حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

سونی به بازار معرفی کرد: سایبرشات HX 350 سونی با زوم اپتیکال ۵۰X

سونی در زمینه دوربین های عکاسی همیشه در کنار برند های مطرحی همانند کانن و نیکون قرار داشته است. اکنون نیز شرکت سونی دوربین کامپکت تازه ای از سری سایبرشات با اسم Cyber-shot HX 350 توصیه کرده است که توانایی‌هایی نظیر فیلمبرداری 24p و به علاوه از طرف دیگر زوم اپتیکال تا ۵۰ برابر را معرفی می‌دهد.

همانطور که گفتیم کمپانی سونی دوربین کامپکت تازه ای از سری سایبرشات رونمایی کرده است که توانایی‌های جالب توجهی در دست مصرف کنندگان قرار می‌دهد. از نمونه‌ی خصوصیت‌های این دوربین باید به تصویر برداری 24p اشاره نمود. هرچند مصرف کنندگان گزینه‌های بسیار بهتری برای تصویر برداری با بهره برداری از 24p در دست دارند، با اینحال سونی این خصوصیت را با استناد به جنبه‌ی جذب بازار در کالا خود نهفته است. با بهره برداری از سایبرشات تازه می‌توان از Optical SteadyShot Active Mode ویدیوهای فول اچ‌دی را در حالت 24p حتی در حالت حرکت یا زوم کردن به‌صورت بطور کلی روان تصویر برداری کرد.

از نکات دیگر این دوربین اینکه با بهره برداری از حالت Intelligent Active Mode دیگر خبری از بلور شدن در عکس برداری نیست و با بهره برداری از آن دیگر عکس ها به‌صورت تار ثبت نمی‌شوند. سونی مدعی شده است مصرف کنندگان با بهره برداری از دوربین تازه سایبرشات برای ضبط ویدیو بدون بهره برداری از سه‌پایه یا ابزارهای نگهدارنده دوربین و تنها با در دست داشتن دوربین، قادر اند به‌سادگی ویدیوهای باکیفیتی ثبت کنند؛ چراکه سایبرشات تازه سونی از تکنولوژی بررسی هر فریم بهمراه تثبیت‌کننده‌ی تصویر ۵ محوره سود می‌برد. بهره برداری از تکنولوژی‌های مورد اشاره باعث شده است عکس ها ثبت‌شده با بهره برداری از دوربین کمترین تارشدگی را داشته باشند.

از دیگر خصوصیت‌ها و ویژگیهای بارز این دوربین باید بگوییم که این دوربین باید به Motion Shot Video اشاره نمود. با بهره برداری از این توانایی، برای نمونه در لحظه تصویر برداری از روش خدمات زدن یک تنیسور، سری‌ی تصاویری که هر یک در کسری از ثانیه ثبت می‌شوند، کل روش را در شکل تصویر ذخیره می‌کنند. دوربین لحظه ضربه، حرکت انجام‌شده را تعقیب می‌کند. با ثبت تصویر می‌توان ویدیوی ایجادشده را در تلویزیونی 4K به زیبایی مشاهده کرد.

سونی سعی کرده است در سایبرشات HX 350 توانایی تصویربرداری راحت برآمده از دوربین‌های کامپکت را با دیده دوربین‌های DSLR ترکیب کند. سایبرشات تازه به‌راحتی در دست کاربر قرار می‌گیرد و توانایی‌های یک دوربین رده بالا را در دست وی قرار می‌دهد.

همان‌طور که پیش از هرچیز اشاره کردیم، این دوربین از امکان زوم اپتیکال تا ۵۰ برابر خدمات رسانی می‌کند. سنسور مورد بهره برداری در دوربین سایبرشات سونی از نوع Exmor R CMOS با رزولوشن ۲۰.۴ مگاپیکسلی است و از وجود موتور پردازشی BIONZ X نیز سود می‌برد.

در نهایت باید بگوییم که لنز مورد بهره برداری در این دوربین تولید کارل زایس و از نوع Vario-Sonnar T است که توانایی زوم آن عملکردی شبیه به ۲۴ میلی‌متری واید تا ۱۲۰۰ میلی‌متری تله فوتو دارد. در صورتی که به لحظه زوم از Clear Image Zoom استفاده شود، سیستم دوربین به‌صورت خودکار بزرگنمایی را دو برابر گسترش می‌دهد و ترکیب زوم اپتیکال و نرم‌افزار، کل بزرگنمایی را ۱۰۰ برابر می‌کند.

یک نکته جالب که باید بگوییم این است که همراه با کنترل‌های دستی این دوربین، باید به ویوفایندر الکترونیکی همراه با بدنه‌ای شبیه به به یک دوربین DSLR نیز اشاره نمود. با این وجود در پنل پشتی دوربین یک نمایشگر ال‌سی‌دی ۳ اینچی تعبیه شده است که با توانایی تنظیم زاویه، می‌توان از آن برای کادربندی استفاده کرد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X