حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

درباره عکاسی به سبک امپرسیونیسم بیشتر بدانیم

اگر بخواهیم تاریخچه ای درباره مکتب امپرسیونیسم بگوییم این مکتب یکی از مکاتب و سبک‌های هنری در تاریخ هنر به شمار می‌رود که برای اولین بار از عنوان نقاشی “کلود مونه” با نام “دریافت (امپرسیون) طلوع آفتاب” اقتباس شده است. این مکتب از پاريس و فرانسه ميانه قرن نوزدهم شروع شد. در اینجا نگاهی به این سبک در عکاسی رو مورد بررسی قرار میدهیم.

شاید شما هم این موضوع را متوجه شده باشید که بسیاری از افراد هیچ وقت از نگاه کردن به جهان اطراف خود فراتر نمی روند، و تنها ورودی های بصری فوری را دریافت می کنند. ما به عنوان عکاس باید یاد بگیریم که چشم های خود را باز کرده و یاد بگیریم که نه تنها ببینیم، بلکه آنچه را می بینیم تفسیر کرده و طوری آن را به تصویر بکشیم که دیگران بتوانند دیدگاه ما را به اشتراک بگذارند. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا «نگاه امپرسیونیستی» الهام بخش عکاسی شما به سبک امپرسیونیسم شود.

پیش از هر چیز باید بگوییم برای ایجاد عکاسی امپرسیونیستی (impressionist photography)، شما باید اول درک کنید که امپرسیونیسم واقعا چیست. هدف اولیه عکاسی امپرسیونیستی نشان دادن اثر نور بر شیء در صحنه است. امپرسیونیسم یک تکنیک قابل تعریف نیست، بلکه یک راه دیدن می باشد.

توجه داشته باشید که تکنیک های مورد استفاده توسط تجربه مستقیم بصری تحت تاثیر قرار می گیرند. وقتی شما آثار دیگر عکاسان امپرسیونیستی را مطالعه می کنید، در واقع توصیف شخصی آنها از اثر نور را مطالعه می کنید. تمام عکس های امپرسیونیستی، خامی را به اشتراک می گذارند، یک پاسخ غیر شفاهی به آنچه که هنرمند می بیند، و آن صداقت و هیجانی که از تصویر ساطع می شود.

چنانچه ما یک شیء را به عنوان یک «کاسه» ببینیم، این ممکن است مانع از دیدن آن شیء به عنوان یک «صنعت» شود، درست همانطور که دیدن آن به عنوان «صنعت» ممکن است مانع از دیدن آن به عنوان «هنر» شود. اول ببینید، بعد نام گذاری کنید. – داربی بنارد

در نظر داشته باشید که عکاسی موثر ارتباط زیادی با بودن در قاب ذهنی مناسب برای تنظیم درک ما از جهان بصری دارد. اگرچه ما محیط اطراف خود را به عنوان مجموعه ای از چیزهای فیزیکی می بینیم، همچنین باید به شیوه ای کمتر تحلیلی نگاه کنیم، به طوری که در مورد جهان از منظر الگوها، اَشکال، کنتراست و بافت تامل کنیم. جای تعجب است که وقتی به این شیوه به چیزهای نسبتا پیش پا افتاده نگاه می کنیم، می توانند چه جذبه قابل توجهی داشته باشند.

همانطور که متوجه شده اید به هر جایی که نگاه کنید، دنباله نسبتا عظیمی از اطلاعات بصری وجود دارد. ایده خوبی است که از طریق بررسی محیط انتخابی خود بدون هر گونه ایده قبلی در مورد یک موضوع، خودتان را در یک قاب ذهنی پذیرا قرار دهید، و سپس منتظر چیزی باشید تا خودش را به شما نشان دهد. این یک روش کار کردن آزاد است، چون به شما اجازه خواهد داد تا چیزها را بدون تلاش واقعی برای جستجوی آنها پیدا کنید.

فراموش نکنید که شما همیشه می توانید با این رویکرد ذهن خود را نسبت به دیدن چیزها با یک نگاه تازه باز نگه دارید و قادر به کشف چیزی جدید باشید، حتی وقتی که یک محل را برای چندمین بار می بینید.

شایان ذکر است که ترکیب بندی، تن و رنگ، بلوک های سازنده هر تصویر هستند و چالشی که وجود دارد کاهش تمام اطلاعات موجود در عناصر مختلف تصویر به حداقل لازم می باشد.توصیه می کنیم که همیشه سعی کنید چیزها را به جای اشیاء، به عنوان اَشکال ببینید. از خودتان بپرسید که اصول سوژه چه هستند و چه نوع اطلاعاتی شما باید داشته باشید تا پیام، ایده ها و دیدگاه خود را منتقل کنید یا به تعبیری ارتباط برقرار کنید .

باید بگوییم با گذشت زمان، دید هنری و توانایی فنی شما فراتر از نقطه درگیری مستمر با جنبه های فنی ساخت تصویر خواهد رفت، و اصول عکاسی امپرسیونیستی شروع به تبدیل شدن به ماهیت دوم خواهند کرد. این وقتی است که دیدگاه، تفسیر، و سبک خود شما شروع به توسعه خواهد کرد. شما همچنین تنها با متمرکز کردن حواس خود بر جو (فضای) محیط، قادر به مقابله با ترکیب بندی های پیچیده تر و غیر معمول تر خواهید بود.

در اینجا من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت خودانگیزتر و بصیرتر شدن تاکید کنم. ایجاد عکس های امپرسیونیستی را نمی توان از طریق یک رویکرد روشمند یعنی همان آموزش گام به گام انجام داد . خودانگیختگی و عکاسی امپرسیونیستی دست در دست هم پیش می روند.

در پایان باید بگوییم که عکاسی امپرسیونیستی لازم نیست که حتما دشوار باشد. بسیاری از مبتدیان یا کسانی که این رویکرد ساخت تصویر برای آنها تازگی دارد، از اشتباه کردن می ترسند. تنها مهم است به یاد داشته باشید که اگر نتایج اولین تلاش خود را دوست ندارید، می توانید به سادگی تصاویر خود را حذف کرده و دوباره شروع کنید. تشخیص دهید که این تنها بخشی از فرآیند خلاق، و زیبایی قادر بودن به کار با تکنولوژی های دیجیتال است. از طریق همین تجربه ایجاد تصاویر است که شما یاد می گیرید، و هنگامی که مفاهیم گام به گام را درک کنید، قادر خواهید بود تا با اعتماد به نفس کافی به عکاسی بپردازید.

 امیدواریم این مقاله مورد استفاده علاقه مندان به عکاسی به سبک امپرسیونیسم قرار گیرد.اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

منبع

برگرفته از: evapolak

 

کلیدواژه : امپرسیونیسم
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X