حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

سوپرزوم ولی ارزان قیمت به نام Fujifilm FinePix S4000

دوربین‌های فوجی فیلم S4000 و S3200 دو نوع ساده و ارزان قیمت از دوربین‌های سوپرزوم می باشند. این دوربین‌ها برای کسانی که بودجه‌ی کمی دارند ولی یک دوربین سوپرزوم می‌خواهند مناسب است. از آن جایی که حالت های عکاسی دستی دارند مناسب حرفه‌ای‌ترها هم هستند ولی کاربری کاملا تازه کار هم از طریق مود Full Auto می‌توانند داشته باشند.

هر دو دوربین مجهز به سنسور تصویر 14.1 مگاپیکسلی 1/2.3 اینچی CCD هستند.توانایی ضبط ویدیویی 720P HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را هم دارند. فیلم‌ها در فرمت AVI یا همان Motion JPeg ذخیره می‌شوند. دوربین S4000 مجهز به لنز واید 24-720 میلی‌متر Fujinon با توانایی زوم 30X و بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم F/3.1-F/5.9 می‌باشد که البته دیافراگم خیلی بازی نیست و برای بدست آوردن عمق میدان خیلی کم و یا عکاسی در شرایط نوری ضعیف چندان مناسب نمی‌باشد. این در حالی است که دوربین S3200 از لنز 24-576 میلی‌متر دقیقا با همین مشخصات ولی توانایی زوم 20 برابر بهره می‌برد.

دوربین‌هایی با این طور توانایی زوم بالا به شدت محتاج سیستم لرزش‌گیر اپتیکال می‌باشند تا لرزش دست در عکس گرفته شده تاثیر کمتری داشته باشد و عکس تار نیفتد. این دو دوربین مجهز به لرزش‌گیر مکانیکی Sensor Shift می‌باشند. بدین ترتیب در زوم زیاد یا استفاده از سرعت شاتر پایین می‌توانید از شارپ بودن عکس اطمینان بیشتری داشته باشید. این دو دوربین از شوتینگ مودهای P, A, S, M یا همان Program, APerture Priority, Shutter Priority, Manual بهره می‌برند که بیشتر به کار عکاسان حرفه‌ای‌تر و آن‌هایی که می‌خواهند حرفه‌ای عکاسی کنند و تسلط بیشتری بر روی تنظیمات دوربین و نوردهی داشته باشند می‌آید.

سرعت عکاسی پشت سر هم این دوربین‌ها زیاد نیست و در رزولوشن کامل فقط می‌توانند با سرعت 1.2 فریم بر ثانیه و آن هم تا 3 فریم عکس بگیرند. البته اگر از رزولوشن‌های پایین‌تر استفاده کنید می‌توانید به سرعت 3.3 فریم بر ثانیه هم برسید. دوربین‌های S4000 و S3200 مجهز به چشمی از نوع الکترونیکی و با کیفیت 200,000 نقطه هستند که البته کیفیت خیلی بالایی نیست ولی برای دوربین‌هایی با این قیمت مناسب محسوب می‌شود. نمایشگر دوربین S3200 قطری برابر با 3 اینچ دارد و کیفیت نه چندان بالای 230,000 نقطه را ارایه می‌کند. البته نمایشگر S4000 که همین قطر را دارد بسیار با کیفیت‌تر است و کیفیت آن به 460,000 نقطه می‌رسد که این خیلی خوب است.

این دوربین‌ها مجهز به پورت USB 2.0 و HDMI هستند که بوسیله‌ی پورت HDMI می‌توانید دوربین را به HDTV متصل نمایید. عکس‌ها بر روی کارت حافظه‌ی SD / SDHC ذخیره می‌شوند. انرژی این دوربین از طریق باتری‌های قلمی سایز AA تامین می‌شود. اگر از نوع آلکالاین معمولی آن‌ها استفاده کنید با دو جفت باتری نو می‌توانید تا حدود 300 عکس بگیرید تا باتری تمام شود.

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X