حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین Sony Cyber-Shot DSC-W230 یعنی حس خوب عکاسی

بار دیگر در قصد داریم تا یکی دیگر از محصولات شرکت سونی را برای شما کاربران عزیز سایت عکاسی نقد و بررسی کنیم.سونی اخیرا دوربینی تحت نام Sony Cyber-Shot DSC-W230 معرفی و روانه بازار کرده است. پردازنده ی نوع BIONZ به کار رفته در این دوربین 12.1 مگاپیکسلی، تضمین کننده ی نویز پایین، تصویر شفاف و اجرای مناسب عکس برداری است. دامنه ی ایزوی بالا (3200) و لرزش گیر تصویر اپتیکال از نوع SteadyShot، لرزش دست شما را جبران نموده و قابلیت های تشخیص لبخند و چهره هم عکس شما را زیباتر جلوه می کنند.
گفتنیست دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 و دوربین عکاسی سونی مدل DSC-W290از جهت ویژگی ها، مشابه به هم هستند، فقط حافظه ی داخلی، سرعت عکس برداری پی در پی، زوم اپتیکال، وزن، ابعاد و سرعت شاتر آنها، کمی با هم تفاوت دارد. حافظه ی داخلی  دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 بیشتر و وزن آن، کم تراست و ابعاد ظریف تری دارد. با دوربین عکاسی فشرده ای که سونی با نام DSC-W230 ، به بازار کالاهای دیجیتال معرفی کرده است، نیازی به عکاس حرفه ای نداریم!!! این دوربین مجهز به حسگری پرقدرت، لرزش گیر تصویر اپتیکال، زوم اپتیکال 4 برابر و زوم دیجیتال 8 برابر است! از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این دوربین، می توان به Smart Auto، تشخیص لبخند، رفع قرمزی چشم اشاره نمود.

دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230  مجهز به ویژگی های بی شماری است که صحنه ی عکس برداری را با جزییات کامل مثل نور، فاصله، رنگ زمینه و سایر چیزهایی که برای یک عکس مناسب، نیاز است، روی صفحه نمایش 3 اینچی نمایش می دهد و در ضمن همه ی این ویژگی ها از طریق دستی هم قابل کنترل می باشند.
ضمنا از ویژگی های دیگر دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230   این است که حالت geo tagging دارد، به این معنی که مکان جغرافیایی عکس را در اطلاعات مربوط به آن، ذخیره می کند و شما هرگز رد عکس خود را گم نخواهید کرد.

مشخصات دوربین عکاسی سونی Cyber-shot DSC-W230

  • تاریخ معرفی به بازار: Feb 17, 2009
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 30–120 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی: indexSonySony
  • بازترین دیافراگم : F2.8–5.8

همچنین دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 ، قابلیت پخش فیلم، با این فرمت ها را دارد:mpg, JPEG1.
سرعت شاتر این مدل از دوربین سونی، از یک چهارم ثانیه تا یک هزار ششصدم ثانیه، قابل کنترل می باشد.
دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 ، قادر به پخش فایل هایی با این فرمت ها می باشد: JPEG, DPOF .DCF, MPEG1, mpg
دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 دوربین عکاسی بسیار با کیفیتی است که به تنظیمات دستی کامل، تعداد زیادی حالت های عکاسی از قبل تنظیم شده، حسگری با دقت 12.1مگاپیکسل و از نوع CCD، لرزش گیر تصویر اپتیکال که در نوع خود، بی نظیر است و محدوده ی ایزوی بالا مجهز می باشد

از دیگر کاربردهای دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-W230 این است که به کاربر کمک می کند تا عکس طبیعی تر و به واقعیت نزدیک تری از سوژه بگیرد. حتی اگر سوژه در سایه قرار گرفته باشد، دوربین، این کم نوری را جبران می کند و تصویر خوبی از آن می گیرد. رفع قرمزی چشم هم از دیگر ویژگی های این دوربین عکاسی جذاب است که به صورت خودکار تشخیص داده و رفع می شود.

