حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

سونی معرفی میکند: سایبرشات RX10 III جدیدترین سوپرزوم

سوپرزوم های عکاسی با قابلیت زوم بالایی که دارند همواره علاقه مندان زیادی را به خود جلب نموده اند. سونی نیز در کنار دیگر رقبا از این غافله عقب نمانده و سوپرزوم جدیدی را به باار علاقه مندان عکاسی معرفی کرده است. در مقاله زیر به معرفی جدیدترین سوپرزوم سونی به نام سایبرشات RX10 III پرداخته ایم.

در ابتدا باید بگوییم  سونی جدیدترین دوربین شبه SLR مجهز به سنسور تصویر یک‌اینچی خود را معرفی نمود. این دوربین سایبرشات RX10 III نام داشته و در حقیقت مدل بعدی RX10 II به شمار می رود.

گفتنیست ویژگی متمایز این دوربین زیبا نسبت به مدل قبلی و رقبا قابلیت زوم خیلی زیاد ۲۵ برابری می باشد. از امکانات دیگر این دوربین باید به توانایی فیلم‌برداری ۴k و عکاسی پیاپی ۱۴ فریم بر ثانیه اشاره نمود. این دوربین عالی همچنین لنز زوم ۶۰۰-۲۴ میلی‌متری F/2.4-4.0 داراست.

قابل ذکر است که این روزها دیگر سنسور بزرگ و ویژگی‌هایی همچون ۲۰.۱ مگاپیگسلی بودن نمی‌تواند یک دوربین را متمایز و برجسته نماید. در واقع چیزی که اهمیت دارد، لنز زوم این دوربین جذاب است که فاصله‌کانونی ۶۰۰-۲۴ میلی‌متر را پوشش داده و قابلیت زوم ۲۵ برابر داراست یعنی سه برابر مدل قبلی می باشد.

شایان ذکر است همراه با این دوربین جالب همچنین دو لنز جدید فول‌فریم هم معرفی شده می باشد: F4.5-F5.6 با فاصله‌کانونی ۳۰۰-۷۰ میلی‌متر و F1.8 با فاصله‌کانونی ۵۰ میلی‌متر.

توجه داشته باشید که نخستین مدل از دوربین‌های RX10 سونی با ترکیب کردن سنسور بزرگ یک‌اینچی و یک لنز زوم بزرگ، قالب‌های مرسوم دوربین‌های شبه SLR را شکست. این شیوه را کمپانی پاناسونیک بلافاصله با ارایه‌ی Lumix FZ1000 که لنز زومی حتی بزرگ‌تر و قابلیت فیلم‌برداری ۴k داشت، دنبال نمود. سال گذشته دوربین سایبرشات RX10 II را معرفی نمود که درواقع به‌روزرسانی‌ای از RX10 بود. این دوربین کارآمد به امکان فیلم‌برداری ۴k مجهز شده اما هنوز نتوانسته بود در میزان زوم با پاناسونیک برابری نماید.

واقعا اکنون که کمپانی سونی با معرفی RX10 III از رقبای خود پیش افتاده است. این دوربین جذاب با ویژگی‌های که از آن برشمردیم، توانایی فیلم‌برداری از سوژه‌های متنوع خواه افقی و عمودی، خواه اسپرت و وایلدلایف را داراست.

فراموش نکنید که  توانایی لرزش‌گیر دست اپتیکال این دوربین از تاری تصاویر جلوگیری کرده و عکاسی و فیلم‌برداری در یک قاب صاف را تضمین می‌کند که اگر اهل فیلم‌برداری دستی هستید،‌ حتما به چنین امکاناتی نیاز دارید.

مهم‌ترین ویژگی متمایز این دوربین جالب توجه نسبت به مدل قبلی و رقبا توانایی زوم خیلی زیاد ۲۵ برابری می باشد.

همچنین دوربین سایبرشات RX10 III مجهز به محافظ گردو خاک و رطوبت با ابعاد ۱۲۷ × ۹۴ × ۱۳۲ میلی‌متر بوده و نمایش‌گر LCD سه‌اینچی آن انعطاف‌پذیر می باشد تا در شرایط نامناسب هم امکان فیلم‌برداری فاصله کانونی حداقل 72 سانتی‌متر و بزرگنمایی حداکثر 0.45 برابری نیز در فاصله کانونی 600 میلی‌متر باعث ایجاد تصاویر تله‌ماکرو بسیار زیبایی در این دوربین عکاسی منحصر بفرد سونی خواهد شد. این دوربین حساسیت ISO برابر 64 تا 12800 داشته و حتی در نور کم نیز کمترین نویز ممکن را ایجاد می‌کند.را فراهم کند. RX10 III به کاربران امکان می‌دهد که از طریق Wi-Fi و NFC محتوای دوربین را به اشتراک بگذارند و یا با کمک یک تبلت یا گوشی آن را از دور کنترل نمایند.

باید ذکر کنیم که  دوربین جدید سونی همراه با این لنزهای جدید از اواسط فروردین یا اردیبهشت در دسترس مشتریان خواهد بود. دوربین سایبرشات RX10 III قیمتی حدود ۱۵۰۰ دلار داشته و قیمت لنزهای ۵۰ میلی‌متری و ۳۰۰-۷۰ میلی‌متری هم به‌ترتیب ۱۲۰۰ و ۲۵۰ دلار خواهد بود.

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X