حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

قیمت و زمان عرضه دوربین ۳۶۰ YI 360 VR شیائومی

احتمالا با نام شیاومی آشنایی دارید. این برند مطرح چینی با قیمت های خوبی که ارائه کرده است بازار گوشی های موبایل را تا حد زیادی معطوف خود نموده است. حالا نیز قدم در راه دوربین های عکاسی گذاشته است. در خبرها آمده است که YI Technologhy که بخش تولیدات تصویری کمپانی عظیم شیائومی محسوب میشود، اخیرا و در حاشیه فستیوال NAB Show 2017 از یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای VR معرفی کرده است. به ادعای شیائومی، و مطابق معمول تولیدات این شرکت این دوربین در مقابل دوربین‌های هم‌رده خود از هزینه اقتصادی‌تری دارا است. پیشتر به بررسی خصوصیت‌های این دوربین تازه و برشمردن خصیصه‌های بارز آن می‌پردازیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید که دوربین ۳۶۰ درجه شیائومی یک دوربین تصویربرداری سه‌بعدی است که توانایی دارد به‌صورت کروی و ۳۶۰ درجه، با رزولوشنی برابر با 5.7K به تصویربرداری بپردازد. این موضوع واقعا بینظیر است و در عکس برداری با این رزولوشن فریم‌ریت ثبت عکس ها چیزی تقریبا 30 f/s می‌باشد، به علاوه از طرف دیگر برای تصویر برداری با فریم‌ریت بالاتر می‌توان رزولوشن تصویر برداری را به 4K کاهش داد. به علاوه از طرف دیگر برای استریم کردن عکس ها به روش زنده، می‌توان عکس هایی با رزولوشن 2.5K را از این دوربین به گیرنده ارسال کرد.

یک نکته جالب در اینجا نیاز به گفتن دارد و آن اینکه دوربین YI 360 VR تنها ۱۷۰ گرم وزن دارد و می‌توان آن را از روش اپ موبایل به سادگی کنترل کرد. برای ثبت عکس ها VR این دوربین از یک جفت لنز ۲۲۰ درجه و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی CMOS سونی با اسم IMX377 سود می‌برد که سایز هر یک برابر با 1/2.3 اینچ است. به علاوه از طرف دیگر گشادگی دیافراگم لنزهای YI 360 VR برابر با f/2.0 است. به علاوه از طرف دیگر پردازشگر بکار رفته در این دوربین ۳۶۰ درجه نیز Umbrela H2V95 اسم گذاری شده.

اما شاید درباره زمان عرضه و قیمت این دوربین 360 درجه کنجکاو باشید. این دوربین به گفته مدیران شیائومی امکان  ثبت سفارش در روزهای آتی را خواهد داشت و  ژوئن ۲۰۱۷ روانه مارکت می‌شود. به علاوه از طرف دیگر هزینه پایه آن چیزی تقریبا ۳۹۹ دلار خواهد بود. باید دید شیائمی در زمینه دوربین های فیلمبرداری چگونه ظاهر میشود.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X