گزینه های بسیار زیاد و متنوع ددوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 ، لذت عکس برداری را چندین برابر کرده است. به عنوان مثال، قابلیت تشخیص چهره که قرمزی چشم را به طور خودکار، رفع می کند، و ویژگی های حالت Intelligent Auto است که تعداد عکس های غیر قابل قبول و به درد نخور را کاهش می دهد. این دوربین مجهز به یک O.I.S یا لرزش گیر تصویر اپتیکال بسیار خوب و بی نظیر می باشد.

دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 با سیستمی که شرکت سونی روی آن گذاشته است میتوانید بهترین عکس ها را از دوستان و خانواده هایتان بگیرید
• توانایی تشخیص و رفع قرمزی چشم: رنگ قرمز چشم ها را در عکس، تشخیص می دهد و آن را اصلاح می کند.
• حالت لبخند: هوشمندانه، زمان لبخند سوژه را تشخیص می دهد و بدون معطلی، عکس را می گیرد.

 

بابت ذخیره سازی نگران نباشید . تصاویر زیبایی که با دوربین عکاسی سونی سایبرشات DSC-W230 می گیرید، در حافظه ی Duo/ Pro Duo/ Pro HG Duoذخیره می شود تا هر زمانی که تمایل داشتید، آنها را مرور و ویرایش کنید. و البته از  15 مگابایت  حافظه ی داخلی داراراست.
با ویژگی خاص و منحصر به فرد Photo Music این گوشی، پس از اینکه کلی عکس زیبا با دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230  ، گرفتید، می توانید بنشینید و آنها را به صورت پشت سر هم، همراه با پخش موسیقی، نگاه کنید و لذت ببرید. فقط کافی است که عکس ها و نوع موسیقی را انتخاب کنید،به همین سادگی.

دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 با ویژگی های خاصی که دارد به کاربران حس خوب استفاده از یک دوربین با کیفیت و گران قیمت را می دهد. عکاس می تواند از بین چندین گزینه، گزینه ی مناسب را انتخاب و روی آن فوکوس کند.
حالت مرور تصاویر در دوربین  عکاسی سونی، سایبرشات، مدل DSC-W230، کاربردهای بسیار متنوعی دارد. شما می توانید تصاویر را به صورت پشت سر هم تماشا کنید، یا یکی یکی آنها را ببینید و هر کجا که خواستید، به عقب و جلو بروید و روی تصاویر مورد نظرتان، زوم کنید. می توانید 12 تصویر را به صورت هم زمان، روی صفحه ببینید و یا اینکه آنها را بر حسب تاریخ یا مناسبت خاص در پوشه های مختلف قرار بدهید، آنها را ویرایش کنید و قرمزی چشم ها را رفع کنید. به طور کلی، با این دوربین های سونی، امکانات زیادی در اختیار شماست تا عکس های خود را به راحتی، ویرایش، بایگانی و یا برای عزیزان خود، ارسال بکنید.
یک خبر خوب اینکه این دوربین لرزشگیر نسبتا خوبی داردو وقتی از دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 به صورت دستی با سرعت شاتر پایین و زوم اپتیکال بالا، استفاده می کنید؛ لرزش گیر تصویر آن، به شما کمک می کند تا عکس ها را با وضوح بیشتری بگیرید. لرزش گیرهای تصاویر، دونوع هستند: اپتیکال و الکترونیک. لرزش گیرهای الکترونیک، پیکسل ها را در تصاویر جا به جا می کنند و با آزار دادن آنها، وضوح تصویر را بیشتر می کنند! لرزش گیرهای اپتیکال، مربوط به حرکات فیزیکی در بدنه ی دوربین یا در عناصر لنز هستند که به نوعی این لرزش را جبران می کنند. لرزش گیرهای اپتیکال در بین عکاس ها، محبوبیت بیشتری برخوردارند.

