حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

طراحی فوق العاده دوربین Fujifilm FinePix Z1000EXR

بطور خلاصه Fujifilm Z1000EXR دوربین کامپکت باریکی است که به قابلیت Wi-Fi مجهز شده. اگر بخواهیم شباهت این دوربین با دیگر تولیدات نیکون را بگوییم  مانند F7700EXR دارای حسگر EXR CMOS 16 مگاپیکسلی با تکنولوژی روشن سازی پس زمینه است اما سیستم تثبیت تصویر نیز به ویژگی های آن اضافه شده است. در ادامه بیشتر درباره این دوربین عکاسی صحبت خواهیم کرد.

دوربینZ1000 یکی از زیباترین و خوش ساخت ترین دوربین‌های هم کلاس خود می‌باشد. بدنه این دوربین نیز طراحی فوق‌العاده زیبا و ارگونومیکی دارد. در کل دکمه های کمی بر روی بدنه دیده می‌شوند چرا که قسمت پشت آن را نمایشگر 3.5 اینچی بزرگ لمسی در بر گرفته است و نیازی به دکمه های فیزیکی برای کنترل دوربین دیده نشده. تقریبا تمام قسمت‌های بدنه از فلز ساخته شده تا استحکام و دوام خیلی خوبی داشته باشد. در قسمت جلوی دوربین کاوری فلزی دیده می‌شود که با پایین کشیدن آن در ضمن پیدا شدن لنز و فلاش دوربین، خود دوربین نیز روشن و آماده‌ی عکاسی می‌گردد. این کاور عمدتا برای محافظت از لنز در هنگام عدم استفاده از دوربین ساخته شده است. در کنار لنز دوربین، می‌توان آینه‌ی محدب و کوچکی را مشاهده کرد که کاربرد آن در استفاده برای عکاسی از خود می‌باشد. بدین ترتیب که به راحتی می‌توانید چهره‌ی خود را درون آن ببینید و به کادربندی صحیح بپردازید. در کنار آن هم فلاش و لامپ تایمر/کمک فوکوس قرار دارند.

اگر صفحه نمایش برای شما اهمیت دارد باید بگوییم که این دوربین دارای نمایشگر 3.5 اینچی با کیفیت 460,000 پیکسل می‌باشد. این نمایشگر  بسیار با کیفیت است، از نوع صفحه لمسی می‌باشد تا تقریبا همه‌ی کنترل دوربین را از طریق همین نمایشگر لمسی انجام دهید. شما می‌توانید به راحتی و در هر کجا که خواستید با یک لمس ساده بر روی تصویر سوژه از طریق نمایشگر عمل فوکوس را انجام دهید. نمایشگر کاملا عریض و بزرگ است.

 

فوجی فیلم در دوربین‌های کامپکت سری Z خود همواره زیبایی در طراحی را با فن آوری های بسیار پیشرفته تلفیق کرده است. Z1000 نیز از آن‌ها مستثنی نیست و در قلب بدنه‌ی بسیار خوش ساخت و استایلیش آن یک سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی EXR-CMOS به کار رفته است. این سنسور تصویر نسبت به سنسورهای تصویر 16 مگاپیکسلی معمولی CMOS تا 30 درصد نویز کمتری تولید می‌کند. همان‌طور که گفتیم، این سنسور تصویر بر روی دوربین F770 EXR هم استفاده شده است. بنابراین عکس‌هایی با نویز کم، کیفیت بالا و تفکیک جزئیات خیلی خوب را از آن شاهد خواهیم بود. به همین دلیل نیز حساسیت سنسور یا ایزو تا 6400 بالا می‌رود تا بتوانید در شرایط نوری ضعیف با سرعت شاتر بالاتری عکاسی کنید.

برای عکاسی هیچ چیز به اندازه لنز اهمیت ندارد. و دوربین Z1000 مجهز به لنز پریسکوپی 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر می‌باشد. پریسکوپی بدین معنی که وقتی از جلو نگاه می‌کنیم، لنز دوربین در قسمت سمت راست و بالا قرار گرفته است و سنسور نیز نه در پشت آن، بلکه در قسمت پایین دوربین و رو به بالا قرار گرفته. نور ورودی با مکانیسمی اپتیکی و با چرخشی 90 درجه به سنسور تصویر می‌رسد. مزیت چنین سیستمی در دوربین‌ها، قابلیت باریک ساخته شدنشان می‌باشد. حتی در هنگام زوم کردن نیز لنز از درون بدنه بیرون نمی‌آیند تا همواره دوربینی کاملا باریک در دست داشته باشید. این دوربین در ضخیم‌ترین نقطه فقط 18 میلی متر قطر دارد. لنز نصب شده بر روی این دوربین، در حالت واید 28 میلی متر میدان دید نسبتا گسترده و خوبی را پوشش می‌دهد و توانایی زوم استانداردی را نیز در بین دوربین‌های هم رده ارایه می‌دهد. کمینه‌ی نسبت کانونی آن در حالت واید و زوم به ترتیب f/3.9 و f/4.9 می‌باشد که نشان می‌دهد لنز چندان سریعی نیست

