حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

شرکت اولمپیوس از دوربین زیرآبی Olympus Stylus Tough TG4 خود رونمایی کرد

اولمپیوس یک دوربین عکاسی جان سخت دیگر را به خانواده ی دوربین های خود اضافه کرد.

دوربین Olympus Stylus Tough TG4 در برابر سقوط از ارتفاع 2.1 متر ضد ضربه، بدون نیاز به محفظه زیرآبی مخصوص تا عمق 15 متر ضد آب، در برابر وزنی حداکثر تا 100 کیلو گرم مقاوم بوده، و قادر است دمایی تا -10 درجه سانتی گراد را بدون یخ بستن تحمل کند،

این دوربین مجهز به یک سیستم عکاسی ماکرو 4 حالته موسوم به Variable Macro یا ماکرو متغییر است که یک دامنه 29 سانتی متری را پوشش می دهد (دامنه این حالت عکاسی ماکرو دوربین از فاصله 30 سانتی متری سوژه شروع شده و با زوم کردن تا فاصله یک سانتی از سوژه پیش می رود) چهار حالت موجود در این سیستم عکاسی ماکرو عبارتند از : Microscope یا دامنه خرد، Microscope Control یا کنترل دامنه خرد، Focus Bracketing یا بازه بندی فوکوس و Focus Stacking یا انباشت یا ترکیب فوکوس ( به این تکنیک، Focal Plane Merging به معنی ادغام سطح کانونی و Focus Blending به معنی ترکیب فوکوس نیز گفته می شود. در این تکنیک چند عکس با فوکوس مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند تا عکسی با عمق میدانی بالاتر از عمق میدان تک تک عکس های ترکیب شده، بدست آید ).

یکی از ویژگی های جدیدی که به حالت Microscope این سیستم عکاسی ماکرو دوربین عکاسی المپیوس Olympus Stylus Tough TG4اضافه شده است، ویژگی و تنظیم فلاش سینک آهسته است که در زمانی که به سوژه عکاسی خود بسیار نزدیک باشید، باعث افزایش کنتراست شده و از نوردهی بیش از اندازه احتمالی جلوگیری می کند. قواصان نیز از حالت عکاسی Underwater HDR، فشار سنج داخلی و همچنین پیچ حالت های عکاسی این دوربین، که از قابلیت تغییر کاربری به صورت سفارشی برخوردار بوده و با دستکش می توان به راحتی با آن کار، لذت خواهند برد.

Olympus Stylus Tough TG 4 دوربین زیرآبی قدرتمند و کاملی است، اما میتوان گفت که بهترین ویژگی این دوربین، لنز فوق العاده روشن 25-100mm معادل این دوربین با حداکثر دیافراگم f/2 در تنظیم واید است. لنز این دوربین این امکان را برای فراهم می کند در محیط های بسیار کم نور – مثل زیر آب – که در آنها استفاده از سرعت شاتر بالا و ISO پایین ضروری هستند بتواند شات های زیبایی را با رنگ های غلیظ و نویز بسیار کم بگیرد.

این دوربین زیرآبی جدید در کل از 5 نقطه قوت اصلی برخوردار است : لنز فوق العاده روشن f/2 این دوربین، سیستم عکاسی ماکرو متغییر آن، مجموعه لوازم جانبی متنوعی که شرکت برای آن طراحی کرده است، سهولت استفاده از آن و البته مقاوم و زیرآبی بودن این دوربین که می توان از آن در تمام شرایط جوی و محیطی بدون نگرانی از آسیب دیدن دوربین، استفاده کرد.

دوربین زیرآبی المپیوس Olympus Stylus Tough TG4 از اواسط بهار امسال با قیمتی حدود 380 دلار عرضه خواهد شد.

منبع : پارس کانن

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X