم در مود ماکرو 3 سانتی متر است که بسیار عالی می باشد. حالت واید 28 میلی متر نیز میدان دید خیلی گسترده و خوبی را پوشش می‌دهد. زوم 5 برابر هم برای گرفتن عکس های پرتره  بسیار مناسب می باشد.

 

توجه داشته باید که دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V  این بار مجهز به نمایشگر 3.3 اینچی با کیفیت 1,229,760 پیکسل می‌باشد که کیفیت بسیار بالایی است. این نمایشگر از نوع لمسی می باشد تا مجبور شوید کنترل بیشتر عملکردهای دوربین عکاسی را از طریق آن انجام دهید. به خصوص فوکوس لمسی از طریق نمایشگر عملکرد بسیار کارآمد و لذت بخشی می باشد.

نکنه قابل توجه این است که دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V اصولا دوربین عکاسی Point to Shoot یا نشانه و عکس می باشد. بدین شکل که برای عکاسانی طراحی شده که عکاسی اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. کافیست که دوربین را بر روی مود عکاسی iAuto قرار دهید تا کار عکاسی شما به نشانه رفتن دوربین عکاسی به سوی سوژه و فشردن دکمه‌ی شاتر ختم شود. دوربین عکاسی  خود همه‌ی تنظیمات را برای گرفتن بهترین و با کیفیت ترین عکس انجام می‌دهد. در مود Program AE شما بیشترین اختیار را بر روی نوردهی خواهید داشت. ولی به جز این‌ها مودهای صحنه‌ی بسیار متنوع و زیادی هم بر روی این دوربین عکاسی زیبا وجود دارند که می‌توانید به صورت دستی از بین آن‌ها انتخاب نماییددوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V قابلیت  عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را دارد که عالیست. فلاش داخلی آن هم بردی در حد 3.1 متر دارد که فلاش چندان قدرتمندی نیست اما برای دوربینی در این ابعاد خود می باشد.

همانطوریکه در بالا ذکر کردیم دوربین عکاسی دیجیتال Sony Cyber-shot DSC-TX200V  قابلیت فیلم برداری 1080p Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه با صدای استریو را دارد. فیلم‌ها در فرمت های MPEG 4 و AVCHD ذخیره می‌شوند. با استفاده از پورت HDMI می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌ها را بر روی تلوزیون های دیجیتال مشاهده کنید. عکس‌ها و فیلم‌ها می‌توانند بر روی کارت حافظه های Memory Stick Duo/Pro Duo/Pro-HG Duo ذخیره گردند. البته این دوربین عکاسی فوق العاده از کارت حافظه‌ی Eye-Fi هم پشتیبانی می‌کند که بدین ترتیب می‌توانید به صورت مستقیم و بیسیم عکس‌ها و فیلم‌ها را بر روی لپ تاپ منتقل نمایید. این دوربین برای تامین انرژی از باتری لیتیوم-یونی NP-BN بهره می‌برد که از قابلیت شارژدهی تا 220 عکس برخوردار است.

 

در اینجا به ویژگی GPS و ویژگی ضد آب می‌پردازیم. دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V  مجهز به گیرنده‌ی داخلی GPS می‌باشد. با روشن کردن GPS این دوربین، موقعیت دقیق مکانی هر عکسی که می‌گیرید به همراه دیگر اطلاعات آن ثبت می‌شوند. این دوربین همچنین دوربینی ضد آب است. بدین ترتیب که می‌تواند فشار آب تا عمق 5 متری را تحمل کند. بدین ترتیب دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V را می‌توان پیشرفته ترین دوربین عکاسی ضد آب هم دانست. بعلاوه ضد نفوذ ذرات ریز و ضد سرما تا دمای -10 درجه‌ی سانتیگراد را دارد.

در پایان باید گفت دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-TX200V پیشرفته ترین دوربین عکاسی این کلاس سونی می‌باشد که از امکانات بسیار متنوع و خوبی بهره می‌برد. ااضافه بر امکانات پیشرفته در عکاسی و فیلم برداری، ضد آب، ضد سرما و ضد غبار نیز می باشد که آن را پیشرفته ترین دوربین عکاسی با چنین مشخصه هایی تبدیل می‌کند.

 

خصوصیات دوربین عکاسی سونی Cyber-shot DSC-TX200V

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 30, 2012
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 28–140 mm
  • نوع سنسور : BSI-CMOS
  • قیمت جهانی: $499.99
  • بازترین دیافراگم : F3.5–4.8

 

محصولات عکاسی سونی در سایت عکاسی

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X