Z1000 دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس می‌باشد. بدین ترتیب که برای کسانی ساخته شده که قصد دارند با دوربین خود به صورت اتوماتیک عکاسی کنند و چندان وارد تنظیمات آن نشوند. وقتی دوربین را بر روی مود عکاسی EXR Auto قرار می‌دهید کافیست که آن را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا بهترین و با کیفیت‌ترین عکس بدست آید. این در حالیست که مود Program بیشترین اختیار در نور دهی را به شما می‌دهد. بدین معنی که از مودهای حرفه ای A,S,M بر روی آن خبری نیست. این مودها را می‌بایست از طریق منوها انتخاب کنید. در ضمن این دوربین توانایی ضبط ویدیویی 1080p Full HD را نیز دارد که عالیست. بدین ترتیب می‌توانید فیلم‌های Full HD بسیار با کیفیت و با صدای استریو بگیرید و سپس با استفاده از پورت و کابل HDMI آن‌ها را بر روی سینمای خانگی یا HDMI مشاهده کنید. در لبه‌ی بالایی دوربین نیز دکمه‌ی شاتر برای گرفتن عکس، دکمه‌ی Movie برای شروع و قطع ضبط ویدیویی و دکمه‌ی Playback برای تماشای عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده دیده می‌شوند.

به راحتی می‌توانید دوربین خود را به صورت وایرلس یا بی‌سیم، به گوشی و تبلت با سیستم عامل اندروید یا iOS خود وصل کنید و عکس‌ها و فیلم‌های خود را به آن منتقل نمایید. همچنین با دانلود برنامه رایگان Fujifilm Photo Reciever بر روی گوشی یا تبلت خود، به طور خیلی ساده عکس‌ها و فیلم‌ها را از روی دوربین بر روی سایت‌های شبکه‌ی اجتماعی مثل Facebook آپلود کنید. عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با این دوربین بر روی کارت حافظه های SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌شوند و باتری لیتیوم-یونی NP-45A آن نیز در هر بار شارژ کامل توانایی شارژ دهی برای گرفتن تا 220 عکس را دارد. این دوربین کوچک و سبک وزن با باتری تنها 157 گرم وزن دارد.

Fujifilm Finepix Z1000 EXR دوربین خیلی پیشرفته و با توانایی تولید عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیتی است که کاملا کوچک، سبک و بسیار باریک ساخته شده. ویژگی بسیار خاص و استثنایی آن نیز مجهز بودن به Wi-Fi داخلی برای اتصال دوربین به گوشی‌ها و تبلت های اندروید و iOS به صورت بی‌سیم برای انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها می‌باشد. در آینده و با ورود این دوربین به بازار سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری از آن ارائه دهیم.

به روز رسانی: عکس‌های Z1000 در کل وضعیت خوبی دارند. در حساسیت 100 عکس‌ها کاملا با کیفیت و بدون نویز می‌باشند و در حساسیت 200 هم همین وضعیت حاکم است. مقداری نویز رنگی از حساسیت 400 نمایان می‌شود که در 800 بدتر می‌گردد. اما حتی تا حساسیت 1600 هم کیفیت عکس‌ها به نوعی است که می‌توان همچنان آن‌ها را قابل استفاده خواند. با این حال در حساسیت 3200 به یک باره با افت شدید کیفیت تصویر مواجه می‌شویم. در نهایت در حساسیت 6400 هم رزولوشن تصویر به طور خودکار کاهش می‌یابد تا نویز کمتری در آن مشاهده شود. با این حال حتی در این حالت هم توفیق خیلی زیادی حاصل نمی‌شود. از رقبای اصلی این دوربین می‌توان به Canon Powershot A4000 IS، Nikon Coolpix S4000، Panasonic Lumix DMC-FX90 و Sony Cybershot DSC-WX10 اشاره کرد.

 

 

مشخصات دوربین عکاسی فوجی فیلم فاین‌ پیکس Z1000EXR

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 5, 2012
  • اندازه سنسور : (6.4 x 4.8 mm)
  • پیکسل های موثر : 16 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 28–140 mm
  • نوع سنسور : EXRCMOS
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F3.9–4.9
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X