 

نمایشگر این دوربین شرایط خوبی دارد و باید بگوییم کمپانی  سونی در دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 یک نمایشگر 3 اینچی با کیفیت گذاشته است که شرایط نور را تشخیص می دهد و میزان نور صفحه را کنترل می کند تا عکس در هر شرایطی، وضوح کامل داشته باشد.
برای بهتر کردن کیفیت تصویر، دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 ، این توانایی را دارد که ایزوی آن از حداقل تا حداکثر 3200، قابل تنظیم است؛ بنابراین، مسلماً همه ی تکان های دوربین عکاسی، جبران خواهد شد و تصویر شفافی خواهیم داشت.
با داشتن محدوده ی ایزوی بالا تا 3200، مشکل عکس برداری در شرایط نوری کم، به گور سپرده می شود! با انتخاب ایزوی بالا، سرعت بالاتر شاتر و حالت های مختلف از پیش تنظیم شده ی دوربین، از کیفیت و شفافیت عکس خود، اطمینان حاصل بکنید.
دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 در رنگ های نقره ای، مشکی، قرمز و آبی، تولید می گردد و به بازار ارائه می شود. ابعاد دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 22*57*95 میلی متر و وزن آن، فقط 127 گرم می باشد.
دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 مجهز به یک زمان سنج خودکار (self timer) می باشد که از 2 تا 10 ثانیه، قابل کنترل می باشد.

 

می توانیم از ویژگی های اصلی و مهم دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 به موارد زیر اشاره کنیم.

• دارای حسگر 12.1 مگاپیکسل به همراه لرزش گیر تصویراپتیکال
• دارای لنز با زوم اپتیکال 4 برابر
• دارای محدوده ی دیافراگم: F 2.8-5.2
• دارای صفحه نمایش LCD به اندازه ی 3 اینچ و 230*400 پیکسل
• دارای توانایی تشخیص چهره، لبخند و رفع قرمزی چشم
• دارای حافظه ی داخلی: 15مگابایت
• دارای تنظیمات سفیدی دستی و خودکار و چندین حالت سفیدی از پیش تنظیم شده
• مجهز به زمان سنج خودکار که از 2 تا 10 ثانیه، قابل تنظیم می باشد.
• دارای شیار کارت حافظه از نوع Duo/ Pro Duo/ Pro HG Duo
• دارای باتری یون لیتیوم

 

http://adorama.ir/product/sony-cyber-shot-dsc-w230/

 

مشخصات فنی Sony Cyber-Shot DSC-W230

 

تقدم دیافراگم ندارد
مشخصات باتری Lithium-ion battery & charger
نوع باتری Battery Pack
فلاش داخلی دارد
ابعاد 95 x 57 x 22
نصب فلاش ندارد
تنظیمات فلاش Auto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش 3.90 m
نقاط فوکوس 9
عکاسی پیاپی 1.8 fps
موقعیت یاب GPS indexSonySony
خروجی HDMI دارد
تصویر زنده Live View ندارد
فاصله ماکرو 4 cm
رزولوشن تصویر 4000 x 3000
حداکثر سرعت 1/1600 sec
روش های نورسنجی Multi Center-weighted Spot
کیفیت ضبط صدا مونو
حداقل سرعت شاتر 1 sec
فرمت فیلم Motion JPEG
خرده فروشی indexSonySony
حداقل فاصله 50 cm
ژیروسکوپ ندارد
کنترل از راه دور فیزیکی ندارد
ضد آب ندارد
عکاسی خودکار Yes (2 or 10 sec)
تقدم شاتر ندارد
خصوصیات USB USB 2.0 (480 Mbit/sec)
رزولوشن فیلم 640 x 480 (30 fps),
نوع چشمی ندارد
خصوصیات Wireless Sony
ابعاد حسگر (6.17 x 4.55 mm)
ایزو Auto, 80, 100, 200, 400,
بیشینه دیافراگم
خصوصیات LCD ثابت
دقت حسگر 12
زوم اپتیکال
زوم دیجیتال Yes (8x)
سطوح کیفیت JPEG Fine, Standard,
فاصله کانونی 30–120 mm
فرمت غیر فشرده ندارد
فوکوس دستی دارد
نسبت ابعاد عکس 4:3, 3:2, 16:9
نوع حسگر CCD
نوع لرزشگیر اپتیکی
تاریخ معرفی Feb 17, 2009

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X