حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین Sony Cybershot DSC-H400 یک سوپر زوم 63 برابری

پیشتر ها تمامی تلاش تولیدکنندگان معطوف مگاپیکسل های بالاتر میشد. امروزه هرچند که به نظر می رسد مسابقه ی مگاپیکسل کمی از حالت داغ خود خارج شده باشد، ولی گویی مسابقه ی زوم بیشتر همچنان به قوت خود ادامه دارد. سونی به تازگی دوربینی به نام H400 را معرفی کرده که لنزی معادل 24.5-1550 میلی متر دارد. به عبارتی زوم معادل 63 برابر! در این مقاله بیشتر درباره این دوربین سونی صحبت خواهیم کرد.

دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  H400 که در واقع برادر کوچک همان دوربین  عکاسیHX400 می‌باشد، یک سوپر زوم ارزان قیمت ازکمپانی سونی به شمار می‌آید. شاخص‌ترین ویژگی این دوربین عکاسی نیز همان لنز بزرگ جثه ای ایست که در جلوی آن قرار گرفته می باشد.قابلیت بزرگ نمایی 63 برابر که تنها با استفاده از این لنز عظیم‌الجثه امکان پذیر است در کنار یک سنسور تصویر 20 مگاپیکسلی و یک صفحه نمایشگر 3 اینچی ترکیب جذابی را برای خریداران دوربین‌ عکاسی های سوپر زوم ارزان قیمت ایجاد کرده می باشد.

گفتنیست  دوربین عکاسی Sony Cybershot DSC-H400 که بر خلاف دوربین عکاسی HX400 از یک سنسور تصویر CCD 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، که به طور مسلم  قادر نخواهد بود پا به پای برادر بزرگ خود در کیفیت و سرعت عکس برداری بتازد. لنز طویل به کار گرفته شده در این دوربین که ساخت سونی بوده دارای دامنه فاصله کانونی 24.5 تا 1550 میلی متر بوده که به سامانه لرزش گیر اپتیکال سونی نیز تجهیز شده می باشد. اعداد کمینه نسبت کانونی نیز برای این لنز در واید ترین حالت از F/3.4 آغاز شده و در انتهای دیگر با F/6.5 پایان می‌پذیرد. گستره ایزو برای این دوربین عکاسی زیبا از عدد 100 آغاز شده و تا ایزو 1600 ادامه دارد، که عدد چندان بالایی نیز به شمار نمی‌رود از طرف دیگر کیفیت عکس‌ها در ایزو های بالا در این دوربین  عکاسی چندان دلچسب نمی باشد.

 

خصوصیات دوربین عکاسی سونی Cyber-shot DSC-H400

  • تاریخ معرفی به بازار: Feb 13, 2014
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 25–1550 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی: $320
  • بازترین دیافراگم : F3.4–6.5

 

 

 

سونی سایبرشات  H400 از جمله Bridge های ارزان قیمت تر سونی است و مدل بعدی H300 به حساب می آید. از این جهت، یک سنسور تصویر 20 مگاپیکسلی CCD در قلب آن قرار گرفته است. به هر صورت به نظر می رسد که خریدار این دوربین فقط همین زوم زیاد را باید دوست داشته باشد. زوم زیادی که می تواند تنها با مزه، یا شاید کاربردی باشد. امکانات دیگر این دوربین نتایج حیرت آوری ندارد!

 

باید بگوییم  که ساختار ظاهری دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  H400 بسیار به دوربین‌های DSLR نزدیک امی باشد حداقل می‌توان امیدوار بود که یک مشخصه را از این دوربین‌ عکاسی ها به ارث برده باشد، داشتن گریپ مناسب و قرار گرفتن خوب در دستان شما، تا بتوانید این دوربین عکاسی را برای ثبت عکس در فواصل کانونی دور متعادل نگاه بدارید.

بد نیست بدانید کمپانی سونی در پشت دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات H400، علاوه بر بکار گیری یک نمایشگر LCD سه اینچی با دقت 460,000 نقطه، یک چشمی الکترونیک با دقت 201,000 نقطه تعبیه کرده می باشد.

 

 

دوربین عکاسی دیجیتال سونی H400 به انواع مود ها هوشمند اتوماتیک و دستی تجهیز شده است. توانایی ثبت تصاویر پاناروما و فیلم‌برداری به صورت HD و تعدادی فیلتر دیجیتال تنها گوشه ای از توانایی‌های این دوربین را نشان می‌دهند. طیف وسیعی نیز از درگاه ها و پورت‌های ارتباطی نیز از سوی شرکت سونی برای این دوربین عکاسی جذاب در نظر گرفته شده می باشد یک در گاه USB 2.0، خروجی Micro HDMI، پورت خروجی TV و رابط PictBridge همگی در این دوربین عکاسی کار گذاشته شده است..

می توانیم از مشخصه های اصلی و بارز دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  H400 به موارد زیر اشاره کنیم:
•    1-سنسور 20.1 مگاپیکسلی CCD
•   2- زوم اپتیکال 63 برابری با لنز 24.5-1550
•   3- لرزش گیر اپتیکال
•   4- نمایشگر 3 اینچی با دقت 460,000 نقطه
• 5-   امکان استفاده از مود های Sweep panoramic و HDR

کمپانی سونی برای تامین نیروی این دوربین عکاسی شکیل  از یک باتری لیتیومی استفاده کرده است. لازم به ذکر است دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  H400 می‌تواند با یک‌بار شارژ این باتری مطابق با استاندارد CIPA 300 قطعه عکس را به یادگار بگذارد.

درانتها باید بگوییم می‌توان دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  H400را به عنوان یک دوربین رده پایین سوپر زوم به خریداران علاقه‌مند به این رده از دوربین‌ عکاسی ها توصیه نمود. ولی باید دقت داشته باشید که این دوربین  عکاسی به غیر از اسم و ظاهرش چیز مشترکی با HX400 ندارد و فاقد فناوری‌های پیچیده استفاده شده در HX400دوربین عکاسی می باشد. به علاوه  از آنجایی که قیمت این دوربین عکاسی زیبا در حال حاضر از دوربین‌هایی همچون SX50 کانن بیشتر می باشد بهتر است قبل از این که تصمیم نهایی را بگیرید به گزینه های دیگر نیز توجه کنید.

 

 

قابلیت های اصلی سونی سایبرشات  H400:

·        دارای  سنسور CCD با دقت 20.1 مگاپیکسل

·        دارای  فاصله کانونی معادل 1550-25 میلیمتر و بزرگنمایی اپتیکال 63 برابر

·        دارای  حداکثر گشادگی دیافراگم f/3.4-6.5

·       دارای   طراحی شبه SLR

·        دارای  فیلمبرداری HD

·       قابلیت  عکاسی پانورامای 360 درجه

·        دارای صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 460.000 پیکسل

·        دارای  لرزشگیر نوری تصویر

·         دارای چشمی الکترونیکی

·       دارای  حساسیت 3200-80

·       دارای   تکنولوژی تشخیص لبخند

·         تکنولوژی فلاش پیشرفته

·         ماکرو 1سانتی متری

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X