حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

عکاسی با پلک زدن امکانی در آینده !

 

تکنولوژی مرز آسایش را مرتبا جابجا کرده است. شاید زمانی به تصویر کشیدن محیط اطراف کاری زمانبر و سخت بود اما امروزه روشهای عکاسی بینهایت سهل و سریع شده است. در مقاله پیش رو از امکان تصویربرداری با پلک زدن صحبت به میان آمده و امیدواریم برای علاقه مندان جالب باشد.

در ابتدا باید بگوییم با توجه به تعداد زیاد تحقیقات و اختراعات ثبت شده در حوزه گجت‌های پوشیدنی هوشمند مربوط به چشم در چند سال گذشته، به نظر می‌رسد هر روز به شرایطی که در آن جهان را از پشت لنزهای هوشمند مشاهده کنیم نزدیک‌ تر می‌شویم. طبق آخرین اخبار مربوطه کمپامی سونی یک اختراع ثبت کرده که به این حوزه مرتبط می باشد و با این اختراع در زمینه تکنولوژی گجت‌های پوشیدنی مربوط به چشم به جمع کمپانی های گوگل و سامسونگ پیوسته می باشد.

گفتنیست ظاهرا این اختراع لنزهایی می باشند که می‌توانند با پلک‌زدن عکس بگیرند. سپس این عکس‌ها را ذخیره می‌ نمایند و آن را به دستگاه‌هایی چون گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر ا.رسال می کنند این لنزها قابلیت‌های زوم، فوکوس و تغییر دیافراگم دارند و به این شکل می‌توان بوسیله آنها عکس‌های مناسبی را به ثبت رسانید.

قابل ذکر است که این لنزها یک نمایشگر هم دارند که می‌توانید بوسیله آن عکس‌هایی که گرفتید را تماشا نمایید. این موضوع که بتوان بر روی لنزهای تماسی که در چشم‌تان می‌گذارید نمایشگر تعبیه کرد موضوعی می باشد که مدت زمانی  است دانشمندان بر روی آن مشغول به کار می باشند. از طریق گوشی هوشمندتان قادر هستید با این لنزها تعامل نماییید. آنها را خاموش و روشن کنید یا اگر نمی‌خواهید با هر بار پلک‌زدن یک عکس ثبت شود این امکان را از طریق گوشی‌تان موقتا غیرفعال کنید. اینکه چنین دستگاه هیجان‌انگیز و غریبی دقیقا چطور از نظر تکنیکی ساخته خواهد شد هنوز تا حد زیادی گنگ است. باید صبر نمود تا یک نمونه اولیه قابل بررسی از این دستگاه معرفی گردد تا بتوان به این سوالات پاسخ روشن‌تری داد.

در پایان باید بگوییم  در مجموع حتی اگر نتوانیم در چندسال آینده با این لنزها به عکاسی بپردازیم اما با وجود این گجت‌ ها دست کم تصویری از آینده خواهیم داشت.اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X